Batlle Bay

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها – چرا کسی به اپلیکیشن من نگاه نمی‌کند؟!

دسته : کسب و کار
دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

در دورانی زندگی می‌کنیم که روزانه بیش از 3 میلیارد کاربر از اپلیکیشن استفاده می‌کنند و این آمار بصورت تصاعدی رو به افزایش می‌باشد. به راستی دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها چیست؟ چرا آنطور که انتظارش را دارید به اپلیکیشن شما توجه نمی‌شود؟

اپلیکیشن یک زبان جدید را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است. زبانی که حتی از یادگیری زبان انگلیسی هم مهم‌تر است و هر فردی که در جامعه مُردن و امروزی ما زندگی می‌کند؛ باید پی یادگیری آن باشد.

با اینکه خیلی‌ها به سمت تولید اپلیکیشن روی آوردند اما همچنان تراژدی بزرگی در این عرصه در حال رخ دادن است؛ و آن توسعه‌دهندگانی هستند که با وجود تلاش بسیار برای ساخت محصولی متفاوت، شکست می‌خورند.

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

بدون شک برای بررسی دلیل این موضوع نمی‌توان با دیدی یک‌جانبه به تمام این ناکامی‌ها نگاه کرد. اشتباهات در طراحی رابط کاربری اپلیکیشن، اشتباهات در بازاریابی اپلیکیشن که مرتکب می‌شویم و حتی خطاهایی که در مشتری‌مداری وجود دارد، در شکست خوردن محصولی که با زحمات زیادی تولید شده است، تاثیرگذار هستند.

اگر شما هم به دنبال ساخت اپلیکیشن هستید از دلایل زیر که منجر به شکست اپلیکیشن شما می‌شوند، دوری کنید.

بررسی دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

Reasons Why Mobile App Are Not Successful

شنیدن اصطلاحاتی مثل “هدف خود را مشخص کنید”، از متخصصان استفاده نمایید”، “به کار خود ایمان داشته باشید” همیشه هم انگیزه‌بخش نیستند.

اتفاقا برخی از این عبارات انسان را در مرحله عمل سردرگم می‌کنند. شاید شناخت دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها و عواملی که شما را به سمت شکست سوق می‌دهند راهنمای خیلی بهتری از این جملات الهام‌بخش(!) باشند.

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

عدم شناخت درست مخاطبان هدف یا کسانی که قرار است مشتری آینده شما باشند

خیلی از کسب وکار‌ها از اول هم اشتباه هستند. خیلی از تلاش‎هایی که برای تولید اپلیکیشن داریم از اول هم بیهوده می‌شوند. اصلا وقتی که فرد خاصی برای استفاده از خدمات ما وجود ندارد؛ ماهیت کار اشتباه است.

شناخت مخاطبان هدف مهم‌ترین کاری است که یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن باید انجام دهد. اگر قرار است اپلیکیشنی در خدمت معلولین بسازید باید از همان اول ببینید جامعه و شدت نیاز این افراد معلول در چه سطحی قرار دارند؟ اپلیکیشن شما برای چه قشری از جامعه طراحی می‌شود؟

راه‌های شناخت مخاطبان هدف

همیشه روی هدف‌گذاری تاکید کرده‌ایم؛ اما احتمالا هیچگاه راه رسیدن به این شناخت را نخوانده‌اید. هات اپ نیوز راه رسیدن به این شناخت را با شما در میان می‌گذارد.

از دو راه کلی می‌توان مخاطبان را هدف‌گذاری کرد:

  1. اول این که اپلیکیشن شما نه یک محصول کامل، بلکه نسخه آزمایشی یا مشابه افزونه‌ در دسترس از وب سایت اصلی شما باشد. در این حالت شما مخاطبانی از پیش تعیین شده دارید که قبلا هم از سایت بازدید داشته‌اند. بنابراین نیازی به کشف مخاطبان جدید نیست.
  2. راه دوم راه‌اندازی یک اپلیکیشن مستقل است. اگر این راه را انتخاب می‌کنید باید تعدادی مشتری را به عنوان پایه کار در نظر بگیرید و صرفا برای همین دسته اپلیکیشن بسازید.

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

در کل قبل از شروع هر کاری بازار و اپلیکیشن‌هایی که کاربرد مشابهی با محصول شما دارند را چک کنید و به یاد داشته باشید همه مشتری شما نیستند!

به مشتری بها داده نمی‌شود

با یک اپلیکیشن نمی‌توان تمام دنیا را فتح کرد و هر نیازی که بتوان با اپلیکیشن آنرا رفع نمود، پوشش داد. از این‌رو اپلیکیشن‌ها، انحصاری تولید می‌شوند و در بازار‌های معروفی مثل اپ‌ استور یا پلی استور دسته‌بندی مشخصی دارند.

حتی اگر راه اول را برای شناخت مشتریان خود انتخاب کرده و بخواهید یک نسخه آزمایشی مختصر را عرضه کنید، هیچ مجوزی برای کم‌کاری وجود ندارد. باید به مشتری به شیوه متفاوتی با اپلیکیشن بها داد!

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

آنچه که همیشه باید به یاد داشت حوزه کاربری برنامه‌های موبایل هستند. قرار نیست همه اپلیکیشن‌ها فروشگاهی باشند و کاربر با ورود به آن‌ها خرید کند.

اپلیکیشن‌ها با اهداف مختلفی تولید می‌شوند. مهم این است که صدای هدف کسب‌وکار شما در بخش‌های مختلف آن‌ها طنین‌انداز شود!

یکی دیگر از مواردی که به نحوی بهادادن به مشتری محسوب می‌شود؛ هماهنگی نسخه موبایل و دسکتاپ است. چه بهتر اپلیکیشن، یک نسخه منعطف و کامل‌تر از وب سایتی باشد که همه چیز آن به عنوان نسخه دسکتاپ با اپلیکیشن هماهنگ و همگام می‌شود.

ساختار و سهولت کاربری هم از سایر مواردی هستند که شاید شناخت اشتباهات رایج در طراحی اپلیکیشن، دید بهتری از آن‌ها به شما دهد.

اپلیکیشن پیچیده‌تر از یک اپلیکیشن است!

موبایل محدودیت‌های زیادی نسبت به کامپیوتر و لپ‌تاپ دارد. مهم‌ترین آن همین تفاوت سایز صفحه نمایش است. کاهش سایز قابل توجهی که شما را بابت استفاده از هر نوع تم و طراحی قالبی منع می‌کند.

از این‌رو هر توسعه‌دهنده باید پیرو قوانینی باشد که شاید سهولت دسترسی کاربر را با توجه به محدودیت موبایل برقرار سازد.

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

برای شناخت این قوانین در فضای وب جستجو کنید. مطالب بی‌شمار و خوبی وجود دارند که ایده خوبی برای طراحی بهینه اپلیکیشن هستند.

برنامه‌ای که بیش از حد به دلیل طراحی غلطش پیچیده باشد فقط باعث سردرگمی می‌شود. فراموش نکنید تنها هدف اپلیکیشن‌ها ساده‌تر کردن زندگی برای کاربران است؛ نه پیچیده‌تر کردن آن!

اپلیکیشن هنگ می‌کند، متوقف می‌شود و…

فرآیند ساخت اپلیکیشن‌ دقیقا مثل مراحل مختلف طبخ کیک است. آنچه که باعث برتری یک اپلیکیشن نسبت به محصول دیگر می‌شود، تست دقیق محصول است.

تست یا ارزیابی قبل از ورود به بازار است که اپلیکیشن را پخته می‌کند. اپلیکیشن نیمه‌پخته را نمی‌توان وارد بازار کرد. اگر هم وارد شود نتیجه مشخص است؛ شکست می‌خورد!

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

رقابت داغ و سخت امروز فرصتی را برای اشتباه نمی‌گذارد. یکی از دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها باگ یا همان توقف‌هایی است که به دلیل نادیده گرفتن مرحله ارزیابی یا تست محصول رخ می‌دهد.

وقتی حتی کاربر به خاطر کرش اپلیکیشن قادر نیست محصول شما را کامل رصد کند، انتظار کسب درآمد هم دارید؟!

مردم هنوز هم اپلیکیشن شما را نمی‌شناسند!

بعد از تمام نکاتی که بیش‌تر مربوط به مراحل ساخت و اصلاحات فنی اپلیکیشن بودند فقط یک مورد باقی می‌ماند: بازاریابی و معرفی محصول!

خیلی از کسب‎وکار‌ها اپلیکیشن دارند. اتفاقا اپلیکیشن کاملی هم دارند که برای تولید آن هزینه‌های زیادی صرف کرده‌اند. با اینحال اپلیکیشن به دلیل ضعف در بازاریابی موفق نمی‌شود.

در واقع یکی دیگر از دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها این است که مردم هنوز اپلیکیشن شما را نمی‌شناسند!

دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها

بلافاصله بعد از اتمام طراحی محصول، استراتژی بازاریابی اپلیکیشن را مشخص کنید. بازاریابی را گسترده و گسترده‌تر کنید تا صدایتان به تعداد کاربران بیش‌تری برسد؛ اما حواستان باشد در این راه گرفتار تله‌های بازاریابی اپلیکیشن نشوید.

یکی از راه‌های بهبود بازاریابی اپلیکیشن، آنالیز و بررسی مداوم است. این آنالیز به شما نشان می‌دهد استراتژی‌های فعلی و تبلیغاتتان تا چه حد موثر بوده است. آن را ادامه داده یا اینکه اصولتان را از پایه تغییر دهید.

شما چه فکر می‌کنید؟

اگر قبلا تجربه ساخت برنامه‌های موبایل را داشته‌اید به نظر شما به جز موارد ذکر شده، دلایل ناموفق بودن اپلیکیشن‌ها چیست؟ دیدگاه خود را بیان کنید.

Source: thenextweb

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu