Pavel Durov

مشتری‌مداری و جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن – حلقه گمشده این روز‌ها!

دسته : کسب و کار
جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

سوالی که این روز‌ها در ذهن خاص و عام و مخصوصا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ایجاد شده، این است که چگونه می‌توان مشتری‌مداری را رعایت و جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن را بهبود بخشید؟!

کمپانی دل یک شرکت کامپیوتری بزرگ در دل آمریکا و ایالت تگزاس می‌باشد. دل بعد از هر بار فروش خود لیستی جامع از مخاطبان، ایمیل، آدرس آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و… را جمع‌آوری می‌کند تا از تمام محصولات آینده خود، آن‌ها را آگاه سازد.

بروشور‌های دیجیتالی دل که برای مشتریان ارسال می‌شوند، واقعا بی‌نظیر هستند؛ طوریکه کاربر محو طراحی بی‌نظیر این بروشور‌ها شده و در ادامه، کنجکاو برای دنبال کردنِ محصولات این شرکت می‌شود.

در آنسوی دنیا و در قاره آسیا شرکت خوشه‌ای دیگری به نام سونی مشغول به کار است که استراتژی تبلیغات دیجیتال آن مدتی است زبان‌زدِ خاص و عام شده است. جالب است بدانید صفحه سونی در فیسبوک بالغ بر 30 میلیون طرفدار دارد.

جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

حساب‌های متعدد سونی در شبکه‌های اجتماعی، کلید فروش، مشتری‌مداری و رضایتمندی مشتریان از آن است. همانطور که می‌بینید، اساسا تفاوتی ندارد صاحب چه برندی هستید و چه کسب و کاری دارید؛ حتی یک برنامه‌نویس هم می‌تواند با استراتژی خاص خود در جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن، نظیر سونی، دل و کمپانی‌های دیگر موفق شود.

البته این روز‌ها شاید نتوان کسب و کار دیجیتالی به وسعت سونی دست و پا کرد، اما در مقیاس کوچک این اپلیکیشن‌ها هستند که در عین مالکیت تمام عیاری که به سازنده خود می‌دهند، درآمدزایی خوبی هم به دنبال دارند.

با این حال همه آن کسانی که توسعه اپلیکیشن را به عنوان شغل اصلی خود بر‌می‌گزینند، به تعداد مشتریان کافی و سپس درآمدزایی نمی‌رسند.

به نظر می‌رسد هر توسعه‌دهنده باید روی ترفند‌های جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن به عنوان حلقه گمشده این روز‌های کسب و کار خود تمرکز بیش‌تری داشته باشد.

در مطلبی که در هات اپ نیوز پیشِ روی شما قرار گرفته، سعی شده است ترفند‌های جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن بصورت خلاصه معرفی و تشریح شوند.

ترفند‌های جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

Ways To Attract Customers To Download The Mobile Application

فکرش را بکنید؛ از تمام راه‌های جذب سرمایه برای استارتاپ اپلیکیشن خود استفاده کرده‌اید و بهترین نیرو‌های متخصص را برای این پروژه گرد هم آورده‌اید تا بالاخره ایده‌هایی که سال‌ها در ذهن می‌پروراندید را عملی کنید، اما وقتی که به مرحله عرضه می‌رسید، استقبال ضعیف کاربران یا مشتریان از اپلیکیشن، تمام رویاهای شما را به نابودی می‌کشاند!

جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

در این مرحله است که تازه متوجه می‌شوید، بازاریابی محصول و جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن مهم‌تر از تمام زمانی است که برای ساخت برنامه صرف کرده بودید و باید زمان خود را صرف شناخت ترفند‌هایی می‌کردید که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

1. عرضه اپلیکیشن در انواع رسانه‌های اجتماعی

این روز‌ها اغلب مردم در هر رده سنی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، پس برای شروع بهترین راه ایجاد حساب کاربری در یکی از رسانه‌های محبوب‌ نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و اسنپ چت و شروع فعالیت می‌باشد.

آغاز کار و بازاریابی در این شبکه‌ها از دو جهت مزیتی بزرگ محسوب می‌شود: اول این که انعطاف خاص و امکانات متنوعی برای عرضه محصول شما در یک سرویس مشخص وجود دارد و ضمنا یک سیستم آنالیز دقیق برای بررسی کمپین‌های تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

اگر یک پلتفرم یا یک شبکه اجتماعی جواب داد، نوبت به فعالیت در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌رسد تا کمپین دیگری تشکیل دهید و پروژه جدیدی را جهت جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن راه‌اندازی نمایید.

فعالیت مرتب در شبکه‌های اجتماعی یک مزیت بزرگ دارد و آن هم آگاهی‌بخشی به افرادی است که تاکنون هیچ اطلاعی درباره محصول جدید شما نداشته‌اند و از این پس می‌توانند از محصول جدید و تکنولوژی‌های روز دنیا در قالب رسانه‌های اجتماعی آگاه شوند.

2. تولید و انتشار ویدیو در یوتیوب

نسل دیروز از یوتیوب استفاده کرده‌اند و شک نکنید یوتیوب متعلق به امروز و فردای انسان‌ها می‌باشد. گروه اسموش یکی از گروه‌های موفق کمدی است که از طریق یوتیوب توانست مطرح شود؛ چرا یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن نتواند از گزینه‌های تبلیغاتی این سرویس استفاده کند؟!

جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن کلید خوش شانسی هر توسعه‌دهنده می‌باشد و برای محصولاتی نظیر اپلیکیشن بهتر است کلیپ‌های کوتاهی درباره قابلیت‌ها و اهداف اپلیکیشن تولید و عرضه شود.

بطور کلی 8 تا 10 درصد تعاملات برای محصولات از طریق عرضه کلیپ‌های تبلیغاتی در یوتیوب حاصل می‌شود که به نظر بسیار پُرسود و مفید هستند.

در کل می‌توان از یوتیوب به عنوان یک انقلاب در رسانه‌های تبلیغاتی یاد کرد و استفاده از آن در دنیایی که تبلیغات آن مجازی شده، امری کاملا عادی خواهد بود.

3. استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی فرهنگی

فرض کنید به سینما یا سالن تئاتر رفته‌اید و منتظر اجرای برنامه هستید. شما ده دقیقه زودتر از نمایش در سالن حضور یافته‌اید. این ده دقیقه را صرف چه کاری می‌کنید؟!

بطور کلی ظرفیت‌های فرهنگی در حوزه سینما، تئاتر، موسیقی و موارد مشابه آنقدر وسیع هستند که بتوان از آن‌ها برای تبلیغاتی استفاده نمود که تقریبا اکثر مخاطبان حتی از سر بیکاری هم که شده به آن‌ها توجه می‌کنند.

این ده دقیقه چه در تبلیغات ابتدای فیلم‌ها و چه در تبلیغات محیطی می‌تواند به جهت جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن سرنوشت ساز باشد.

چه بهتر که در این تبلیغات 2 تا 4 قابلیت کلیدی اپلیکیشن ذکر شود تا در همین 10 دقیقه یک مخاطب عادی تبدیل به یک مشتری بالقوه گردد.

جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

4. تبلیغات متعارف

یکی از راه‌های افزایش رتبه اپلیکیشن در اپ استور یا پلی استور افزایش دانلود برنامه است. هر چند که میزان دانلود، تعامل و فروش را بصورت قطعی تضمین نمی‌کند، اما شروعی برای جذب و حرکت مشتری به سمت اپلیکیشن خواهد بود.

تبلیغات متعارف موجود را برای شناساندن برنامه خود دست کم نگیرید. اگر در ایستگاه اتوبوس، مترو و… تبلیغاتی مثل اپلیکیشن سفارش غذا، تاکسی و… را می‌بینید، تاثیرگذاری آن را نادیده نگیرید؛ زیرا مطمئن باشید شهروندان در شلوغی مترو بیش‌تر به خرید ساده‌تر غذا یا رزرو تاکسی و وسایل نقلیه عمومی فکر می‌کنند!

شما هم می‌توانید با استفاده از ظرفیت تبلیغات شهری یا مثلا چاپ نام اپلیکیشن روی مجله به عنوان یک ایده تبلیغاتی برای نشریات، میزان دانلود، بازدید و فروش خود را بالا ببرید.

جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

5. طراحی وبلاگ یا وب سایت زیبا

طراحی یک وبلاگ زیبا! تمام زیبایی یک سایت در طراحی هدر، اسلایدر یا انتخاب رنگ زمینه خلاصه نمی‌شود. طراحی وب سایت در دنیای امروز پیچیده‌تر از این نکات ابتدایی است.

مهم‌ترین نکته در این بخش این است که شما به عنوان کسی که سازنده اپلیکیشن هستید، بتوانید اطلاعاتی مفید و کافی از محصول و یا اپلیکیشن در اختیار مشتریان بر روی سایت یا وبلاگتان قرار دهید.

داشتن یک وب سایت زیبا برای دانلود اپلیکیشن، پُلی است برای اینکه بتوانید لینک دانلود برنامه را خیلی راحت‌تر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

وقتی که کاربر با وب سایتی زیبا و چشم‌نواز روبه‌رو می‌شود، به احتمال زیاد اپلیکیشن را دانلود کرده و آن را به دوستان، آشنایان و … معرفی می‌کند.

جذب مشتری برای دانلود اپلیکیشن

با ما همفکری کنید

با ترفند‌های معرفی شده احتمالا رمزِ به کارگیریِ استراتژی‌های کمپانی‌های دل و سونی را کشف کرده‌اید. راهکار شما برای جذب مشتری و دانلود اپلیکیشن چیست؟ چه ترفند‌هایی را برای تشویق کاربران و دانلود برنامه‌ای که طراحی کرده‌اید، به کار می‌برید؟

Source: customerthink

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu