8 دلیل برای رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران – کاربران از ما چه می‌خواهند؟

دسته : کسب و کار
رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

به راستی چقدر به خواسته کاربران اهمیت می‌دهیم؟ آیا همین بی‎اعتنایی خودِ ما باعث رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران نیست؟

900 میلیارد ساعت! باور کنید 900 میلیارد ساعت در طول سال وقت کمی نیست که کاربران صرف موبایل می‌کنند. فقط خدا می‌داند در این میلیارد‌ها ساعت عمر چند نفر به اتمام می‌رسد؛ چند نفر متولد می‌شوند و احساسات چندین نفر در مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان منقلب می‌گردد!

کاربر عمر خود را روی گوشی می‌گذارد و این چیز کمی نیست که حداقل دو ساعت از شبانه روز او با اپلیکیشن‌ها سپری می‌شود. شاید این اعتیاد کاربران به گوشی نکوهیده باشد اما ما توسعه دهندگان تنها کسانی هستیم که ترک اعتیاد کاربران را نمی‌خواهیم!

رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

با وجود جذابیت‌های یک اپلیکیشن، کافی است همین برنامه ضعیف عمل کند تا مستی سایبری و گوشی از سر کاربر بپرد! برای رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران دلایل منطقی زیادی وجود دارد: بخشی از برنامه کُند است، گرافیک جذاب نیست، برنامه هنگ می‌کند یا حجم زیادی از گوشی اشغال شده است.

به عنوان یک توسعه دهنده همواره باید به یک نفر وفادار باشید: کاربر و همیشه یک سوال در ذهنتان وجود داشته باشد: کاربر از ما چه می‌خواهد؟

نگاهی بر پُرطرفدار‌ترین اپلیکیشن‌های موجود داشتیم و دلایل رد شدن و عدم استقبال کاربران از این برنامه‌ها را زیر ذره‎بین قرار دادیم.

بخشی از نتایج این بررسی را در قالب 8 دلیل برای رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران با شما در این پست از هات اپ نیوز در میان می‌گذاریم.

بررسی دلایل رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

Eight Reasons why Users Reject Your Mobile App

سرمایه گذاری در اپلیکیشن موبایل خوب است؛ به شرطی که سرمایه گذار نگاهی کاربرمحور نسبت به تمام جنبه‌های تولید اپلیکیشن داشته باشد. برخی از عواملی که باعث می‌شود اپلیکیشن شما با اقبال کاربران روبه‌رو نشود در ادامه معرفی شده‌اند:

کارکرد ضعیف اپلیکیشن

کارکرد ضعیف برنامه مربوط به اشتباهات رایج در طراحی اپلیکیشن است. برنامه خوب باشد کاربر تحسین و قدردانی می‌کند، برنامه بد باشد کاربر حتی بدون شکایت برنامه را پاک می‌کند.

فراموش نکنید که کرش اپلیکیشن و مشکلاتی که به کاربر تحمیل می‌شوند از ذهن او پاک نمی‌شوند. تمام دنیای شما باید کاربری باشد که بدون حضور او نمی‌توانید برنامه نویس مطرحی باشید.

رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

تبلیغات آزاردهنده

تبلیغات درون اپلیکیشنی یکی از راه‌های متداول کسب درآمد در اپلیکیشن‌های رایگانی است که راه دیگری برای تامین مخارج و هزینه‌های تولید ندارند. اما تبلیغات زیادی، کاربر را از اپلیکیشن بیزار می‌کند.

تبلیغات در حد متعادل خوب است و توصیه می‌شود؛ به خصوص که در حال حاضر پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که پلن‌های تبلیغاتی را برای تبلیغات موثر به شما پیشنهاد می‌دهند.

ضمنا تبلیغات نباید مستمر باشد. یکبار که تبلیغ توسط کاربر رد می‌شود نباید تبلیغ جدیدی بعد از چند ثانیه ظاهر گردد.

رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

مشکلات و نواقص UI

به عنوان یک توسعه دهنده حتما خودتان هم نسبت به اشتباهات در طراحی رابط کاربری یا UI آگاه هستید. در طراحی این بخش همزمان باید روی جنبه‌های مختلف متمرکز باشید.

برنامه‌ای که به صورت خاص و سفارشی تولید می‌شود باید از نظر رابط کاربری جاذبه داشته باشد. الگو‌های تکراری نمی‌توانند کاربران خاص را در اپلیکیشن نگه دارند.

تداوم حضور یک کاربر در برنامه‌ای که تولید می‌کنید وابسته به رفع مشکلات و نواقص UI می‌باشد.

رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

حفظ حریم خصوصی کاربر

حفظ حریم خصوصی کاربر از بحث برانگیز‌ترین و داغ‌ترین موضوعات روز است. همانطور که می‌دانید این روز‌ها حمله‌های سایبری زیادی مثل حمله به دیتابیس یاهو و لو رفتن اطلاعات شخصی برخی از کاربران رخ می‌دهد.

حتی خبر ممنوعیت استفاده از بازی انگری بردز هم به دلیل درز همین اطلاعات و نقض حریم خصوصی بود. خلاصه حریم خصوصی یکی از دلایل عمده رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران می‌باشد.

به عنوان یک توسعه دهنده امانت‌داری را باید اصل اول کار خود قرار دهید. کاربران هم باید بدانند اپلیکیشنی که صادق است؛ مراحل نصبش خیلی طول نمی‌کشد و اطلاعات بیهوده و مشکوک از آن‌ها طلب نمی‌کند.

اعلان‌های مداوم و خسته کننده

یکی دیگر از ضدکاربرانی که اپلیکیشن را متضرر می‌کنند اعلاناتی هستند که به صورت مکرر نمایش داده می‌شوند. هیچ کاربری دلش نمی‌خواهد مدام پاپ‎آپ ببیند.

البته که برخی از اعلانات مثل استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن لازم هستند؛ اما افراط همه چیز را زیر سوال می‌برد.

هر اپلیکیشن دو پیام ثابت را باید به کاربر نشان دهد: اول پیغام نصب موفقیت‎آمیز و دوم پیغام لغو نصب یا پاک شدن برنامه. به جز این دو پیغام باقی پیام‌ها زائد هستند.

رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

مصرف بیش از حد باتری

نه تنها کاربر بلکه مارکتی مثل اپ استور اپلیکیشن‌های پُرمصرف را حذف می‌کند. حتی اگر اپلیکیشنی پُرکاربرد باشد وقتی که بدنه گوشی به واسطه مصرف بیش از حد باتری داغ می‌شود؛ کاربر ترجیح می‌دهد آن را پاک کند.

بنابراین یکی از دلایل رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران همین مصرف بیش از حد باتری می‌باشد.

فقدان توانایی در ارائه قابلیت‌ها

کاربران بعد از خواندن توضیحات اپلیکیشن و آشنایی با ویژگی‌های آن، تصمیم به دانلود می‌گیرند. حالا اگر یک اپلیکیشن آنچه که وعده داده است را نتواند ارائه دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

جواب کاملا مشخص است، کاربر، شما را با پاک کردن اپلیکیشن، مجازات خواهد کرد! توسعه دهندگان اپلیکیشن باید توانایی برطرف کردن نیازهای کاربران را مطابق با آنچه در توضیحات برنامه ذکر کرده‌اند، داشته باشند.

عدم انتشار بروزرسانی

هیچ اپلیکیشنی بدون بروزرسانی زنده نمی‌ماند. اصولا یکی از راه‌های احیا اپلیکیشن‌های مُرده، همین آپدیت مداوم می‌باشد.

برنامه‌هایی که به صورت مرتب بروزرسانی می‌شوند کم‌تر در معرض پاک شدن به دلیل باگ‌هایی می‌شوند که ممکن است ایجاد شود.

بروزرسانی تنها راهی است که می‌توان با آن به کاربر نشان داد به او توجه داریم. اگر از بروزرسانی غافل هستید شک نکنید که دیر یا زود با معضل رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران روبه‎رو می‌شوید.

رد شدن اپلیکیشن‌ها توسط کاربران

سخن آخر:

اپلیکیشن، نماینده شما در دنیا مُدرن برنامه‌های موبایلی است. آبروی خود را با تولید یک اپلیکیشن قابل قبول و مفید حفظ کنید. کاربران هم با نگه داشتن اپلیکیشن در موبایل خود جواب زحماتتان را می‌دهند.

حالا نوبت شماست!

نوبت شماست تا نظرات، ایده‌ها و تفکرات خود را برای جلوگیری از رد شدن یک اپلیکیشن توسط کاربر با ما به اشتراک بگذارید.

Source: tgdaily

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu