crash club

6 نکته در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی که مشتریان را به سمت شما سرازیر می‌کنند!

دسته : کسب و کار
اپلیکیشن فروشگاهی

از وقتی که آمار مهاجرت از کسب وکار سنتی به الکترونیک بالا رفته است؛ اپلیکیشن فروشگاهی تنها دستاویز خرده فروشانی است که قید فروشگاه‌های فیزیکی را زده‌اند و می‌خواهند خیلی نزدیک‌تر از قبل با مردم ارتباط داشته باشند.

نیاز مردم به شما نعمت است. چه چیزی از این بهتر که شما بتوانید نیازمندی روزمره افراد را به ساده‌ترین شکل ممکن در جیب‌هایشان قرار دهید تا هر وقت بخواهند در یک چشم به هم زدن، ویترین محصولات شما را تماشا کنند!

در اینصورت شما پیش از اینکه یک فروشنده یا عرضه کننده خدمات باشید؛ صاحب تماشاخانه‌ای هستید که همزمان با 5 حس اصلی انسان‌ها سر وکار دارد.

بینایی و رنگ‌بینی افراد، ادراک شنوایی و واکنش‌هایی که نسبت به هر صدا نشان می‌دهند و برداشت ذهنی آن‌ها از محیطی که در آن قرار گرفته‌اند؛ تعیین می‌کند آیا در تماشاخانه‌ای که برپا نموده‌اید به قصد خرید ماندگار می‌شوند یا خیلی زود پا پس می‌کشند!

تماشاخانه شما همان اپلیکیشن فروشگاهی است و مشتریان، همان کاربران گوشی‌های هوشمند!

اپلیکیشن فروشگاهی

اگرچه اپلیکیشن‌‌های فروشگاهی زیادی وجود دارند اما کم‌تر اپلیکیشنی در ایران و سایر کشور‌های دنیا آنطور که انتظار می‌رود مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از دلایل عمده همین موضوع نواقص و ضعف‌های اپلیکیشن فروشگاهی است که اغلب نسبت به آن‌ها بی‎اعتنا هستید. با تکیه بر نکاتی که در هات اپ نیوز می‌خوانید مشتریان به سمت اپلیکیشن فروشگاهی شما سرازیر خواهند شد!

نکاتی که باید در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در نظر داشت

Things to Consider When Creating an Ecommerce Mobile App

این روز‌ها طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی از پُرطرفدار‌ترین مطالب وب هستند. طراحی اپلیکیشن به سبک میکرولحظه‌ها صورت می‌گیرد و این یعنی هر لحظه در تولید اپلیکیشن، طلاست و باید به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کرد.

نکاتی که در ادامه می‌خوانید پاسخ عمده توسعه دهندگان موفق اپلیکیشن به سوالاتی است که ذهن ما را در حوزه تجارت الکترونیک به خود مشغول کرده بود.

اپلیکیشن فروشگاهی

تشویق کاربران به دانلود، اشتراک گذاری اپلیکیشن و خرید

یکی از ویژگی‌های بارز اپلیکیشن‌های منطبق بر تقاضای بازار، سیستمی است که با استفاده از آن کاربر به خرید کردن تشویق می‌شود. یادتان نرود ترغیب کاربر به دانلود اپلیکیشن همیشه از وبسایت‌ها سخت‌تر است.

یک وبسایت معمولا بازدید بیش‌تری نسبت به اپلیکیشن دارد و زودتر هم شناخته می‌شود. این اپلیکیشن است که باید به پشتوانه وبسایت معرفی گردد.

مدل کسب وکار و طرح‌های تشویقی را برای ترغیب کاربر به دانلود و سپس خرید از طریق اپلیکیشن تعیین کنید.

اپلیکیشن فروشگاهی

برخی از وبسایت‌ها پیشنهاد ویژه خرید را تنها در اپلیکیشن قرار می‌دهند. سپس در وبسایت اعلام می‌کنند که فقط کاربران اپلیکیشن می‌توانند از این پیشنهاد استفاده کنند تا با این ترفند، برنامه، بیش‌تر دانلود و به اشتراک گذاشته شود.

زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر

واژه مقیاس‎پذیر ممکن است ذهن افراد را درگیر کند و هنوز هم برخی درک درستی از این مفهوم بسیار پُرکاربرد نداشته باشند. برای این دسته از کاربران ابتدا به شرح مفهوم مقیاس‌پذیری می‌پردازیم.

بد نیست بدانید مقیاس‎پذیری تنها مختص سرویس اپلیکیشن نیست و برای هرچه که مربوط به شبکه یا فعالیت سازمانی منظم و مشخص باشد، معیاری به نام مقیاس‎پذیری در نظر گرفته می‌شود.

هرچه یک سیستم بزرگ‌تر شود و یا از حد اصلی کوچک‌تر شود و بتواند مشابه با اصل خود رفتار کند و کارایی داشته باشد؛ آن سرویس مقیاس‎پذیری خوبی دارد یا در واقع مقیاس‎پذیر است.

اپلیکیشن فروشگاهی

اگرچه در یک اپلیکیشن بخش‌های ظاهری مهم هستند اما به دلیل ساختار و عملکرد اپلیکیشن، پُشت یا زمینه اپلیکیشن (آنچه که برای کاربر قابل مشاهده نیست)، مهم‌تر است.

وقتی یک اپلیکیشن مقیاس‎پذیر باشد کم‌تر با مشکلاتی مثل هنگ کردن، کُندی در بارگذاری و کرش اپلیکیشن رو‌به‎رو می‌شویم.

تجربه کاربری

تنها چیزی که در دنیا تکنولوژی ثابت است تغییراتی است که رخ می‌دهند. تغییرات همیشه وجود دارند و هیچگاه حذف نمی‌شوند. ما هم بار‌ها در ارتباط با تجربه کاربری در کسب وکار صحبت کرده‌ایم.

بطور حتم کاهش نرخ حذف اپلیکیشن‌های موبایل با در نظر گرفتن همین تجربه کاربری تحقق می‌یابد.

برای سنجیدن میزان رضایتمندی کاربران، تعامل خود را با آن‌ها قطع نکنید و خودتان شخصا نظرات و دیدگاه‌ها را پیگیری نمایید.

اپلیکیشن فروشگاهی

بهینه سازی برای تکرار خرید

اجرا و عملکرد مناسب برنامه در حفظ کاربران و سوددهی به واسطه اپلیکیشن، تاثیرگذار است. به کاربران دلیل محکمه پسندی بدهید که خرید خود را تکرار کرده و دوباره به اپلیکیشن شما بازگردند.

دلیلی که باعث شود خرید قبلی را دوباره انجام دهند و رضایتمندی کافی داشته باشند. کار‌هایی انجام دهید که مشتریان می‌خواهند.

مثلا انتظار یک کاربر قطعا از یک اپلیکیشن فروشگاهی تخفیف‌های دائمی و قیمت‌های رقابتی و کم‌تر نسبت به سایر فروشگاه‌ها است.

انتخاب بهترین ایده

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی پایان یک کار نیست؛ آغاز تعهدی طولانی مدت است که باید طی آن مشتری حفظ و مدیریت شود. نبرد برای کشف شدن در بازار اپلیکیشن‌ها حتی سخت‌تر از به دست آوردن ترافیک ارگانیک و طبیعی است.

باید یک بررسی کلی از شرایط داشته باشید و از خود بپرسید اپلیکیشن بهترین راهی است که می‌توان مشتری را نگه داشت و همیشه همراه او بود یا بهتر است یک سایت بهینه شده برای کاربران موبایلی طراحی نمود؟!

در حال حاضر مرورگر‌های خاص موبایل گاهی نسبت به اپلیکیشن‌های موبایل، پُرطرفدار‌تر هستند و کارایی بهتری دارند.

اپلیکیشن فروشگاهی

آنالیز و ارزیابی

در حال حاضر تعداد خیلی معدودی اپلیکیشن وجود دارند که از یک پلتفرم ثابت و پایدار برای آنالیز برخوردار هستند.

اغلب توسعه دهندگان اپلیکیشن فروشگاهی تصور می‌کنند میزان بازدید‌هایی که از وبسایت یا نسخه موبایل وبسایت انجام می‌شود برابر با اپلیکیشن موبایل است و می‌توان به همان آمار تکیه کرد.

به یاد داشته باشید که بدون آنالیز، شما در حال بازی به وسیله حدس و گمان و نه حقایق هستید. بهتر بگوییم؛ در حال ریسک کردن هستید!

اپلیکیشن فروشگاهی

برای به حداقل رساندن حذف و پاک شدن اپلیکیشن و آمار کلی کاربران؛ حتما خود را به یک سیستم ارزیابی قوی مجهز کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

تجربیات خود را از توسعه اپلیکیشن فروشگاهی با ما در میان بگذارید و شک نداشته باشید ایده‌ها و دیدگاه‌های ارزشمند شما در گردآوری سایر مطالب به ما کمک خواهد کرد.

Source: tech

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu