شما هم مرتکب این اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری شده‌اید؟

دسته : آموزش
اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

فلسفه استفاده از هشتگ و در کل داستان بوجود آمدنِ این علامت خوش استایل تاریخچه‌ای جالب دارد! دقیقا مشخص نیست کی و کجا؛ اما هشتگ یک نشان آمریکایی‌الاصل می‌باشد که سال‌ها پیش برای نمایش اعداد از آن استفاده می‌شد، اما هنوز که هنوزه اغلب مردم به طرز غلطی از این نماد استفاده می‌کنند. در ادامه با اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری و نحوه صحیح استفاده از آن آشنا خواهید شد.

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

شاید اولین بار ایرانیان این نماد را روی تلفن‌های رده‎پایین دیدند و هنوز هم برای خیلی از آن‌ها هدف از قرار دادن این نماد در صفحه کلید تلفن‌های قدیمی‌ سوالی اساسی باشد. کم‌کم هشتگ به دنیای برنامه‌نویسی وارد و برای جدا کردن برخی از عبارات از هشتگ استفاده می‌شد.

همین موضوع سبب ورود غیرمنتظره هشتگ‌ها به دنیای مجازی نیز گشت. هشتگ این روز‌ها عامل اصلی ایجاد یک ترند محبوب در شبکه‌های اجتماعی برشمرده می‌شود.

اما خب هستند کسانی که هنوز با کاربرد اصلی و شیوه صحیح استفاده از این نماد کاربردی آشنا نمی‌باشند و گرفتار اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری می‌شوند.

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

هشتگ‌ها یکی از مزایای بی‌شمار شبکه‌های اجتماعی می‌باشند و تقریبا تمام افراد مشهور و پُرطرفدار در این رسانه‌ها از هشتگ‌های عمومی و اختصاصیِ زیادی جهت شناخته شدن و کسب بازدید بیش‌تر استفاده می‌کنند.

هر چند که ظهور هشتگ‌ها کمی دیرتر از عرضه اولین شبکه اجتماعی در دنیا رخ داده، اما اشتباهات عجیب و غریبی در استفاده از این علامت دیده می‌شود که نه‌تنها برای یک برند یا فرد مفید نیست؛ بلکه ممکن است باعث شود آن اکانت هرز تلقی گردد!

این اشتباهات را در مطلب امروز هات اپ نیوز مطالعه کنید و ببینید آیا شما هم مرتکب این اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری شده‌اید؟

بررسی اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

Top Hashtag Mistakes

اگر تاکنون از اپلیکیشن‌های هشتگ‌گذاری استفاده می‌کردید و تصور می‌کنید شما بهترین روش را در استفاده از این علامت تاثیرگذار داشته‌اید؛ سخت در اشتباه هستید. حتی گاهی شیوه هشتگ‌گذاری به سبک این اپلیکیشن‌ها آنطور که باید و شاید صحیح نمی‌باشد.

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

استفاده از هشتگ‌های طولانی

توییتر همیشه طرفدار اختصار بوده است؛ از توییت‌ها گرفته تا هشتگ‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند، می‌توان خاصیت مختصر و مفید بودن توییت‌ها را ملاحظه کرد. مثلا حداکثر کاراکتر برای هر توییت 140 کاراکتر می‌باشد.

این اختصار نه فقط باب میل توییتر بلکه دلخواه همه شبکه‌های اجتماعی برای راحتی کاربران نیز هست. احتمالا شما هم انبوهی از هشتگ‌ها را زیر برخی از پست‌ها دیده‌اید.

با افزایش طول عبارات در کنار هشتگ به سبب ساختار خاص این علامت، معمولا خواندن هشتگ‌ها دشوار می‌شود.

هشتگی ارزشمند خواهد بود که نظر و کنجکاویِ کاربر را به خود جلب کرده و کاربر برای مشاهده تمامی پُست‌های مرتبط روی آن کلیک نماید.

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

عدم جستجو پیرامون هشتگ

یکی دیگر از اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری عدم جستجو قبل از انتخاب آن می‌باشد. البته هشتگ‌ها کاملا اختصاصی هستند و ساخت و استفاده از آن‌ها کاملا آزاد است. از اینرو هر کاربر می‌تواند با کلمات خاص و دلخواه خودش هشتگ بسازد و آن را تبدیل به هشتگی خاص کند.

بنابراین بهتر است قبل از انتخاب یک هشتگ، جستجوی کاملی داشته باشید و ببینید قبلا این مورد توسط کاربران دیگر به کار برده شده است یا خیر!!

چه مطالبی با این هشتگ مشاهده می‌شوند و اصلا محتوای این مطالب با موضوع شما همخوانی دارد تا شما بتوانید از این هشتگ استفاده کنید؟!

استفاده از هشتگ فقط در توییتر!

با این که هشتگ یک علامت جهانی است اما کاربران فقط عادت دارند از این علامت در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کنند. مثلا کاربران فیسبوک هنوز هم عادت ندارند از # در تولید محتوای خود استفاده نمایند!

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

از هشتگ در تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. اگر کمی زیرک باشید، می‌توانید از راه‌های آفلاین هم برای انتشار هشتگِ اختصاصی خود استفاده نمایید. درج هشتگ اختصاصی زیر عکس‌های وب سایت و پست‌هایی که در صفحه شخصی خود منتشر می‌کنید، راه حلی هوشمندانه‌ می‌باشد.

استفاده زیاد از هشتگ‌ها

هشتگ‌های زیادی وجود دارند که ممکن است با کار و حوزه فعالیت شما مرتبط باشند؛ اما قرار نیست حتما از تک‎تک آن‌ها استفاده نمایید. اساسا استفاده زیاد از هشتگ‌ها حواس خواننده را از اصل مطلب منحرف می‌سازد.

هدف از درج هشتگ، رسیدن به مخاطبان بیش‌تر است؛ لذا تعداد دو هشتگ بدین منظور منطقی می‌رسد. این نکته را هم حتما مورد توجه قرار دهید که از میان هشتگ‌های موجود مرتبط‌ترین مورد را همواره برای مطالب خود انتخاب نمایید.

عدم استفاده از هشتگ‌های متداول‌تر

یک هشتگ زمانی به شکل‌گیریِ ترند کمک می‌کند که به وُفور از آن استفاده گردد. برای اینکه شما نیز در لیست بازدید از هشتگ‌های پُرطرفدار قرار بگیرید بهتر است به جای تولید هشتگ‌های تازه‌ای که بازدید زیادی ندارند، از آن دسته هشتگ‌هایی که بیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، استفاده کنید.

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

یکی از اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری استفاده از نمونه‌های غیرمرتبط اما متداول و محبوب می‌باشد. به عنوان مثال برند پیتزا DiGiorno اخیرا از WhyIStayed# به عنوان هشتگ اصلی خود استفاده می‌کند؛ در حالیکه این هشتگ مربوط به ترندی بود که قبلا درباره خشونت خانگی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده بود!

عدم ساخت هشتگ اختصاصی

برخی از کاربران برای محبوب شدن فقط به هشتگ‌های اختصاصی موجود بسنده می‌کنند؛ اما این کار اشتباه است! هر برندی باید یک هشتگ اختصاصی داشته باشد تا بواسطه آن مورد جستجو قرار گیرد.

البته ساخت هشتگ توسط خودتان هم کار ساده‌ای نمی‌باشد. همواره این مطلب را آویزه گوشتان کنید که شما به عنوان یک نویسنده باید به مفهوم و ارتباط هشتگ توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مثلا Insure Chance، یک شرکت بیمه عمر آنلاین می‌باشد که توانسته است با ایجاد هشتگی خاص، کسب وکارش را از راه شبکه‌های اجتماعی ارتقا دهد.

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

استفاده مکرر و بدون تغییر از هشتگ‌ها

یکی دیگر از اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری استفاده مکرر از کلماتی است که مدام توسط شما برای پُست‌های مشابه تکرار می‌شوند. هشتگ‌هایی که انگار قرار نیست هیچوقت تغییر یابند و یا نمونه‌های جدیدی به آن‌ها اضافه گردد!

حقیقت این است که هشتگ‌ها نیز مثل انسان‌ها عمر مشخصی دارند و بالاخره پیر می‌شوند! همان هشتگ‌هایی که به شدت محبوب بودند، روزی می‌رسد که بخاطر همین شهرتی که میان کاربران به دست آورده‌اند، نامفهوم می‌شوند.

استفاده مکرر از این هشتگ‌ها شما را از رقبا عقب می‌اندازد و بنابراین بهتر است پس از مدت زمان مشخصی لیست تازه‌ای از هشتگ‌ها تهیه و تنظیم کنید.

اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری

سخن آخر:

شبکه‌های اجتماعی و قوانین آن بسیار سریع تغییر می‌کنند. پس بهتر است استراتژی‌های شما نیز برای کسب محبوبیتی بیش‌تر، مطابق با همین تغییرات متحول گردند!

نظرات و پیشنهادات شما

به نظر شما چه اشتباهات متداولی در هشتگ‌گذاری وجود دارد که ممکن است کاربران مرتکب آن‌ها شوند؟ دیدگاه و تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

Source: forbes

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu