The best strategy games in 2016

بالغ شدن بازی‌های موبایل یا افول این صنعت؟ بهترین استراتژی برای توسعه دهندگان چیست؟

دسته : کسب و کار
بالغ شدن بازی‌های موبایل

در طول ده سال اخیر بقا به چالشی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن تبدیل شده است و بالغ شدن بازی‌های موبایل کار در فضای این صنعت را دشوارتر از همیشه کرده است.

سوپر ماریو بازی موبایل اخیر نینتندو با رقم 40 میلیون دانلود در چهار روز نخست انتشار خود در اپ استور، روزهای درخشانی را در صنعت بازی‌های موبایل به تصویر کشید اما واقعیت چیز دیگری است!

بالغ شدن بازی‌های موبایل یا اشباع شدن بازار؟

بالغ شدن بازی‌های موبایل

از جمله فاکتورهای موثر در بروز این شرایط، نخست مدل رایگان بود که به کاربران امکان دانلود اپلیکیشن، بدون آسیب زدن به جیبشان را می‌داده است و دوم هزینه اندک داده و حافظه در کشورهای مختلف است که باعث می‌شود مردم در دهم ثانیه یک اپلیکیشن را دانلود کنند.

بازار اشباع شده صنعت اپلیکیشن عامل دیگری است که گزینه‌های گاها گیج کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. داده‌ها نشانگر این حقیقت هستند که بازی‌های موبایل بیشتر از همه تحت تاثیر این اوضاع قرار گرفته‌اند.

به گزارش ادوبی بازی‌های موبایل دارای بالاترین نرخ قطع استفاده در میان دسته‌های مختلف اپلیکیشن‌ها بوده‌اند. گزارش اخیر App Annie از به بلوغ رسیدن بازی‌های موبایل با سرعتی بیشتر از قبل خبر می‌دهد که در مدت 17 هفته 90 درصد پتانسیل بازار را بدست می‌آورند!!

با کوتاه شدن چرخه عمر بازی‌ها، فرصت دستیابی به کاربران نیز کوتاه‌تر شده است. کاربران به سرعت یک اپلیکیشن را کنار می‌گذارند.

این روند نگران کننده جدید به این زودی‌ها پایان نخواهد پذیرفت و طرح‌هایی همچون ادغام کردن اپلیکیشن‌های وب در اندروید آن را با کاهش تمایل برای استفاده از اپلیکیشن‌های متعدد، سرعت خواهند بخشید.

محرک این تغییرات چیست؟بالغ شدن بازی‌های موبایل

برای درک این تغییرات باید نگاهی به نحوه مصرف محتوای دیجیتال داشته باشیم. تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که چرخه تمرکز افرادی که بین سال‌های 1990 تا اوایل 2000 متولد شده‌اند بسیار کوتاه‌تر از نسل پیشین آنها است.

این یعنی فریم زمانی که کاربر یک محتوای جدید را تست می‌کند کوتاه‌تر از قبل شده است. همانطور که در نمودار نشان داده شده است نرخ قطع استفاده از اپلیکیشن در میان افراد جوان بالاتر است.

همچنین پدیده اجتماعی virality باعث شیوع ویروس مانند یک بازی موبایل می‌شود و هر بار با شایع شدن یک اپلیکیشن یا بازی کاربران با مشاهده اخبار مربوط به آن در فید شبکه‌های اجتماعی خود به آن هجوم می‌برند.

جنجال هر بار حول یک اپلیکیشن شکل می‌گیرد، پوکمون گو مثال خوبی از این حرکات جنجالی کاربران بود.

بالغ شدن بازی‌های موبایل

استفاده شایع از تبلیغات نصب اپلیکیشن در بازی‌های موبایلی محبوبی که نصب می‌شوند نیز از عوامل رهاسازی این بازی‌ها توسط کاربران هستند.

توسعه دهندگانی که نسبت به این تغییرات آگاهی دارند به جای نگران بودن برای بقای طولانی مدت، باید به فکر افزایش مشارکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشند. ارزش طول عمر کوتاه به عنوان معیار مهمتری برای اندازه گیری ارزش کاربر در بازی‌ها استفاده می‌شود.

توسعه دهندگان رویکرد بقامحور خود را به استراتژی‌هایی طراحی شده برای کسب درآمد از کاربران در کوتاه مدت و قبل از حرکت اجتناب‌ناپذیر به اپلیکیشن بعدی تغییر داده‌اند.

از سوی دیگر، وفاداری به یک استودیوی بازی سازی خاص نیز به یک مفهوم کلیدی تبدیل خواهد شد. این دقیقا کاری است که استودیوهای بازی سازی همچون Ketchapp و سوپرسل انجام می‌دهند.

انتشار پُشت‌سرهم چند بازی مختلف و ارتقا ترویجی بین آنها سبب کسب درآمد تجمعی از کاربران می‌شود. این موضوع باعث می‌شود توسعه دهندگان کاربران را در اکوسیستم خود نگه دارند.

این حقایق برای استودیوهای بازی سازی به چه معناست؟

بالغ شدن بازی‌های موبایل

از یک دیدگاه کلان باید گفت تاثیرات این انتقال را از سال 2016 شاهد بوده‌ایم که سوپر سل سازنده کلش آف کلنز توانست یک سوم معاملات M&A را به خود اختصاص دهد.

در هیمن مدت زمان، سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه بازی‌های موبایل نسبت به سال قبل به پایین‌ترین میزان خود رسید که نشان از بالغ شدن بازی‌های موبایل و مستحکمتر شدن بازار آن است.

در سطح میکرو این انتقال نیاز به تغییر نگرش استودیوهای بازی‌ سازی کوچک و متوسط را گوشزد می‌کند. این استودیوها نیاز به قطع سرمایه گذاری در بازی‌های مستقل و در عوض پرداختن به فرآیندهای توسعه سریع در زمانی کوتاه را دارند.

بالغ شدن بازی‌های موبایل

با این شیوه، بازی‌های بیشتری در دوره زمانی کوتاه خواهند داشت و روی هم رفته یک بازی به یک لاکشری تبدیل خواهد شد که فقط بازیکنان خاصی قادر به پرداخت برای آنها خواهند بود.

ساخت برنامه وفاداری به برند که دارای مزایایی برای کاربرانی باشد که با بازی‌های دیگر برند مشارکت داشته‌اند، به سنگ بنای موفقیت تبدیل خواهد شد و تمرکز بر ارتقا تدریجی و بازاریابی پیش از راه‎اندازی نیز در بهبود وضعیت تاثیر خواهد داشت.

توسعه دهندگانی که این تغییرات را با آغوش باز می‌پذیرند و خود را با آنها انطباق می‌دهند؛ همان توسعه دهندگانی خواهند بود که جان سالم به در می‌برند و در فضای به سرعت در حال تغییر بازی‌های موبایل، پیش خواهند رفت.

به نظر شما شاهد بالغ شدن بازی‌های موبایل هستیم یا افول آنها؟!

Source: venturebeat

از دست ندهید!

نقاط ضعف هواوی

نقاط ضعف هواوی و تکرار اشتباهات قدیمی سامسونگ = آینده‌ای نامشخص برای این کمپانی

هواوی این روزها به نامی بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل گشته که علاوه بر بازار چین در بازارهای

ادامه مطلب...
تصاویر جدید آیفون 8

تصاویر جدید آیفون 8 و تایید ویژگی‌های درزکرده به همراه ظاهری شبیه به آیفون نخستین!

به نظر می‌رسد به مرحله جدیدی از چرخه شایعات مربوط به آیفون 8 وارد شده‌ایم. این‌بار به جای کانسپت، نمودار و

ادامه مطلب...
اپلیکیشن Hey! Vina

اپلیکیشن Hey! Vina و تجربه لذت رفاقت‌های دیرپای زنانه

اپلیکیشن Hey! Vina همراه دائمی شما برای ساخت روابطی جدید و زنانه است. روابطی که در آن احساسات و شوروشعف

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu