بهبود تجربه کاربری مشتریان به سبک غول‌های اپلیکیشنی دنیا

دسته : کسب و کار
بهبود تجربه کاربری مشتریان

تجربه کاربری مشتریان در اپلیکیشن‌ها موضوعی بسیار مهم در ادامه حیات یک اپلیکیشن است که کوچکترین بی‌توجهی به آن عواقب بسیار خطرناکی خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب فوق‌العاده را به هیچ عنوان از دست ندهید!

ولع خرید کردن گربیان‌گیر آدم می‌شود وقتی که ویترین رنگارنگ و ظاهر خوش رنگ و لعاب آخرین مدل لباس‌های شب، جدیدترین کفش چرم که احساس تملک را بر می‌انگیزد و کالا‌های لوکس تزئینی را ببیند!!

خصوصا اگر این ویترین، صفحه سبک و دوست‌داشتنی موبایل و زحمت خریداری آن تنها یک کلیک یا لمس ساده آن هم به صرف باد بهاری کولر یا گرمای مطبوع منزل در زمستان(!) باشد.

خودتان را در چنین وضعیتی قرار دهید؛ می‌توانید راحت از کنار فرصت‌های خوب خرید کردن بگذرید و با احساس شادی و هیجان خود کنار آیید؟

تجربه کاربری مشتریان

این وضعیت هوس‌انگیز خرید اینترنتی در اپلیکیشن‌ها بهتر هم می‌شود اگر به قول خودمان طراح اپلیکیشن دستی به سر و روی برنامه بکشد و به قول حرفه‌ای‌ها تجربه کاربری مشتریان را بهبود دهد.

این روز‌ها اپلیکیشن‌های فروشگاهی موبایل یا همان خرده‌فرشان اینترنتی که با مهاجرت از کسب وکار سنتی به دنیای کسب وکار الکترونیک روی آورده‌اند خیلی بهتر از هر فروشنده یا فروشگاه دیگری توانسته‌اند انتظارات مشتریان را برآورده کنند.

همین رضایتمندی باعث شده که هم‎اکنون نیمی از خرید و فروش در دنیا از طریق اپلیکیشن صورت گیرد.

حتی اگر همه جستجو‌ی کاربران موبایل منجر به خرید نشود مطابق با آمار فیسبوک در 45 درصد از سیر خرید مشتریان، گوشی همراه و اپلیکیشن‌ها دخالت داشته‌اند.

با این حال هنوز نواقص و جای پیشرفت زیادی دیده می‌شود که توسعه دهنده موبایل بتواند برای بهبود تجربه کاربری مشتریان خود مانور دهد.

تجربه کاربری مشتریان

برای این که اپلیکیشنی به سبک غول‌های اپلیکیشنی دنیا و حتی بهتر داشته باشید یک لحظه هم معطل نکنید و همراه ما باشید.

سه ترفند برای بهبود تجربه کاربری مشتریان

How Retailers Can Improve Customer Experience

برای تهیه و تنظیم این مطلب در هات اپ نیوز ابتدا نگاهی به برند‌های سرشناسی نظیر eBay و آمازون داشتیم. با نگاه مجددی به روند گام به گام بهینه سازی تجربه کاربری اپلیکیشن دریافتیم که یک اپلیکیشن برای بهبود تجربه کاربری مشتریان خود باید سه استراتژی مشخص در کسب وکار خود داشته باشد:

  1. کاهش سردرگمی و تقلیل تنش و میزان سختی مسیری که کاربر باید برای خرید و پرداخت نهایی طی کند
  2. تلاش در جهت افزایش آرامش کاربر و خدمت‌رسانی به او
  3. ایجاد تجربه بدون مرز، چند جانبه و کاملا متنوع برای کاربر

در ادامه هر یک از این موارد را بررسی و تحلیل می‌کنیم:

کاهش سردرگمی و تسهیل مسیر خرید برای کاربر

همه کسانی که از اپلیکیشن استفاده می‌کنند به دنبال خرید یا استفاده ساده‌تر هستند. خرده‌فروشان هم می‌خواهند با اپلیکیشن خود درآمد بالاتری داشته باشند.

اگر مسیر پرداخت و هدایت کاربر به سمت یک محصول با حذف بخش‌های اضافه در طراحی رابط کاربری کوتاه شود شاهد تاثیر زیادی در فروش خواهیم بود. البته موبایل به خودی خود ابزاری برای کاهش این تنش‌ها در روند خرید و فروش است.

بهبود تجربه کاربری مشتریان

به دو تاکتیک زیر برای کاهش این سردرگمی که به بهبود تجربه کاربری مشتریان می‌انجامد توجه کنید:

جستجوی درون اپلیکیشنی کاربردی

83 درصد از خریداران آمریکایی از باکس جستجوی داخل اپلیکیشن برای خرید خود استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که چقدر جستجوی درون اپلیکیشنی می‌تواند در بهبود تجربه کاربری مشتریان موثر باشد.

در تحقیقات به عمل آمده متوجه شدیم که 76 درصد از آن‌ها غالبا یا همیشه از این باکس استفاده می‌نمایند. با این حال فقط 65 درصد از خریداران از این باکس‌های جستجو تعبیه شده در اپلیکیشن‌ها رضایت داشته و 35 درصد باقی مانده از نتایجی که نمایش داده می‌شود رضایت ندارند.

آن‌ها معتقدند که این ضعف جستجو در نسخه دسکتاپ یا لپ تاپ دیده نمی‌شود و شاید بهتر است اپلیکیشن را کنار بگذارند!

بهبود تجربه کاربری مشتریان

کمپانی آمازون یکی از بهترین و شایسته‌ترین سرویس‌های اپلیکیشنی دنیا را ارائه می‌کند. کاربران در این اپلیکیشن می‌توانند نتایج را نه فقط بر اساس آنچه که قبلا جستجو کردند؛ بلکه طبق رفتار‌های گذشته خود ببینند و شاید به همین دلیل است که طبق آمار سال 2015 نزدیک به 44 درصد از کاربران، اولین وب سایتی که برای خرید اینترنتی مراجعه می‌کنند آمازون می‌باشد.

تسهیل مسیر ورود پسورد و تشخیص هویت

گاهی نه خودِ روند خرید یا ثبت نهایی آن بلکه ورود به صفحه شخصی و ثبت سفارش است که مشکل می‌شود. تاخیر‌هایی که در خرید به سبب ورود پسورد آن هم در دو مرحله برای تایید به وجود می‌آید، لذت خرید آنلاین را کم می‌کند. هر چقدر بخش‌های ورود برای کاربر ساده‌تر باشد حرفه‌ای‌تر عمل کرده‌اید.

وب سایت بزرگ eBay به جای ثبت پسورد قابلیت احراز هویت با اثر انگشت را به صورت سه بُعدی فعال کرده است تا کاربران دیگر حتی مجبور نباشند اعداد و ارقام را به خاطر بسپارند.

یاهو هم یکی از پیشتازان این تاکتیک بوده است و اخیرا از کاربران خود می‌خواهد به جای ورود پسورد از امکان اثر انگشت استفاده کنند.

افزایش آرامش و کمک به راحتی زندگی مشتریان

مهم‌ترین چیزی که کاربران را به استفاده از فناوری‌های جدید در قالب اپلیکیشن ترغیب می‌کند صرفه‌جویی در وقت است. بنابراین اپلیکیشن‌ها باید با ذخیره زمان ارزشمند کاربران، به راحت کردن زندگی آن‌ها کمک کنند.

بهبود تجربه کاربری مشتریان

دو ترفندی که از این راه به بهبود تجربه کاربری مشتریان شما کمک می‌کنند عبارتند از:

تسریع و تسهیل روند خرید به طرق مختلف

وال گرینز(Walgreens) یکی از شرکت‌های خرده‌فروش دارو در آمریکا است که بخش بزرگی از بازار دارو این کشور را به واسطه اپلیکیشن خود مدیریت می‌کنند.

اپلیکیشن وال گرینز بر خلاف سایر برنامه‌ها تلاش نمی‌کند کاربر را تا جایی که امکان دارد در برنامه نگه‌ دارد؛ بلکه سعی می‌کند روند خرید و سفارش مشتری را به سریع‌ترین شکل ممکن به پایان برساند.

Adam Crouch، از طراحان و ایده‌پردازان این اپلیکیشن می‌گوید: تنها هدف ما دسترسی سریع کاربر به لیست دارو‌ها، کوپن خرید و پرداخت اینترنتی است.

بهبود تجربه کاربری مشتریان

برنامه عرضه گیفت، هدیه و …

کمپانی Kohl’s اخیرا سیستم Kohl’s Pay را راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان دریافت هدیه را بدون ارائه کارت هدیه و اسکن آن می‌دهد.

چنین سیستمی اخیرا تداول یافته است و کاربران هم به خوبی از آن استقبال می‌کنند؛ چون هم به نفع آن‌ها است و هم به نفع سرویس‌دهنده.

البته همه این تشویق‌ها مالی نیستند. مثلا اپلیکیشن وال گرینز به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های فیتنس خود را با این اپلیکیشن همگام کنند. وال گرینز هم مطابق با این برنامه به آن‌ها بهترین رژیم غذایی را برای تناسب اندام پیشنهاد می‌دهد.

تجربه بدون مرز و چند جانبه برای کاربران

واژه نام‌آشنای تجربه کاربری را باید این روز‌ها زیاد شنیده باشید. از آنجایی که کاربر مرکز اصلی توجه صاحبان کسب وکار است و مهم‌ترین تاثیر را روی نتیجه کار می‌گذارد مبحث تجربه کاربری نیز تا این حد داغ و پُرطرفدار شده است.

بد نیست بدانید مطابق با تحقیقات به عمل آمده کاربران حاضر هستند 5 برابر هزینه‌ای که بصورت عادی پرداخت می‌کنند را بدهند تا تجربه بهتری در خرید خود داشته باشند!

بهبود تجربه کاربری مشتریان

برای این که تجربه کاربری مشتریان بهبود پیدا کند و همزمان شما به عنوان توسعه دهنده برنامه به اهداف خود برسید به این دو تکنیک توجه کنید:

ایجاد سبد خرید برای مشتریان

خرید اینترنتی هم باید مثل خرید واقعی باشد و کاربر بتواند با برگشت به محل اولیه سفارشات قبلی خود را مجددا چک کند. از این‌رو در هر اپلیکیشن خرید و فروشی لازم است یک سبد خرید وجود داشته باشد که انتخاب‌های کاربر را در خود ذخیره‌سازی نماید.

کمپانی Kohl’s یکی از اولین شرکت‌هایی است که در اپلیکیشن خود از این قابلیت استفاده کرد تا تاریخچه خرید کاربر را حفظ کند.

چنین ترفندی بیش‌تر زمانی به درد می‌خورد که کاربر مشاهده می‌کند موجودی حسابش کافی نیست و می‌خواهد بعدا مجددا سبد خرید خود را نهایی کند.

بهبود تجربه کاربری مشتریان

طراحی ساده رابط کاربری

یکی از اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربری پیچیده کردن آن است. بهتر است محیط برنامه طوری باشد که بیش‌ترین زمان کاربر صرف خرید شود تا این که بخواهد به دنبال مسیر بازگشت یا ورود به لیستی از محصولات باشد.

اپلیکیشن eBay یکی از نمونه‌های موفق در طراحی رابط کاربری است. مشتریان در این برنامه بدون معطلی و وقت تلف کردن به گردش می‌پردازند و این یعنی همان بهبود تجربه کاربری مشتریان که می‌خواستیم!

شما چه فکر می‌کنید؟

تمامی ترفند‌های معرفی شده روش برند‌های معروفی است که با این تکنیک‌ها کاربران فعال ماهانه خود را افزایش و به خرید و فروش خود شتاب دادند. هزاران راه دیگر وجود دارد که تجربه کاربری مشتریان را بهبود می‌دهد. راه و روش خود را با ما در میان بگذارید.

Source: marketingprofs

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu