Batlle Bay

افزایش موشک‌وار و باورنکردنی دانلود و رنک اپلیکیشن‌ تنها در 6 گام

دسته : کسب و کار
دانلود و رنک اپلیکیشن‌

دانلود و رنک اپلیکیشن‌ شاید برای بسیاری از مردم عادی اهمیتی نداشته باشد اما برای آن دسته از توسعه دهندگانی که می‌خواهند با اپلیکیشن خود دنیا را تسخیر کنند بسیار اهمیت دارد!

موفقیت شانسی نمی‌شود. ممکن است در میانه راه بخت و اقبال با شما یار شود اما دوام نمی‌آورد. کاروان موفقیت زمانی سر راهتان سبز می‌شود که سیستم اعتقادی و فکری شما برای موفقیت تربیت شود.

به همین دلیل است که نمی‌شود یک شبه پولدار شد؛ نمی‌شود یک شبه ره صدساله رفت و می‌گویند: تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف!

تنها استثنا این موضوع دنیای بی‌قاعده توسعه اپلیکیشن‌ها است که توسعه‌دهندگان یا باید با راه‌های افزایش دانلود و رنک اپلیکیشن‌ یک شبه معروف شوند و یا اینکه از همان اول، دور فروش بیش‌تر را برای همیشه خط بکشند.

پس حق دارید اگر از خود بپرسید چطور شد که یک اپلیکیشن یک شبه چند میلیون دلاری شد!

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

درباره عوامل موثر در تولید اپلیکیشن موفق، تولید محتوای اپلیکیشن توسط کاربر بطوری که بهینه باشد و اشتباهاتی که شما را از موفقیت دور می‌کند تاکنون مقالات زیادی در هات اپ نیوز به رشته تحریر درآمده است.

مطلب امروز که شامل ترفند‌هایی برای افزایش دانلود و رنک اپلیکیشن است را در ادامه پست‌های قبلی به آن دسته از توسعه‌دهندگانی تقدیم می‌کنیم که به دنبال موفقیت‌های سرعتی، ناگهانی و موشک‌وار برای اپلیکیشن خود هستند.

گام‌هایی برای افزایش موشک‌وار آمار دانلود و رنک اپلیکیشن‌

Steps To Make Your Mobile App Rankings and Downloads Skyrocket

زمانی که گوگل ترکیب “سازگاری با موبایل” یا “mobile-friendly”را برای اولین‌بار معرفی کرد کسی فکر نمی‌کرد روزی برسد که ابزار‌هایی به نام اپلیکیشن ظهور کرده و وبسایت‌ها را با تمام امکاناتی که دارند در جیبشان بگذارند.

زمان گذشت و عادت کاربران به لمس کلید‌های کم‌تر و ورود ساده‌تر به صفحه مدنظرشان از طریق اپلیکیشن‌ها باعث شد تا تقریبا اوضاع وبسایت‌ها کساد شود.

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

با شرایط جدیدی که حکمفرما است توسعه‌دهندگان اپلیکیشنی در رقابت سختی قرار دارند که نه تنها باید با وبسایت‌ها بلکه با رقبای مشابه خود برای کسب موفقیت بجنگند.

در این راه تنها تولید‌کنندگانی برنده هستند که با ترفندها و میانبر‌های خلاقانه زیر به افزایش دانلود و رنک اپلیکیشن کمک کنند:

نامگذاری تروتمیز اپلیکیشن!

نام برنامه‌ای که می‌سازید به شدت با میزان دانلود و رنک اپلیکیشن در ارتباط است. سیستم نامگذاری برنامه دقیقا مثل انتخاب کلمه کلیدی برای تولید محتوا است.

همانطور که گوگل شما را با کلمه کلیدی سایت تشخیص می‌دهد اپلیکیشن نیز باید حاوی نام مرتبط با هدف محصول باشد. البته این، لزوما به معنای انتخاب نام‌های متداول و ساده نیست.

نکاتی که باید در انتخاب نام مناسب در نظر داشت:

  • طول نام: نام اپلیکیشن باید متناسب باشد. نام‌های طولانی در صفحه نمایش موبایل ممکن است ناقص نمایش داده شوند و از دید کاربر دور بمانند.
  • ترکیب کلمه کلیدی و نام: توصیه می‌کنیم نام اپلیکیشن خود را بر اساس دو کلمه کلیدی مهم‌تری که می‌خواهید با استفاده از آن‌ها جستجو شوید انتخاب کرده و سپس آن‌ها را باهم ترکیب نمایید. این روند دقیقا مثل تمرین سئو محتوا می‌باشد.
  • انتخاب کلمات کلیدی: کلمات کلیدی باید مرتبط و حتما متفاوت باشند. آن کلمه‌ای که توصیف بهتری از برند شما داشته باشد شما را به بهبود دانلود و رنک اپلیکیشن‌ هدایت می‌کند.

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

توصیف درست و حسابی اپلیکیشن

شما در تولید و عرضه اپلیکیشن مثل رهگذری هستید که قرار است به دیگران آدرس دهد. اگر آدرس‌دهی شما به خوبی انجام نشود رهگذر یا فرد غریبه سردرگم می‌شود و از هدفی که داشته بیزار خواهد شد.

بخش توصیف یا توضیح اپلیکیشن به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود که بخشی از آن در ابتدا قابل مشاهده و بخش دیگر را باید با لمس گزینه read more مشاهده کنید.

بخش اول نهایتا دو جمله است و یک توصیف کامل و جامع از اپلیکیشن ارائه می‌دهد. بخش دوم کامل‌تر است و بیش‌تر زمانی به کار می‌آید که قصد کاربر برای دانلود برنامه جدی‌تر است. در قسمت دوم می‌توانید به بخش‌های قابل توجه و کاربردی برنامه اشاره کنید.

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

محدودیت‌های ثبت توضیحات محصول

  • باید توجه کنید که گوگل پلی به شما اجازه می‌دهد حداکثر 4000 کاراکتر را در بخش توضیحات درج کنید. لذا لازم است در همین بخش چند بار کلمه کلیدی تکرار گردد و به بخش‌های مهم اشاره شود.
  • استفاده بیش از حد کلیدواژه در بخش توضیحات باعث می‌شود گوگل شما را اسپم تلقی کند.
  • از کُپی کردن توضیحات یا تایپ واژه‌های حاوی غلط املایی اجتناب نمایید.

طراحی هوشمندانه آیکن اپلیکیشن

مهم‌تر از نام و توضیحات، آیکن برنامه است که موجبات افزایش دانلود و رنک اپلیکیشن‌ را فراهم می‌سازد. آیکن اولین چیزی است که مخاطب با آن ارتباط می‌گیرد. در طراحی آیکن لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • آیکن بهتر است ساده باشد. استفاده بیش از حد از المان‌ها برای به رخ کشیدن مهارت طراحیتان چندان توصیه نمی‌شود!
  • زمینه آیکن به نحوی باشد که اصل آیکن به خوبی خودنمایی کند.
  • ترجیحا از کلمات در آیکن استفاده نشود.

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

استراتژی انتخاب کلمات کلیدی هدف

کلمات کلیدی و انتخاب درست آن‌ها به منزله طی کردن همان هفت مرحله پرش برای بهبود کیفیت اپلیکیشن می‌باشند. مهم است کلمه‌ای را انتخاب کنید که پتانسیل کافی را برای جذب کاربر داشته باشد.

اغلب کسانی که در حوزه سئو فعالیت دارند و با فوت و فن آن کم و بیش آشنا هستند از ابزار Google Keyword Planner برای جستجوی بهترین کلمه کلیدی استفاده می‌کنند.

نهان سازی معنایی کلمات کلیدی در محتوا (LSI)

در انتخاب کلمات کلیدی بهتر است به استراتژی LSI توجه داشته باشید. این استراتژی پیچیدگی خاصی ندارد. در واقع یکی از توانایی‌های هوش مصنوعی موتور جستجو قوی و محبوبی نظیر گوگل است تا بتواند معنا دو واژه مترادف را یکی در نظر بگیرد و آن‌ها را در هدایت کاربران تاثیر دهد.

راه‌های زیادی برای پیدا کردن لیست LSI در گوگل وجود دارد. ساده‌ترین راه تایپ واژه مدنظرتان در گوگل و سپس مشاهده جستجو‌های مرتبط در پایان صفحه یا کلماتی است که خود گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد. گوگل واژه مترادف و مرتبط را خودش هایلایت یا پُررنگ می‌کند و به شما نشان می‌دهد چه کلماتی در یک راستا هستند.

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

حذف واسطه‌ها در مسیر دانلود اپلیکیشن

کار را برای کاربر خود ساده کنید. اگر قرار است او را به سمت دانلود اپلیکیشن هدایت کنید این مسیر باید کاملا مستقیم و واضح باشد. لقمه را دور سر خود نپیچید! مقدمه چینی هم نکنید!

البته در برخی از مواقع ایجاد صفحات واسط برای درج تبلیغات و کسب درآمد است و گاهی هم برای مجبور کردن کاربر به درج اطلاعات خود برای ارسال خبرنامه و از این قبیل موارد.

در هر صورت بهتر است این مسیر در حد امکان کوتاه شود، صفحه دانلود و سوال پی‌درپی از کاربران برای شروع نصب حذف گردد و در کل تجربه کاربری او بهبود یابد.

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

درج اسکرین شات از اپلیکیشن

تصاویر عناصر پُراهمیتی در هر عرصه هستند. اگر روی بهینه‌سازی تصاویر در شبکه‌های اجتماعی یا طراحی آیکن مناسب برای اپلیکیشن تاکید داریم به دلیل جذابیتی است که برای کاربران ایجاد می‌نماید.

حتما از فضای داخلی و محیط برنامه اسکرین شات تهیه کنید و در صفحه مربوط به برنامه آپلود نمایید. نرخ تبدیل کاربر به یک مخاطب واقعی یا همان مشتری با دیدن تصاویری جذاب و مفهومی که اطلاعات خوبی از اپلیکیشن عرضه کند افزایش می‌یابد.

دانلود و رنک اپلیکیشن‌

در انتخاب تصاویر برنامه‌ریزی داشته باشید. از هر دری و هر سخنی عکس آپلود نکنید و سعی کنید ارتباط و ترتیب آن‌ها حفظ شود.

سخن آخر:

مردم در حال حاضر خیلی بیش‌تر از قبل به اپلیکیشن‌ها وابسته هستند و این ارتباط یا نیاز باعث می‌شود با وجود حجم برنامه‌های موجود در گوگل پلی یا اپ استور باز هم راهی برای افزایش دانلود و رنک اپلیکیشن‌ تا رسیدن به موفقیت وجود داشته باشد.

اینبار نوبت شما است!

خلاقیت به خرج دهید و با توجه به برداشت شخصی خود که از این مطلب داشتید راه‌های دیگری که برای افزایش دانلود و رنک اپلیکیشن‌ به ذهنتان می‌رسد را با ما در میان بگذارید.

Source: markgrowth

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu