Batlle Bay

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که هرگز نباید باورشان کنید!

دسته : کسب و کار
افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موضوع جذابی است که اگر توسعه دهنده اپلیکیشن هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتها این مطلب جذاب را مطالعه نمایید.

حتما برای شما هم پیش آمده است داستانی را که مدت‌ها فکر می‌کردید صحت داشته و دهان به دهان چرخیده است را برای دوستان خود تعریف کنید. مطالبی که گاهی در کمال تعجب متوجه شده‌اید خرافاتی بیش نبوده‌اند و از بازگو کردنشان شرمسار شده‌اید.

برخی از این باور‌ها ریشه در افسانه‌هایی دارند که نسل به نسل به ما منتقل شده‌اند و چنان با اعتماد به نفس آن‌ها را تعریف می‌کنیم انگار خودمان در زمان وقوع حادثه حضور داشته‌ایم!

افسانه‌ها نه فقط در گذشته بلکه مربوط به حال هم هستند. بد نیست بدانید دنیای فناوری و عرصه اپلیکیشن خیلی وقت است که به خرافات و افسانه‌ها آلوده شده‌ است!

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

مثلا افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که آنرا وحی منزل می‌دانند و به شدت به اعتقادات خود درباره این خرافات پایبندند!

توسعه‌دهندگان زیادی این روزها قربانی باور‌های خرافی و افسانه‌های بی‌پایه و اساسی هستند که میان برنامه‌نویسان پخش شده است. افسانه‌هایی که آن‌ها را  از ادامه راه دلسرد و باعث می‌شود دید قبلیشان نسبت به دنیای عریض و طویل اپلیکیشن تغییر کند.

دیگر کافی است! وقت آن رسیده است که به این افسانه‌ها و باورهای نادرست و نادقیق علمی آنهم در عصر تکنولوژی پایان دهیم. با ما همراه شوید.

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن

Myths of developing Mobile Apps

درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها تا سال 2020 به 189 میلیارد دلار می‌رسد. چنین رقمی آنهم حداقل تا سه سال دیگر نشان می‌دهد که بازار اپلیکیشن‌ها نامیرا است و هنوز هم با وجود گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگزینی اپلیکیشن‌ها توسط ربات‌ها، رونق دارد.

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

با این حال مسیر برنامه‌نویسی موبایل و رقابتی که وجود دارد بسیاری از توسعه‌دهندگان را دلسرد و ناامید کرده است. کم‌تر پیش می‌آید اپلیکیشنی مثل اپلیکیشن پریسما بدون بازاریابی، چارت را در هم شکسته باشد.

نیم نگاهی به علل شکست اپلیکیشن‌های موبایل نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان بیش‌تر از خبر‌ها و باور‌های غلطی که رایج شده است ضربه می‌خورند تا خطاهایی که ممکن است در طراحی رابط کاربری، بازاریابی و… رخ دهد.

برخی از این افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که هرگز نباید باورشان کنید عبارتند از:

این روز‌ها دیگر کسی از اپلیکیشن استفاده نمی‌کند

شایعه شده است میزان دانلود اپلیکیشن‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است. به نظر شما حقیقت دارد؟ در سال 2016 و طبق آمار جهانی اپلیکیشن‌ها 90 میلیارد بار در گوگل پلی و اپ استور دانلود شده‌اند و این رقم رشد 15 درصدی و معادل 13 میلیارد بار را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

برندی که گول این شایعات را بخورد و درگیر افسانه‌هایی شود که ممکن است رقبا برای از سر باز کردن آن پراکنده کرده باشند؛ ورشکست خواهد شد!

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

اپ استور برای بزرگان و کهنه‌کاران است!

برخی تصور می‌کنند بازار اپ استور ویژه کهنه‌کاران و برند‌ها بزرگ و مطرحی مثل فیسبوک، توییتر و اسنپ چت است و از اینرو فعالیت استارتاپ‌های نوپایی مثل خودشان را در اپ استور بیهوده تلقی می‌کنند.

بر اساس اطلاعات ما در اپ استور به صورت سالانه رشد قابل توجهی در عرضه اپلیکیشن‌ها دیده می‌شود که در این میان 20 درصد آمار فقط مربوط به کسانی است که اولین اپلیکیشن خود را تولید کرده‌اند. بیش از 2.2 میلیون از این اپلیکیشن‌های تازه‌وارد هم توانسته‌اند نظر مخاطبان و مشتریان را جلب کنند.

در سال گذشته بازی‌هایی مثل کلش رویال، سوپرماریو و پوکمون‌گو بیش‌تر روی بورس بودند و فرصت‌های زیادی را برای توسعه‌دهندگان محصولات واقعیت افزوده خلق کردند.

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

سایر اپلیکیشن‌ها مثل برنامه‌های بانکی، فروشگاه‌ها، اپلیکیشن‌های خدماتی و سیر و سفر هم افزایش قابل توجهی داشته‌اند. بنابراین اگر کسی فرصت موجود را فقط به بهانه واهی تازه‌کار بودن نادیده بگیرد شکست خورده است.

هر دانلود قطعا یعنی یک یا چند دلار!

برخی از توسعه‌دهندگان همواره در صدد افزایش دانلود اپلیکیشن خود هستند؛ چون تصور می‌کنند وقتی میزان دانلود برنامه کاهش یابد درآمدزایی هم مستقیما کم می‌شود.

آن‌ها فکر می‌کنند یک دانلود قطعا یعنی پرداختی صورت گرفته است و بنابراین وقتی که یک اپلیکیشن با کاهش کاربران خود روبه‌رو شود از دور خارج شده است!

در پاسخ به این افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید گفت که خیلی وقت است چنین دیدگاهی منسوخ شده است. این روز‌ها صحبت بر سر میزان استفاده و چگونگی استفاده کاربر است تا تعدد دانلود‌ها.

در حال حاضر هر آمریکایی به صورت روزانه 2 ساعت از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کند. اگر توسعه‌دهنده بتواند این مقدار زمانی را افزایش دهد موفق شده است. در این مسیر بهتر است از ترفند‌های افزایش تعامل و کابرپسندی اپلیکیشن استفاده گردد.

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

توجه کنید که رقم دانلود برنامه شما را به هیچ‌جا نمی‌رساند. شما حتی قادر نیستید با این ارقام به بهبود نواقص و رفع خطاهای خود بپردازید.

بلکه آماری که تعامل کاربران، نرخ تبدیل کاربر به مشتری یا خریدار و مدت زمان استفاده از برنامه یا اینکه کاربر هر چند وقت یکبار از برنامه استفاده می‌کند، تعیین کننده هستند.

ربات‌ها بر اپلیکیشن‌ها غلبه می‌کنند

زمزمه‌هایی درباره این خبر مدت‌ها قبل شنیده شد و ما هم در هات اپ نیوز حسابی بدان پرداختیم. هر چند که هنوز هم این موضوع حقیقت دارد اما فقط یک احتمال است! اشتباه است که برخی فکر می‌کنند ربات‌ها بزرگ‌ترین و بهترین گزینه حال حاضر به جای اپلیکیشن‌ها هستند.

اپلیکیشن‌ها جایی نمی‌روند؛ حداقل به این زودی! آمار نشان می‌دهد در حال حاضر هر کاربر 35 اپلیکیشن روی موبایل خود دارد که این رقم نسبت به دو سال قبل نه تنها کم نشده بلکه دو برابر گشته است.

محصولات مکالمه‌ای یعنی همین سیستم چت و گفتگویی که در ربات‌ها وجود دارد نمی‌تواند جایگزین جذابیت بصری و کششی شود که اپلیکیشن‌ها با فضای متفاوت و متنوع خود ایجاد می‌کنند.

ربات‌ها در برابر اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرند اما زمان دقیق آن معلوم نیست.

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

ما هنوز در مراحل ابتدایی استفاده از ربات‌ها هستیم. اگرچه هم اکنون ربات‌ها تجربه جالب و یکپارچه‌ای را در سرویس‌دهی به مشتریان آفریده‌اند اما هرگز نمی‌توانند به این زودی‌ها جایگزین اپلیکیشن‌ها شوند.

میل به استفاده از اپلیکیشن؛ نه نیاز به اپلیکیشن!

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان تمامی ندارد! یکی از عجیب‌ترین این باور‌ها رویکردی است که برخی از کسب وکار‌ها نسبت به استفاده از اپلیکیشن دارند.

آن‌ها معتقدند استفاده از اپلیکیشن فقط یک گزینه اختیاری است که برای کسب وکار یک فانتزی محسوب می‌شود تا نیاز.

اما همانطور که می‌دانید این روز‌ها حتی مطرح کردن سوال درباره لزوم استفاده از اپلیکیشن برای کار خنده‌دار است و همه می‌دانند که اولین و مهم‌ترین اولویت کاربران، موبایل یا همان اپلیکیشن‌ها هستند!

افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان

یک برند برای این که بتواند به مشتریان خود نزدیک شود نیاز به یک اپلیکیشن دارد تا بهتر اعمال آن‌ها را زیرنظر بگیرد. میزان علاقه‌مندی و ترجیح کاربران نیز از همین آماری به دست می‌آید که یک اپلیکیشن به شما می‌دهد.

با این اوصاف تقریبا غیرممکن است بخواهیم این صنعت را یک گزینه بدانیم و وقت آن رسیده است تا از طراحی اپلیکیشن استفاده نماییم.

سخن آخر:

با شناخت این عقاید و باورهای غلطی که متداول شده‌اند هیچ فرصتی از این پس از دست‌ رفته نیست. هر اپلیکیشنی که داشته باشید؛ بازی یا خدماتی، پرداخت یا خرید و فروش؛ راهی است طولانی که به موفقیت منتهی می‌شود.

نظرات شما؟

با دیدگاه‌های مطرح شده پیرامون افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موافق هستید؟ شما هم به عنوان یک توسعه دهنده اسیر چنین باور‌هایی شده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Source: entrepreneur

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

1 دیدگاهOn افسانه‌های رایج میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن که هرگز نباید باورشان کنید!

  • کاملا موافقم ، من برنامه نویس یا توسعه دهنده نیستم، ولی این بیزینس برام‌خیلی جذابیت داره، حالا حالا ها هم جواب میده، من فکر میکنم که کشورمون خیلی پرکشش باشه تو این زمینه

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu