Batlle Bay

فروشی به وسعت جهان با ترفند‌های فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

دسته : کسب و کار
فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام این روزها به موضوع بسیار داغی تبدیل شده و بسیاری از افراد و کسب و کارها بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

همه چیز برای خرید کردن و تجربه همان لذت همیشگی آماده است. کارت بانکی، جنسی که همه چیز آن تکمیل است، یک گوشی هوشمند و یک اپلیکیشن کاربردی یا همان فروشگاه مجازی تمام عیار برای اینکه یک دل سیر خرید کنیم و خرید!

شما را نمی‌دانیم اما همیشه برای ما خرید اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی بزرگی مثل اینستاگرام نسبت به بسیاری از اپلیکیشن‌های فروشگاهی موبایل در اولویت قرار داشته است.

اصلا همین که می‌توان فقط با استفاده از یک اپلیکیشن چندین فروشگاه را جستجو کرد، وارد آن‌ها شد و اجناس فروشندگان مختلف را با هم مقایسه نمود، خود نعمت بزرگی است.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

البته این شرایط فوق‌العاده در اینستاگرام فقط موقعیتی برای یک خرید راحت نیست؛ بلکه امکانات رایگان و بی‌ اجر و منتی را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد تا خیلی بهتر از قبل فروش و کسب درآمد در اینستاگرام داشته باشند.

در اینستاگرام به صورت ماهانه 600 میلیون کاربر عکس و فیلم به اشتراک می‌گذارند و 400 میلیون نفر هم بصورت مستقیم از وبسایت اینستاگرام بازدید می‌کنند.

60 درصد از این کاربران می‌گویند با دیدن این پلتفرم اجناس جدیدی را کشف کرده‌اند که تا دیروز حتی از وجود چنین چیز‌هایی در دنیا بی‌خبر بودند.

در بررسی دیگری 75 درصد از کل کاربران بصورت مستقیم در اینستاگرام کسب وکار راه‌اندازی نکردند؛ اما از شیوه خرید و فروش در این شبکه اجتماعی الهام گرفته‌اند و این الهام برای یک بازرگان یا بیزنس‌من یعنی ظرفیت بالقوه برای درآمدزایی به وسعت جهان.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

اما چنین فروشی ترفند‌های خاص خود را می‌طلبد؛ ترفند‌هایی که هات اپ نیوز در این مطلب و برای علاقه‌مندان به مطالب حوزه کسب وکار در اختیار شما قرار می‌دهد.

ترفند‌های فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

ways to sell on Instagram

همه چیز برای یک فروش ویژه و درآمدزا با افزایش محبوبیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع می‌شود. توجه داشته باشید هیچکس نمی‌تواند با مدام ویدیو آپلود کردن و پُست گذاشتن یا استوری قرار دادن از اجناس خود به فروش قابل توجهی دست یابد.

به زبان ساده‌تر همه چیز با افزایش فالوور‌ها در اینستاگرام همراه است؛ به شرط اینکه این تعداد فالوور‌ها حقیقی و کاملا فعال باشند.

با این وجود مطلب امروز را قصد داریم از صفر شروع کنیم. یعنی دقیقا همان جاییکه برنامه اینستاگرام را نصب کرده و می‌خواهید پروفایل بسازید.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

ساخت پروفایل تجاری در اینستاگرام

پروفایل تجاری مدتی است که عرضه شده است تا دیگر گشت‌وگذار مثلا در اینستاگرام اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی نباشد؛ بلکه به فرصتی برای شروع یک کسب وکار مستقل و پُرسود تبدیل گردد.

برای ساخت این پروفایل می‌توانید از صفحه راهنمای پروفایل‌های تجاری اینستاگرام استفاده و قبل از آن به دقت اطلاعات را مطالعه کنید.

هم اکنون 70 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک پروفایل تجاری را با اکانت خود دنبال می‌کنند. آنچه که باعث می‌شود هر کسب و کاری امروز پروفایل تجاری را به نوع ساده و معمول پروفایل اینستاگرام ترجیح دهد؛ امکانات آنالیز و ابزار‌های ارزیابی متنوعی است که این پلتفرم در اختیار افراد قرار می‌دهد.

بنابراین اولین گام برای شروع فروش و کسب درآمد در اینستاگرام ساخت پروفایل تجاری است.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

تکمیل بخش “bio” در اینستاگرام تا حد ممکن

بیو اینستاگرام جای مناسبی برای درج جملات بیهوده صرفا برای بزرگنمایی، تبلیغات غیرقابل باور و آیکن‌ها یا نماد‌های اضافه نیست. بیو همانطور که از نامش مشخص است بخشی برای درج بیوگرافی مختصر و قابل فهمی از صاحب پروفایل است.

بهتر است متن این بخش جنبه تبلیغاتی داشته باشد؛ اما شعارگونه نباشد و بیش‌تر هویت فعالیت شما را برای کاربران مشخص سازد. در این بخش حتما لینک سایت یا صفحات دیگرتان را به عنوان درگاه دوم برای ارتباط با خودتان قرار دهید.

البته شاید از نظر برخی لینک در بیو بدترین ویژگی اینستاگرام باشد؛ اما این قابلیت حداقل به پروفایل‌های تجاری این شبکه اجتماعی نظم و ترتیب خوبی بخشیده است.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

استفاده ترکیبی عکس  و ویدیو در میان پست‌ها

پروفایل اینستاگرام شما مثل یک آلبوم حرفه‌ای است. این آلبوم باید جذابیت خاص را برای کاربر داشته باشد تا از سه چهار پست اول به سمت پست‌های بعدی ترغیب شود و آلبوم شما را ورق بزند. به علاوه، ویدیو و عکس جذابیت خاصی دارند که کاربر را برای جستجوی بیش‌تر به سمت خود می‌کشند.

بهتر است عکس‌های خود را با ترفند‌های بهینه‌سازی تصاویر در شبکه‌های اجتماعی تغییر دهید.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

تمرکز بر موضوع سبک زندگی

شاید علت محبوبیت اینستاگرام تا این حد به خاطر امکانی باشد که برای لحظه‌نگاری زندگی کاربران و ثبت آن‌ها در قابی ثابت و قابل مشاهده برای سایرین در بر دارد. دقت داشته باشید توجه به سبک زندگی مردم در پست گذاشتن و فعالیت در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

یکی از ترفند‌های فروش و کسب درآمد در اینستاگرام ساخت زمینه یا تم به سبک زندگی مردم در پروفایلتان است. به عنوان مثال یک برند تولید‌کننده وسایل خانگی می‌تواند با قرار دادن وسایل خود در تم یا پس‌زمینه‌ای از زندگی جاری مردم در خانه‌هایشان، فضایی ملموس برای آن‌ها ایجاد کند. این روش خیلی بهتر از ساخت زمینه‌های مصنوعی یا ویرایش شده در تبلیغات جواب می‌دهد.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها

یکی از ابزار‌های خوبی که برای بهبود بازاریابی اپلیکیشن از طریق شبکه‌های اجتماعی مدت‌ها قبل معرفی شده است هشتگ‌ می‌باشد. هشتگ‌ها راهی برای یافتن مطالب دلخواه و مرتبط هستند و کاربران را خیلی راحت‌تر در اینستاگرام هدایت می‌کنند.

اپلیکیشن Magnify پیشنهاد ما برای آن دسته از کاربرانی است که می‌خواهند بهترین هشتگ‌ها را بدون دردسر به یک پست و بصورت همزمان اضافه نمایند.

در انتخاب هشتگ و درج آن‌ها به نکات زیر دقت کنید:

  1. سعی کنید برای برند خود یک هشتگ خاص تولید کنید تا بصورت دائمی از آن در تمام پست‌ها استفاده گردد.
  2. هشتگ هرچه کم‌تر بهتر؛ چرا که هشتگ‌های زیادی پست را از دید کاربر پنهان می‌کنند. حداکثر 10 هشتگ برای یک پست کافی (وحتی گاهی اضافه) است.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

تعامل و ارتباط با کاربران

تعامل رمز بازاریابی است. ارتباط عمومی قوی برای بازاریابی محصولات و معرفی آن‌ها به کاربرانی که تازه با شما آشنا شده‌اند لازم است.

در اینستاگرام که شما امکان مکالمه چهره به چهره و مستقیم را با کاربران ندارید باید از طریق بخش‌های ارتباطی پیش‌بینی شده در این رسانه دست به کار شوید.

کامنت ساده‌ترین راهی است که در اینستاگرام تعبیه شده است. برای این که جواب کاربران را بدهید حتما آن‌ها را تگ کنید. کلمات کلیدی خاص را با افزودن علامت هشتگ در کامنت قرار دهید و در گفتگو کاربران دخالت داشته باشید.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

بازاریابی از طریق تاثیرگذاران

برای شروع و شناخته شدن باید با تبلیغات شروع کنید. بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار متداول‌ترین شیوه در شبکه‌های اجتماعی است. برای این کار به دنبال یک صفحه تجاری با زمینه کاری قطعا متفاوت با شما بگردید که فالوور‌های زیادی دارد.

البته دقت کنید که تنها فالوور مهم نیست. علاوه بر فالوور باید میزان بازدید، علاقه‎مندی و تعامل کاربران را در نظر داشت. برنامه بازاریابی خود را مشخص کرده و از طریق راه‌های ممکن مثل دایرکت به مدیر یا صاحب آن صفحه پیام دهید.

حتما زمان پرداخت مبلغ لازم، از آن‌ها بابت بازدید تبلیغات تضمین بخواهید.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

طراحی تصاویر محصولات برای فروش

در ماه نوامبر سال گذشته بود که اینستاگرام یک روش متفاوت را بصورت موقت برای فروش و کسب درآمد در اینستاگرام ویژه پروفایل‌های تجاری امتحان کرد.

در این روش تصاویر فقط تصویر نبودند؛ بلکه لینک‌هایی به آن‌ها اضافه شده بود که مثل یک اپلیکیشن فروشگاهی امکان مشاهده تصویر بزرگ‌تر محصول، قیمت درج شده محصول روی عکس و دکمه انتخاب و خرید را در بر داشت.

از این‌رو برند‌های مختلف باید تصاویر خود را متناسب با چنین قابلیتی طراحی کنند تا در آینده نزدیک و بلافاصله بعد از عرضه این قابلیت بتوانند تمام تصاویر خود را برای فروش هماهنگ سازند.

به نظر می‌رسد قرار است اینستاگرام در آینده‌ای نه چندان دور به پلتفرمی برای فروش الکترونیک تبدیل گردد و مشتریان بتوانند دقیقا مثل یک اپلیکیشن در صفحات فروش محصولات جستجو نمایند.

البته در حال حاضر ابزار‌های جانبی نظیر برنامه Soldsie وجود دارند که بتوان با استفاده از آن به فروش و کسب درآمد در اینستاگرام پرداخت. این برنامه لینک‌های خاصی را برای خرید مستقیم از وبسایت شما به پست‌ها اضافه می‌کند.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

اعلام فروش ویژه با شرایط متفاوت

راه دیگری که نه فقط در اینستاگرام بلکه در هر نوع کسب وکار دیگری جواب می‌دهد اعلام شرایط فوق‌العاده برای فروش یا در واقع خرید برای مشتریان است.

بهتر است به صورت ماهانه یک فروش ویژه داشته باشید و آن را چند روز قبل داخل صفحه خود اطلاع‌رسانی کنید.

پیشنهادات ویژه برای مشتریان فقط در اینستاگرام

یکی از راه‌های ترغیب کاربران جهت تعامل و افزایش بازدید محتوا در اینستاگرام ارائه پیشنهاداتی خاص فقط و فقط برای کاربرانی است که از صفحه شما در این رسانه بازدید می‌کنند.

بدین منظور بهتر است یک کد تخفیفی خاص را در نظر بگیرید تا کاربرانی که شما را فالو کردند بتوانند با وارد کردن آن در سایت از تخفیف ویژه‌ای برخوردار شوند.

در چنین مواقعی باید حواستان را جمع کنید پست‌هایی را که کد تخفیف آن‌ها منقضی شده است حتما حذف نمایید.

فروش و کسب درآمد در اینستاگرام

استفاده از تبلیغات اینستاگرامی

برای دسترسی به مشتریانی واقعی و فعال بد نیست از طرح‌های تبلیغاتی خود اینستاگرام استفاده کنید. هم اکنون امکان عرضه تبلیغات در فرمت‌های مختلف و مثلا انتشار تبلیغات در قالب ویدیو‌های 60 ثانیه‌ای در اینستاگرام وجود دارد.

البته فقط کاربرانی که اولا پروفایل تجاری دارند و ثانیا اکانت خود را با فیسبوک همگام کرده‌اند می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟

پیشنهاد شما برای فروش و کسب درآمد در اینستاگرام چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

Source: cio

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu