following

آماده باشید! پیش بسوی بازاریابی ویدیویی در تمام پلتفرم‌های دنیا!

دسته : کسب و کار
بازاریابی ویدیویی

در این مقاله می‌خواهیم به توسعه بحث‌های گذشته که پیرامون بازاریابی‌های ویدیویی برای اپلیکیشن‌ها بود، بپردازیم. همانطور که می‌دانید، از روش‌های سنتی کلامی دیروز، متد جدیدی به نام بازاریابی ویدیویی در دنیا متولد شده است.

شرکت‌ها و کسب و کار‌های عصر حاضر متناسب با روزگاری که در آن زندگی می‌کنیم، مُدرن‌تر شده‌اند. شرکت‌هایی که فلسفه بازاریابی را شناخته‌اند، تبعیت از قوانین آن را بعد از مشاهده تاثیرات قابل‌توجهش، با دل و جان پذیرفته‌ و مشتری و جامعه را محور فعالیت خود قرار داده‌اند.

نتیجه این درک صحیح و بموقع، بوجود آمدنِ فرصت انتخاب برای مشتریان، افزایش قدرت چَک و چانه‌زدن برای دست‌یابی به قیمت بهتر و نهایتا رسیدن به خدمات مطلوب می‌باشد.

به یاد داشته باشید اگرچه مشتریان به عنوان بازار هدف، از پیش تعیین شده‌اند اما هرگز نمی‌توان حد و مرزی برای روش‌های بازاریابی مشخص کرد.

بازاریابی ویدیویی

در زندگی پُرمشغله و شلوغی که همه ما آن را تجربه می‌کنیم شاید ویدیو محبوب‌ترین محتوایی باشد که همواره حوصله دیدنش را داشته باشیم.

علم بازاریابی از همین پیوند خوبی که انسان با ویدیو برقرار می‌کند، استفاده و روش بازاریابی ویدیویی را به دنیا عرضه نموده است. روشی که اگر به درستی به کار گرفته شود تاثیر صدچندان نسبت به نوشته‌های خسته‌کننده دارد.

ممکن است بازاریاب باشید اما هنوز هم این روش برای شما ناشناخته باشد که طبیعی است. برای آشنایی با آخرین تحولات بازاریابی در قرن حاضر همراه هات اپ نیوز باشید. پیش بسوی شناخت بیش‌تر بازاریابی ویدیویی!

اهمیت بازاریابی ویدیویی در پلتفرم‌های مختلف

Video Marketing Importance For Every Platform

شاید بازاریابی تعاملی با تبلیغات قابل پخش یا بازاریابی مبتنی بر بازی را که قبلا بررسی کرده‌ایم، بتوان زیرمجموعه بازاریابی ویدیویی دانست.

در واقع ویدیو در تمام ابعاد بازاریابی حضور دارد و شاید تعریف بازاریابی ویدیویی با وجود ردّ ویدیو که تقریبا در همه‌جا وجود دارد، کمی مشکل شود. اما واقعا ادعای محبوبیت ویدیو و علاقه‌مندی کاربران به این نوع محتوا، صحت دارد؟!

بازاریابی ویدیویی

آیا می‌دانستید؟!

  • یوتیوب بالغ بر یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. رقمی که تقریبا یک سوم کل کاربران اینترنت دنیا را تشکیل می‌دهد. اساس یوتیوب ویدیو است و بس!
  • علاقه‌مندی کاربران به تماشای ویدیو، 4 برابر از خواندن متن‌ها بیش‌تر می‌باشد.

بازاریابی ویدیویی

نقش ویدیو در بازاریابی بُنگاه به بُنگاه (b2b) هم قابل توجه است. آیا می‌دانستید؟

  • 91 درصد از کسب و کارها تصمیم دارند در سال 2017 برای بازاریابی ویدیویی بیش‌تر هزینه کنند.
  • 70 درصد کسب و کارها از اجرای ویدیوها در این روش رضایت کافی دارند.
  • 75 درصد از کسب و کارها در هفته حتما ویدیوهای مرتبط با فعالیت خود را مشاهده می‌کنند.

و تمام این آمار بیانگر این است که استفاده از بازاریابی ویدیویی حضور کسب و کارها را در فضای مجازی و به ویژه پلتفرم‌هایی که در ادامه می‌خوانید، پُررنگ‌تر می‌کند.

استفاده از ویدیو در شبکه‌های اجتماعی

یک شبکه اجتماعی، بسیار تعاملی‌تر و فعال‌تر از سایت برای ارتباط با کاربر می‌باشد. اکنون مشتری و فروشنده از طریق راه‌هایی مثل پُست گذاشتن، نظردادن و لایک کردن با یکدیگر حرف می‌زنند.

شاید بزرگ‌ترین تحولی که در دنیای رسانه‌های اجتماعی رخ داد، روی کار آمدن ویدیو به عنوان ابزاری جدید برای ارتباط بود. برای اینکه بیش‌ترین استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با آپلود ویدیو داشته باشیم، باید دید کدام بخش روند بهتری در جذب مخاطب داشته است:

قرار دادن استوری

استوریز در اینستاگرام، اسنپ‌ چت و هر شبکه دیگر راهی ارتباطی برای قرار دادن پیام‌های روزانه و بی‌تکلف‌تر می‌باشد. همانطور که می‌دانید استوری معمولا بعد از یک روز حذف می‌شود. در شرایط حاضر کسب و کار‌ها باید استفاده از استوریز اینستاگرام را جدی بگیرند.

بازاریابی ویدیویی

استریم زنده

این فرم در بازاریابی به کسب و کار‌ها کمک می‌کند با مشتری تعامل داشته باشند، مشتری را در جریان رخداد‌ها و جشنواره‌ها قرار دهند، لحظات جالب را به اشتراک بگذارند و چهره واقعی خود را بصورت زنده و real time به کاربران نشان دهند.

توجه داشته باشید که Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، حقیقتی کمرنگ اما آینده‌دار است.

بازاریابی ویدیویی

اما چطور باید شروع کرد؟! برای شروع، استوری‌های مختلف را در اینستاگرام و اسنپ‌ چت چک کنید، ابزار ویرایش ویدیو آنلاین را در اینترنت جستجو و سپس اولین تجربه خود را آغاز نمایید.

برای مثال از ابزار بومرنگ اینستاگرام استفاده کنید و از تصاویر خود یک مجموعه متحرک بسازید؛ سپس آن را بعنوان استوری آپلود کنید.

استفاده از ویدیو در وب سایت

ویدیو یکی از ارکان جذاب در وب سایت است و دیدن آن حسی حرفه‌ای به بازدیدکننده القا می‌کند. بد نیست بدانید:

  • استفاده از ویدیو در صفحات فرود سایت، نرخ تبدیل کاربر به مشتری را تا 80 درصد افزایش می‌دهد.
  • کاربران بصورت معمول 2.6 برابر زمان بیش‌تری را در صفحاتی که حاوی ویدیو هستند، صرف می‌کنند.
  • 52 درصد از کاربران و خریداران معتقدند که تماشای ویدیویی که معرفی محصول یا خدمت خاصی است، حس اعتماد را حین خرید غیرحضوری و آنلاین ایجاد می‌کند.

بازاریابی ویدیویی

می‌پرسید چطور و کجا باید ویدیو‌ها را آپلود کنیم؟ دو راه برای قرار دادن ویدیو‌ها در سایت وجود دارد تا بازاریابی ویدیویی شما ملموس‌تر گردد:

استفاده از ویدیو در صفحه اصلی

ویدیویی که در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، بسیار سریع و موثر قادر است اطلاعات مفیدی را در قالب گفت‌وگو یا بصورت تصویری به بازدیدکننده عرضه نماید.

این روش برای آن دسته از کسب و کار‌هایی بهتر است که نوع فعالیت آن‌ها با ویدیو سازگارتر می‌باشد و امکان بیان خدمات بصورت نوشتاری وجود ندارد.

استفاده از ویدیو در زمینه

در این روش ویدیو در زمینه اجرا می‌شود. شاید سایتی با این زمینه، خیلی جذاب و در نگاه اول چشمگیر باشد؛ اما باید در بارگذاری ویدیو، حجم و نوع آن دقت داشت؛ مبادا سرعت سایت از این موضوع تاثیر پذیرد.

بازاریابی ویدیویی

استفاده از ویدیو در بهینه‌سازی سایت‌ها

شاید درک ارتباط ویدیو با سئو کمی دشوار باشد. با ما باشید تا ببینید چطور بازاریابی ویدیویی سئو را هم درگیر خود می‌کند!

  1. اساسا استفاده از ویدیو، اول به خاطر تمایلی است که کاربران نسبت به این نوع محتوا دارند و همین کاربرپسندی یعنی گوگل‌پسندی! از آنجایی که برای گوگل علاقه‌مندی کاربران و میزان تمایل آن‌ها به یک سایت مهم است؛ در نتیجه استفاده از ویدیو می‌تواند نقش تقریبا مستقیمی در رنکینگ ایفا نماید.
  2. استفاده از ویدیو با تغییر معیار‌هایی مثل نرخ پرش یا همان bounce rates بصورت قابل‌توجهی در سئو تاثیرگذار است.
  3. انتشار محتوا بصورت ویدیو امکان به اشتراک‌گذاری آن را ساده‌تر می‌کند و این برای یک سایت یعنی هجوم بک‌لینک‌ها! بک‌لینک عامل کلیدی و موثری در رنکینگ می‌باشد.

بازاریابی ویدیویی

اما برای شروع بازاریابی ویدیویی جهت بهبود سئوی خود توصیه می‌کنیم؛ ابتدا یک کانال در یوتیوب یا هر رسانه ویدیویی دیگری ایجاد کنید، ویدیو‌های باکیفیت و جذاب تولید کرده و سپس با کاربران به اشتراک بگذارید.

استفاده از ویدیو در کمپین ارسال ایمیل

ایمیل ظرفیت و مدت زمان محدودی برای انتقال ایده به مشتری دارد. ویدیو‌های کوتاه بهترین راه برای انتقال پیام در ایمیل هستند. جالب است بدانید:

  • استفاده از واژه “ویدیو” در ایمیل‌هایی که به مشتریان ارسال شده درصد کلیک روی ایمیل و بازکردن آن را از 20 درصد به 65 درصد افزایش می‌دهد.
  • نرخ بقا یا ماندگاری کاربر از 10 درصدی که موقع ارسال ایمیل‌های متنی بود به 95 درصد افزایش یافته است.

بازاریابی ویدیویی

برای شروع به ایمیل‌های قبلی نگاه کنید، آن‌ها را با تیک مشخص کرده و سپس ببینید چطور می‌توان آن‌ها را با درج ویدیو بروز کرد.

استفاده از ویدیو در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در همه جا وجود دارد. از بازاریابی محتوای اپلیکیشن، سایت تا شبکه‌های اجتماعی. در واقع محتوا بزرگ‌ترین و قوی‌ترین روندی است که می‌توان با استفاده از آن بازاریابی نمود. اما قبل از هر چیز بهتر است از تاثیر استفاده از ویدیو در محتوا بیش‌تر بدانید:

  • 48 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند، گوشی خود را از کمپانی‌هایی خریداری کنند که حاوی اپلیکیشن‌های تلفیقی با ویدیو بصورت پیش‌فرض باشند.
  • 73 درصد مشتریان می‌گویند: کسب اطلاعات از ویدیوی تبلیغاتی، بهترین راهنما در زمان انتخاب برند است.

برای کسب موفقیت بیش‎تر در این عرصه مطمئن شوید که:

  1. ویدیو طول استانداری داشته باشد و خیلی طولانی نباشد.
  2. ویدیو تمام آنچه که مشتری می‌خواهد را عرضه می‌کند.
  3. ویدیو به لحاظ رقابتی از سایر برند‌ها برتر باشد.
  4. در ویدیو از منابع موثق نیز استفاده گردد.

بازاریابی ویدیویی

برای شروع بازاریابی محتوا با ویدیو چه کنیم؟!

برای شروع کافی است برای سوالاتی که در ادامه می‌خوانید پاسخ موجهی داشته باشید:

  • کدام جنبه از کسب و کار شما به لحاظ بصری جذاب و جالب‌توجه‌تر است؟
  • بیان کدام بُعد از فعالیت شما بصورت متنی مشکل است و نمی‌توان با واژه‌ها آن‌را به مشتری معرفی کرد؟
  • کدام جنبه از کسب و کار شما برای مشتری مفیدتر است؟ مثلا اگر شما وب سایتی آموزشی برای فروش تجهیزات سفر و طبیعت‌گردی هستید، بهتر است تا نحوه کار با این تجهیزات، در قالب ویدیو با مشتریان در میان گذاشته شود.

بازاریابی ویدیویی

سخن آخر:

شکی وجود ندارد که بازاریابی ویدیویی تغییر بزرگی در فلسفه نگاه مشتری به اطرافش است. شاید این روش تنها راهی باشد که ارتباط و همکاری با برند را یک درجه ارتقا دهد. ویدیو نه فقط از جنبه زیبایی‌شناختی بلکه برای تاثیر درست برند روی رفتار مشتریان نسبت به آن برند، حائز اهمیت می‌باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟

پلتفرم دیگری را می‌شناسید که ظرفیت استفاده از ویدیو را داشته باشد؟ استفاده از ویدیو در کدام یک از زمینه‌های معرفی شده را موثرتر می‌دانید؟!

Source: medium

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu