آشنایی با گروه اسموش کهنه‌کارترین امپراطوری کُمدی در یوتیوب

دسته : کمپانی ها
گروه اسموش

اگر از طرفداران ویدیو‌های کمدی در شبکه‌های اجتماعی هستید شما را به آشنایی با گروه اسموش در مطلبی که بصورت ویژه توسط هات اپ نیوز در اختیار شما قرار می‌گیرد دعوت می‌کنیم.

این روز‌ها تب نه چندان جدیدی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده که اتفاقا تاکنون خیلی خوشایند کاربران بوده است. تبی که نه درباره مُد و مدلینگ است و نه بزرگ‌نمایی‌هایی که در زندگی واقعی جایی ندارند! تب داغ و سردناشدنی برای ساخت ویدیو‌های طنز و کمدی!

در شبکه‌های اجتماعی افراد و گروه‌های زیادی وجود دارند که بصورت خلاقانه و مستقل محتوا ویدیویی تولید می‌کنند و با هدف شاد کردن دیگران، خنداندن بقیه و بطور کلی سرگرمی، آنرا به مخاطبان عرضه می‌کنند.

شاید فکر کنید کمدین‌های مجازی که این روز‌ها مثل قارچ در صفحات اینستاگرام، فیس بوک و… سبز می‌شوند مبدع این جریان بوده‌اند؛ اما در حقیقت تب ساخت ویدیو طنزآمیز، بازاجرا و بازخوانی سوژه‌های طنز از مدت‌ها قبل و توسط گروه اسموش رواج یافته است.

گروه اسموش

سال‌ها قبل پیش از این که امثال اپلیکیشن musical.ly میان نوجوانان محبوب شوند برنامه‌ها و شو‌های تلویزیونی نظیر Lip Sync Battle برای به رخ کشیدن استعداد‌ کسانی که سودای شهرت را داشتند وجود داشت.

Ian Hecox و Anthony دو نوجوانی بودند که موسیقی هنری خود را در خوابگاه مدرسه ضبط و عرضه کردند. نزدیک به ده سال پیش Ian Hecox و Anthony Padilla حرفه سرگرمی خود را در یوتیوب با ضبط آهنگی که پس زمینه آن ترانه فیلم پاور رنجرز بود شروع کردند. این کلیپ آغاز دوران حرفه‌ای این دو نوجوان در سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو یوتیوب شد.

این همکاری دو نفره سرآغاز شکل‌گیری گروه اسموش، یکی از معروف‌ترین و البته کهنه‌کار‌ترین کانال‌های یوتیوبی است. اسموش در سال‌های اخیر تا جایی پیش رفت که توانست لقب امپراطوری در یوتیوب را نصیب خود کند.

معرفی امپراطوری گروه اسموش در یوتیوب

How smosh group built a YouTube empire

گروه اسموش هم اکنون 7 کانال فعال در یوتیوب دارد. این کانال‌ها مجموعا 40 میلیون مشترک در خود یوتیوب و 39 میلیون بازدیدکننده از سایر رسانه‌های اجتماعی دارند و توانسته‌اند تا به الان 18 میلیارد بازدید در یوتیوب داشته باشند. با این وجود اسموش هنوز هم متوقف نشده است!

گروه اسموش

در تابستانی که گذشت کانال دوم اسموش با یک برندسازی مجدد تحت عنوان SMOSH Pit معرفی شده است. این کانال به تولید شو یا اجرای کمدی تازه می‌پردازد. عضو جدید دیگر این گروه نیز کانال تازه SMOSH Games می‌باشد که آن هم به تازگی اضافه شده است.

هر چند که اسموش قبلا یک گروه ساده بود اما همه چیز در حال حاضر عوض شده است. اسموش در حال تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ است و این کار، شغل رسمی Ian Hecox و Anthony Padilla محسوب می‌شود.

Ian Hecox در اینباره می‌گوید: به نظر می‌رسد همه چیز پیچیده شده و در عین حال که کار ما یک نوع سبک است؛ انگار باید بیش‌تر کار کنیم!

گروه اسموش

اما سوال اصلی وقتی ایجاد می‌شود که به فعالیت دائمی 10 ساله این گروه نگاه می‌کنیم. اسموش گروه ده ساله‌ای است که میان این همه کمدین‌های جور واجور یوتیوب معروف شده است.

مهم‌تر از همه محبوبیتی است که انگار برای اسموش تمامی ندارد. در حالی که اغلب کمدین‌های فعال در فضای مجازی بعد از مدتی تر و تازگی خود را از دست می‌دهند و با کاهش مخاطب روبه‎رو می‌‌شوند، اسموش همچنان پُرمخاطب مانده است.

شکل‌گیری اسموش

Ian Hecox و Anthony Padilla هر دو بومی ساکرامنتو در کالیفرنیا هستند. این دو هیچگاه فکر نمی‌کردند فعالیت در یوتیوب تا این حد گسترده شود و روزی زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم سازد.

حتی Hecox در آن زمان مشغول به کار بود و در کنار آن با Padilla در یوتیوب ویدیو آپلود می‌کرد. در واقع شغل او در آن زمان برای راه‌اندازی گروه اسموش انگیزه‌اش شده بود.

Padilla درباره روز‌های آغازین فعالیت این گروه می‌گوید: روز‌ها ساعت 11 صبح بیدار می‌شدم. Ian زنگ می‌زد و می‌پرسید قصد داری ناهار بخوری؟ ما هم به نزدیک‌ترین فست فود می‌رفتیم و همزمان با ناهار ایده‌های کمدی و طنز را با هم تبادل می‌کردیم تا بالاخره به یک چیز درست و حسابی برسیم.

گروه اسموش

هر ماه تقریبا یک ویدیو از این دو نوجوان در روز‌های آغازین فعالیت گروه اسموش عرضه می‌شد. چند وقت بعد بری بلومبرگ، یکی از مدیران اجرایی دیزنی ویدیو‌های این گروه را مشاهده کرد و به سبک هنرمندان در این ویدیوها علاقه‌مند شد.

بلومبرگ در ملاقاتی که با Ian Hecox و Anthony Padilla صورت گرفت سعی کرد این دو کمدین را قانع کند که ستاره‌های دیجیتالی یوتیوب می‌توانند از این راه کسب وکار داشته باشند.

همانطور که می‌بینید کاملا حق با بلومبرگ بوده است! گروه اسموش خیلی زود توانست توجه مخاطبان را خصوصا در هالیوود جلب کند.

درخشش در Defy Media

Defy Media یک سرویس تلفیقی تولید و انتشار محتوا در هزاره سوم است که از ادغام دو برند Alloy Digital و Break Media در لس آنجلس به وجود آمده است.

این کمپانی سرمایه‌گذاران بزرگی مثل Viacom و Lionsgate دارد و در سپتامبر امسال ارزش آن 70 میلیون دلار تخمین زده شد. حتی می‌توان گفت Defy Media شاید در تولید محتوا اختصاصی فراتر از یوتیوب باشد.

گروه اسموش یکی از برند‌های معروف در این رسانه بود که همچنان معروف و بزرگ ماند. درخشش این گروه در سرویس Defy Media باعث سرازیر شدن سرمایه به سمت این تیم شد تا Hecox و Padilla بتوانند نیرو‌های جدیدی را جذب کنند و یک تیم حرفه‌ای تشکیل دهند.

گروه اسموش

Hecox درباره این توسعه نیروی انسانی و گسترش گروه اسموش می‌گوید: اگر بخواهید با یک دوربین ساده چیزی فراتر از فیلم معمولی بسازید لازم است تیم خود را گسترش، تولیدات خود را توسعه و سپس تولیدات را به یک کسب وکار تبدیل کنید که حامی تولید شما باشد. این بخش از هدف ما در تولید محتوای خوب و کاربرپسند بوده است.

مثلا Shayne Topp یکی از اعضای جذب شده در اسموش است که در این گروه و برای ساخت ویدیو با Hecox و Padilla همکاری می‌کند.

Shayne Topp نویسنده و بازیگر شو و برنامه‌های تلویزیونی است که به دعوت یکی از بازیگران تیم اسموش به این گروه پیوسته است.

گروه اسموش

Topp درباره تجربه این همکاری می‌گوید: مدت زیادی است که بازیگر هستم و در این مدت چیز‌های خوبی را تجربه کرده‌ام. راستش وقتی که به گروه اسموش پیوستم کمی دو‌دل بودم! چون مردد بودم آیا این همکاری تجربه خوبی برای من خواهد بود یا نه.

اما وقتی همین یک گام کوچک را برداشتم کم‎کم کل زندگی من را در بر گرفت و من بخشی از اسموش شدم.

گروه اسموش

در ماه ژانویه Topp به یکی از سری‌های سرگرمی کانال اصلی اسموش به نام ?Am I A Bad Boyfriend پیوست. داستان این سری از فیلم اسموش مربوط به پسری (با بازی Padilla) بود که برای اولین‌بار دوست دوستش را ملاقات می‌کند.

در مسیر رشد

از زمانی که اولین ویدیو گروه اسموش منتشر شده خیلی چیز‌ها تغییر کرده است. برای کسانی که با این دو هنرمند آشنایی ندارند بد نیست کمی به زندگی شخصی این دو کمدین بپردازیم.

Padilla و Hecox هر دو 29 ساله هستند و از وقتی که وارد این مسیر شدند در نوشتن سناریو، تولید، فیلمسازی و بازیگری مهارت زیادی یافته‌اند.

فعالیت حرفه‌ای این دو کارآفرین با سرعت زیادی ادامه یافت تا این که تندیس مومی این دو فرد به عنوان اولین تاثیرگذاران دیجیتالی در دنیا در موزه مادام توسو لندن قرار گرفت.

گروه اسموش

فعالیت اسموش را می‌توان ترکیبی از فعالیت شبکه معروف ام تی وی و کمدی سنترال دانست که سرگرمی متفاوتی را برای نوجوانان امروزی ایجاد نموده است.

تجربیات رنگارنگ اسموش

شو‌ و برنامه‌های کمدی

اسموش تجربیات زیادی را در طول این مدت کسب کرده است. مثلا در این مدت فرمت‌های زیادی توسط این گروه در ساخت ویدیو‌های کمدی نظیر شو‌های زنده تحت عنوان SMOSH Live تست شده است.

دو فصل از سریال کمدی Part Timers و هشت شو جدید و تازه نظیر Every Blank Ever نیز از نمونه‌کار‌های درخشان این گروه هستند.

فیلم‌ها

Smosh: The Movie اولین محصول تجربه فیلم‌سازی گروه اسموش است. موضوع این فیلم مربوط به تکاپو دو جوان برای حذف ویدیو شرم‌آوری است که ناخواسته در فضای یوتیوب پخش شده و ممکن است فرصت Ian و Anthony را برای قبولی در دبیرستان دلخواهشان نابود کند!

گروه اسموش

فیلم بعدی Ghostmates است که در آن چارلی(Padilla) نقش جوان بی‌دست و پایی را بازی می‌کند که با ادی(Hecox) در یک آپارتمان مبله هم‌خانه شده است.

ادی شبحی خود‎درگیر، نفرت‌انگیز و بلاتکلیف است که فقط چارلی می‌تواند او را ببیند. چارلی برای خلاص شدن از دست ادی تلاش می‌کند به او کمک کند تا زودتر به بهشت برود.

گروه اسموش

برخلاف تصور این دو فیلم به گفته طرفداران اسموش فروش خوبی نداشتند. دلیل این عدم موفقیت مشخص نیست. اما به هر حال می‌دانیم که تولید ویدیو در یوتیوب لزوما افراد را به فیلم‌ساز‌های حرفه‌ای تبدیل نمی‌کند. در واقع یوتبوب ابزاری برای پرتاب شما به سمت موفقیت نیست. شما با یوتیوب به سمت موفقیت پله پله حرکت می‌کنید.

همچنان وفادار به یوتیوب

اسموش تنها گروه فعال در یوتیوب نیست. کاربران یوتیوب زیادی وجود دارند که سعی دارند با انتشار ویدیو، تولید محتوای طنز و بطور کلی فعالیت در زمینه سرگرمی محبوب شوند.

مدتی است که بسیاری از این کاربران به سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و اسنپ چت رفته‌اند تا بتوانند در آن‌جا هم اسم و رسم پیدا کنند. اما گروه اسموش همچنان وفادار به یوتیوب به عنوان کهنه‌کارترین و البته پایبندترین امپراطوری طنز باقی مانده است!

گروه اسموش

Padilla می‌گوید: تمام کسانی که بعد از ما فعالیت خود را با یوتیوب شروع کرده‌اند معتقدند که آغاز خوبی برای حرفه خود داشته‌اند.

Hecox نیز درباره فعالیت‌های متعدد ستارگان هالیوودی در یوتیوب معتقد است بسیاری از آن‌ها بدون ایمان و علاقه به کار خود کانال ساخته‌اند.

از نظر Hecox ویدیو‌هایی که به این شکل ساخته می‌شوند فقط تصویری از فرد هستند و کاربران قادرند این تفاوت‌ها را ببینند.

سخن آخر:

عامل موفقیت گروه اسموش در یک فاکتور مهم خلاصه می‌شود و آن پایبندی اسموش به یوتیوب است. اعضای این گروه هیچوقت برای تست سایر پلتفرم‌ها ترغیب نشده‌اند و شاید این فعالیت مستمر و وفاداری به یوتیوب و محیط آن باشد که اسموش را تاکنون یک برند واقعی نگه داشته است.

نظرات و تجربیات شما؟

شما هم سابقه فعالیت‌های مشابه و تولید ویدیو را در فضای شبکه‌های اجتماعی دارید؟ اگر ویدیو‌های گروه اسموش را در یوتیوب دنبال کرده‌اید به نظر شما این محتوا چه تاثیری روی فعالیت هنری شما و دیگران می‌تواند داشته باشد؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

Source: mashable

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu