بروزرسانی سرویس App Analytics – کاربران چطور به شما می‌رسند؟

دسته : کسب و کار
سرویس App Analytics

سرویس App Analytics خدمتی دیگر از کمپانی اپل است تا برنامه‌نویسان اپلیکیشن بتوانند بهتر به امور مرتبط با بازاریابی اپلیکیشن خود بپردازند و اطلاعات بیش‌تری از آمار کاربران و رفتار‌ آن‌ها کسب کنند.

در کنار تمام مشکلاتی روحی و جسمی و مصائبی که یک برنامه‌نویس در جامعه‌ای که نه برای مالکیت محصولات نرم‌افزاری حقی قائل است و نه زمینه‌ای برای بهره‌وری از استعداد‌ این افراد در اختیار دارد، یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن از مشکلات دیگری هم رنج می‌برد که شاید بیش‌تر از هر چیز دیگر شعله‌های اشتیاق را در او خاموش می‌کند.

مشکلاتی که اینبار نه به دولت و نه به فضای شغلی این حرفه؛ بلکه به خودِ توسعه‌دهندگان بستگی دارد. مشکل یا شاید بهتر باشد بگوییم دغدغه فکری تا توسعه‌دهنده بفهمد چه کسی بعنوان کاربر آمده، چه کسی رفته، چطور آمده، چرا اپلیکیشن را ترک کرده و خلاصه این که سر از کار کاربرانی که پیوسته در حال رفت و آمد هستند، در بیاورد.

سرویس App Analytics

اپل از معدود کمپانی‌های دغدغه‌مندی بوده است که برخی از این مشغله‌های فکری توسعه‌دهندگان را با سرویس App Analytics بصورت جدی برطرف نموده است.

حال در آخرین بروزرسانی این سرویس، امکان جدیدی معرفی شده که به توسعه‌دهنده کمک می‌کند بفهمد کاربر چطور (مثلا از راه جستجو در مرورگر ،مستقیما از اپ استور یا هدایت از طریق سایت دیگر) اپلیکیشن را کشف کرده و به محصول او رسیده است.

بدون شک آپدیت جدید این سرویس کاربردی به یکی از علامت سوال‌های بزرگ ذهن توسعه‌دهندگان پاسخ می‌دهد تا بفهمند کاربران از چه راهی به محصول می‌رسند تا راه ارتباطی خود را در آن مسیر تقویت کنند.

سرویس App Analytics

برای استفاده بهتر از App Analytics بعد از بروزرسانی همراه ما باشید.

بروزرسانی سرویس App Analytics توسط اپل

Apple updates its analytics service

همه چیز در هدایت کاربر به هم مرتبط می‌باشد و به همین دلیل بازاریابی اپلیکیشن‌ها پیچیده و چندوجهی شده است. پیدا کردن مسیری که کاربر بالاخره به شما رسیده است آن‌هم در مقیاس وسیع و چند هزار نفره، کارِ زمانبر و پُرخطایی است.

جالب است بدانید تاکنون هیچ سرویس آنالیز و ارزیابی موفق نشده است این مسیر را شفاف به توسعه‌دهنده نشان دهد.

سرویس App Analytics

در بروزرسانی سرویس App Analytics شاهد افزوده شدن قابلیتی هستیم که نشان می‌دهد کاربر چطور شما را پیدا کرده و سپس اپلیکیشن را دانلود نموده است.

شاید مهم‌ترین مزیت این امکان جدید؛ درک دقیق تاثیر کلیدواژه‌ها در هدایت کاربران و سپس رنکینگ اپلیکیشن در اپ استور توسط برنامه‌نویس یا بازاریاب باشد.

راهی که به توسعه‌دهنده نشان می‌دهد چطور برای افزایش رتبه اپلیکیشن خود در اپ استور اقدام کند.

مروری بر سرویس App Analytics

App Analytics اولین‌بار حدود دو سال پیش توسط اپل معرفی شد. از همان ابتدا هدف این سرویس ارائه خدماتی غیرفنی حاوی اطلاعات کلیدی درباره شیوه اجرای اپلیکیشن، تعامل کاربران با برنامه، آنالیز اثربخشی کمپین‌های بازاریابی و درآمدزایی از اپلیکیشن بوده است.

سرویس App Analytics

چرا از App Analytics استفاده کنیم؟

کافی است کلمه آنالیز را چه بصورت فارسی و چه انگلیسی در گوگل تایپ کنید تا بی‌شمار سایت در کسری از ثانیه ردیف شوند!

درست است؛ قطعا سایت‌های زیادی وجود دارند که اطلاعات شاید خیلی جزئی‌تری را در اختیار توسعه‌دهنده بر اساس معیار‌های مختلف قرار دهند اما سرویس App Analytics ابزار خیلی دقیق‌تری نسبت به برنامه‌های دیگر است و اطلاعات آن مستقیما از اپ استور وارد می‌شود. از این‌رو آمار و ارقامی که در آن می‌بینیم قابل‌اعتماد‌تر می‌باشند.

امکانات جدید سرویس App Analytics

در بروزرسانی این سرویس که همین هفته منتشر شده است اپل منابع جدیدی را تحت عناوینی مشخص در اختیار کاربران خود قرار داده است که خیلی مختصر به معرفی و بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • App Store Browse: در این بخش توسعه‌دهنده متوجه می‌شود اپلیکیشنش از طریق دسته‌بندی‌های موجود در اپ استور یا برنامه‌های برتری که خود اپ استور پیشنهاد می‌دهد، دانلود شده است.
  • App Store Search: در این قسمت اگر آماری ثبت شده باشد یعنی کاربر کل نام یا بخشی از نام اپلیکیشن را در کادر جستجوی اپلیکیشن، تایپ نموده است.

سرویس App Analytics

  • App Referrer: در این قسمت توسعه‌دهنده به خوبی می‌تواند اثربخشی متد‌های بازاریابی خود را مقایسه کرده و ببیند اجرای کدام یک بهتر جواب داده است. از این‌رو می‌توان استراتژی‌های بازاریابی اپلیکیشن را تغییر داد و روی آن واسطه‌ای تمرکز کرد که بیش‌ترین کاربر را برای دانلود به سمتش هدایت نموده است.
  • Web Referrer: توسعه‌دهنده در این بخش متوجه می‌شود چه تعداد کاربر با جستجو در مرورگر سافاری دستگاه‌های اپل به اپلیکیشن شما هدایت شده است.

سیاست‌های مثبت اپل

اپل سیاست‌های مفیدی را در سال گذشته اتخاذ نموده است که به نظر می‌رسد اینبار خیلی بیش‌تر به نفع توسعه‌دهندگان است. این تغییراتی که در بروزرسانی سرویس App Analytics شاهد آن‌ها هستیم حاصل احساس نیاز اپل به توسعه‌دهندگان خُردی است که می‌توانند بازار اپ استور را خیلی زود با خلاقیت خود متحول کنند.

قابلیت پاسخ‌گویی سریع و ساده‌تر به نظرات و بازخورد‌ها در اپ استور و امکان امتیازدهی درون خودِ برنامه‌ها (بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن و ورود به اپ استور) نیز از دیگر اقدامات اپل بوده که مسلما به نفع توسعه‌دهنده تمام شده است.

سرویس App Analytics

قطعا تمام این تغییرات فرصت مناسبی برای شما و تمام برنامه‌نویسان است تا بازاریابی خود را دقیق‌تر پیش بُرده و جایگاه واقعی اپلیکیشن خود را پیدا کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

به نظر شما با استفاده از سرویس App Analytics و امکانات جدید آن، تا چه حد می‌توان کمبود‌های موجود در روند بازاریابی اپلیکیشن را جبران کرد؟ با ما همفکری کنید.

Source: techcrunch

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu