شما چه کسی هستید؟ شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی را بشناسید!

دسته : تایم استاپ
شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می‌دانید از زمان ظهور شبکه‌های اجتماعی مردم از شخصیت واقعی خود دور شده‌اند، حال سوال این است که شما شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی به چه شکل است؟

لطفا در ارتباطات خود نقاب نزنید! شما دیگر آن کودکی نیستید که برای بازی با دیگران نقاب‌های ارزان قیمت به صورت می‌زد و سعی می‌کرد با حرف‌ها و رفتار‌های عجیب فرد دیگری باشد.

شاید نقاب‌های بی‌کیفیت قدیمی از بین‌رفته‌ باشند اما هنوز خیلی از ما درگیر وسیله سرگرمی دوران کودکیمان هستیم و خبر نداریم چه نقش‌آفرینی‌هایی در دوران بزرگ‌سالیمان داریم!

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

بد نیست بنشینید و نقاب‌هایی که به چهره می‌زنید را محاسبه کنید. نقاب وسیله خوبی برای داد و ستد معاملات، دوستی، سخنرانی و از همه مهم‌تر حضور در شبکه‌های اجتماعی است. نقاب را از صورت بردارید و ببینید اصلا شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی را می‌شناسید؟!

همه ما حداقل یکبار طعم حضور در شبکه‌های اجتماعی را چشیده‌ایم. با اینکه من و شما فقط یک نفر هستیم که از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنیم اما با زیاد شدن تعداد شبکه‌های اجتماعی که عضو آن هستیم، شخصیت قبلی ما رنگ می‌بازد و شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

بطوریکه تحقیقات اثبات کرده‌اند، یک نفر در فیسبوک دقیقا همان فردی نیست که در توییتر یا اینستاگرام مشغول فعالیت است!

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

این سازگاری متنوع با هر شبکه اجتماعی، ریشه در چه عادتی در زندگی یا سبک زندگی ما دارد؟ چه چیزی باعث می‌شود انسان‌ها در شبکه‌های اجتماعی نقاب بزنند و خود واقعیشان را به فراموشی بسپارند؟ این به فرهنگ یا شیوه تربیت و رشد افراد و یا محیط آن شبکه اجتماعی مربوط است؟

با ما برای پاسخ به این سوالات در تحلیل امروز هات اپ نیوز همراه شوید.

تغییر هویت و شناخت شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

Who are YOU on social media?

رفتار کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند اصلا قابل پیش‌بینی نیست. این رفتار تقریبا یک فرهنگ یا رسم را در این شبکه‌ها بوجود آورده است و کسانی که مخالف این رسوم رفتار می‌کنند، نکوهش می‌شوند.

مثلا قرار دادن تصویر نوشیدنی استارباکس در صفحه اینستاگرام میان کاربران این پلتفرم متداول و رایج است؛ اما اگر کسی چنین استفاده‌هایی را از شبکه هدفمند لینکدین داشته باشد، کمی عجیب است!

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

دکتر Dongwon Lee که اخیرا تحقیقاتی را پیرامون شبکه‌های اجتماعی انجام داده است، می‌گوید: کاربران تمایل دارند در هر نقطه از دنیایی به این بزرگی متفاوت ظاهر شوند. به این معنا که در جای‌جایِ این جهان باید تصویر متفاوت و متناسبی از این افراد ببینیم.

این تحقیق میان 100 هزار کاربر فعال در رسانه‌های مختلف اجتماعی صورت گرفته است و در آن از سرویس کاربردی About.me که حاوی اطلاعات کلیدی افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد، استفاده شده است.

در این سایت کاربران بصورت داوطلبانه اطلاعات رسمی خود را ثبت می‌کنند و از اینرو این سرویس یکی از مطمئن‌ترین منابع موجود برای تحقیقات و تحلیل افراد می‌باشد.

چگونه شخصیت خود را تغییر می‌دهیم؟

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

این بحث که پیدا کردن شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی بسیار امر دشواری شده، ناشی از تغییر شخصیتی است که خواه‌ناخواه در این رسانه‌ها رخ می‌دهد.

یک بررسی کلی میان محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی روز دنیا صورت گرفته است که با استفاده از آن، علاقه‎مندی و بطور کلی فرهنگ حاکم بر این شبکه‌ها به خوبی قابل فهم می‌شود:

فرهنگ فیسبوکی

  • کم‌تر از 60 درصد کاربران فیسبوک از تصاویر تک نفره برای پروفایل خود استفاده می‌کنند.
  • 15 درصد از تصاویر پروفایل کاربران، نمایی گروهی از افراد است که می‌تواند به علت تاکید زیاد فیسبوک بر تاثیر روابط جمعی و ارتباطات باشد.
  • 7.3 درصد از تصاویر موجود در فیسبوک را کسانی تشکیل می‌دهند که عینک آفتابی بر صورت دارند. تعداد کاربرانی که از تصاویر عینک‌دار استفاده می‌کنند، در فیسبوک نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر است.
  • اغلب کاربران در فیسبوک ترجیح می‌دهند، تصاویری که در بیرون از خانه بوده‌اند را در فیسبوک خود درج کنند. شاید علت این موضوع کاربرد اصلی فیسبوک باشد که بیش‌تر مربوط به ثبت لحظات غیرحرفه‌ای کاربران نظیر مسافرت‌ها و تفریحات می‌باشد.

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

توییتر

  • 17 درصد از کاربران فعال در توییتر از عینک آفتابی در تصاویر خود استفاده می‌کنند.
  • درج متن و شکل روی تصاویر در توییتر متداول‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است.
  • بخشی که کاربران توییتر در آن، توضیحات مختصر درباره خود یا بیوگرافی را درج می‌کنند، ترکیبی از همین بخش مشابه در اینستاگرام (که غیرحرفه‌ای است) با لینکدین (که حرفه‌ای است) می‌باشد. در واقع در این بخش قسمت‌های ترکیبی درباره معرفی علاقه‌مندی‌ها و مثلا بازاریابی دیده می‌شود.

لینکدین

  • بیش از 90 درصد کاربران لینکدین از تصاویر تک نفره برای پروفایل خود استفاده می‌کنند. کم‌تر از یک درصد کاربران تصاویر گروهی را برای پروفایل شخصی خود برمی‌گزینند.
  • کاربران لینکدین نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی معمولا در تصاویر خود خندان‌تر هستند.
  • فقط 2.1 درصد کاربران در لینکدین و تصویر پروفایل خود از عینک آفتابی استفاده می‌کنند.
  • کاربران در بخش توضیحات و بیوگرافی خود معمولا درباره سوابق حرفه‌ای و کسب وکار خود می‌نویسند و کلمات و عباراتی که در این بخش به کار برده می‌شوند جنبه شخصی ندارند.

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام

  • 40 درصد کاربران در اینستاگرام ترجیح می‌دهند، از تصویری غیر از چهره واقعیشان استفاده کنند. آن‌ها به جای تصویر اصلی خود، آواتار کارتونی یا مناظر را به عنوان عکس پروفایل خود قرار می‌دهند.
  • 7.2 درصد از عکس‌های پروفایلی که در اینستاگرام وجود دارد، عینک آفتابی در آن‌ها دیده می‌شود و این رقم تفاوت اندکی با کاربران فیسبوک از این حیث دارد.
  • در اینستاگرام نظیر فیسبوک به دلیل تاکید بر فعالیت‌های غیرحرفه‌ای، مردم تمایل بیش‌تری برای قرار دادن تصاویری که در بیرون از منزل ثبت شده است، دارند.
  • اینستاگرام در بخش “درباره کاربر” رویکردی کاملا غیرحرفه‌ای دارد و بیش‌تر به زندگی، سبک زندگی و مسائل مرتبط به زندگی عاشقانه افراد می‌پردازد.

شخصیت واقعیتان پشت تصویر پروفایل!

این روز‌ها می‌شود شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی را از روی تصویر پروفایلتان شناخت. محققین پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از بیوگرافی موجود در پروفایل کاربران دریافتند که تفاوت‌های شگفت‌آوری میان کاربران و تصاویری که سعی دارند با استفاده از آن خود را به بقیه نشان دهند وجود دارد. به زبان دیگر پروفایل‌ها نشانگر تفاوت‌های شخصیتی افراد می‌باشند.

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

زنان کم‌تری در بیشتر شبکه‌های اجتماعی تمایل به قرار دادن عکس با عینک آفتابی یا طبی روی پروفایل خود دارند و دختران زیر 25 سال هم کم‌تر دوست دارند در تصاویر خود بخندند.

این آمار جالب از شبکه‌های اجتماعی باعث شده براحتی بتوان کاربران رسانه‌های مختلف را از هم تشخیص داد. به شما این اطمینان را می‌دهیم که با دیدن تصویر پروفایل یک فرد و خواندن بیوگرافی او 60 تا 80 درصد احتمال دارد بتوانید با قطعیت نام پلتفرمی که فرد در آن فعالیت دارد را به زبان آورید!

هنوز تاثیر جنسیت و سن بصورت قطعی در این ارزیابی‌ها لحاظ نشده است.

خود را با دنیا تطابق دهید!

اکثر کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، بیش‌تر از این که دنیا را با خود مطابق کنند، سعی دارند با دنیای جدید خود تطبیق یابند.

در واقع کاربران با ورود به فضای مجازی جدید به دنبال فرهنگ غالب بر آن هستند و سعی می‌کنند رفتار خود را با رفتار سایر کاربران هماهنگ نمایند.

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی؛ دنیایی ملموس‌تر

فعالیت کاربران در دنیای شبکه‌های اجتماعی بقدری زیاد شده است که دیگر این دنیا و آن دنیا (مجازی و واقعی) ندارد.

حتی اگر شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی گم شده باشد نیز دیگر اهمیتی ندارد؛ زیرا شما صاحب هویت جدیدی در اینستاگرام، فیسبوک و… هستید که کفایت می‌کند و به اندازه کافی به شما اعتماد به نفس داده است.

به همین دلیل است که این روز‌ها اهمیت درک تعامل کاربران و رفتارشناسی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی دوچندان شده است. این موضوع برای خود کاربران نیز مهم می‌باشد تا دریابند واقعا شخصیت آنلاین آن‌ها کیست!!

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی

سخن آخر:

شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی در گرو همین درکی است که از فعالیتتان تاکنون بدست آورده‌اید. شناخت خود واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی اگر هیچ فایده‌ای هم که نداشته باشد، حداقل به خودتان کمک می‌کند تا به نتیجه‌ای کلی برای ارائه بهترین تصویر از خودتان برسید. تصویری که نه فقط نقابی از شما بلکه بهترین شخصیت ممکن درون شما را نمایان می‌کند.

با ما همفکری کنید

اگر به‌دنبال شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی می‌گردید و همین موضوع دغدغه شما بعد از حضور در این محیط شده است، با ما همفکری کنید و نظر خود را درباره این مطلب با ما در میان بگذارید.

Source: dailymail

پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند بودید مطالب گذشته در بخش تایم استاپ را مطالعه نمایید:

دنگ‌دنگ‌های آزار دهنده – لطفا گوشی‌ها را در مکان‌های عمومی بی‌صدا کنید!

زشت بودن گوشی‌های هوشمند یا انفجاری نبودن آنها؟ مسئله این است!

لعنت به استارتاپ اونم از نوع ایرانیش! لعنت به ایده‌های قشنگی که خاک می‌خورن!

تلفظ اشتباه نام برندها و اپلیکیشن‌ها، اینِسْ تا گرام یا اینستاگرام؟

تاثیر تکنولوژی بر روابط عاشقانه را کشف کنید و هیجان‌زده شوید!

اپلیکیشن رایگان دلچسب‌تر است – علت روانشناسی این موضوع چیست؟

هجوم شکلک‌ها‍‍ – چالش استفاده نکردن از شکلک را امتحان کنید!

سندرم last seen و سندرم دَبل چک و فرشته‌ای به نام last seen recently!

بحران ظاهرگریزی ارمغان چهره‌های مصنوعی شاخ‌های اینستاگرم!!

روز مبادا در دنیای اپلیکیشن‌ها – لطفا گوشی تکانی کنید، به این همه نیاز ندارید!!

دنیا بدون لایک‌های اینستاگرام چه مزه‌ای داشت؟ اگر لایک نبود چه می‌شد؟

رنگ و قاب گوشی در مورد شخصیت افراد چه می‌گویند؟!

پست‌های اینستاگرام روی اعصاب هستند! کاربران ایرانی لطفا این فضای متشنج را آرام کنید!

بزرگترین مشکل اپل که هرگز حل نخواهد شد، نبود رقیب است!

کم‎رویی ناشی از موبایل ره‌آورد تلخ اما شیرین این روز‌های تکنولوژی!

ترول نباشیم! اوباشگری آنلاین، فضای اینترنت را ناامن کرده است!

لایک کردن یا لایک نکردن! اوضاع مشوش عشق در دوره اینستاگرام!

راز موفقیت بیل گیتس – پدر تکنولوژی، در مورد نحوه استفاده خود از تکنولوژی می‌گوید

کلکسیون گوشی‌های قدیمی با 3500 گوشی و بیش از 1231 مدل مختلف!

غیر قابل تعمیر بودن گوشی‌ها بلای جان مشتریان، صفای جیب سازندگان!

نظرات حیوانات وحشی در مورد گلکسی S8 سامسونگ را از دست ندهید!

جواب دادن یا جواب ندادن به تماس – جزو کدام دسته از کاربران گوشی‌های هوشمند هستید؟

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

1 دیدگاهOn شما چه کسی هستید؟ شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی را بشناسید!

  • این حرف به نحوی درسته چون اکثر ما تو شبکه های اجتماعی یه کار غلط رو نفی میکنیم اما تو زندگی واقعی همون کار رو انجام میدیم اینم صرفا به این دلیل هستش که میخوایم از بقیه عقب نمونیم و بگیم ماهم هستیم و جلوی دیگران خوب جلوه کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu