following

گفتگویی با سازنده اپلیکیشن Radish – پنجره‌ای به دنیای رنگارنگ محتوا!

دسته : مصاحبه
اپلیکیشن Radish

اپلیکیشن Radish دروازه‌ای است به سمت نوشتن و منتشر کردن نوشته‌ها به سبک چارلز دیکنز و نویسندگان بزرگ قدیمی! اپلیکیشنی که احساس نوشتن را در دیگران تحریک و دست به قلمانی را که بعد از آشنایی با تکنولوژی، داستان‌سرایی را کنار گذاشته‌اند، دوباره با دنیای نویسندگی آشتی می‌دهد.

علی‌رغم همه تلنگر‌هایی که راه‌های کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها به ذهن می‌زنند، پولدار شدن از راه اپلیکیشن‌هایی که یک روز هستند و فردا از چشم کاربر می‌افتند، اصلا ساده نیست. روی کاغذ می‌توان ایده‌های زیادی را ارئه داد اما وقتی زمان عمل فرا می‌رسد تازه می‌فهمیم چقدر در یادگیری الفبای کسب درآمد، ضعیف بوده‌ایم.

دنیا ثابت کرده است که ایده‌های پیش‌پا افتاده‌تری مثل آنچه که در استارتاپ Qikpix شاهد آن بودیم همیشه موفق‌تر از ایده‌هایی بوده‌اند که پیچیدگی‌های آزاردهنده‌شان مخاطب را از اصل قضیه دور کرده است.

اپلیکیشن Radish

اپلیکیشن Radish هم یکی از همان استارتاپ‌هایی است که با نگاهی به گذشته و الهام از آن، موانع احتمالی درآمدزایی را بخوبی پُشت‎سر گذاشته است.

Seung Yoon Lee، سازنده اپلیکیشن Radish با این ایده، خانه‌ای مجازی برای چاب و نشر محتوا طراحی کرده تا هر نویسنده بجای انتشار یکجای مطالب خود در کتاب یا فایل‌های پی‎دی‌اف، فصل به فصل آثار خود را عرضه و حتی از آن کسب درآمد می‌کنند.

در حالی که بازار نشر و کتاب در انتظار جذب مشتری بیش‌تر می‌سوزد و می‎سازد؛ اپلیکیشن Radish فرصت خوبی برای ارائه محتوا به کاربرانی است که کم‌تر سمت کتاب‌های کاغذی یا خرید آن‌ها می‌آیند.

اپلیکیشن Radish

گفتگو با سازنده این برنامه شما را با جزئیات این برنامه بیش‌تر آشنا می‌کند.

اپلیکیشن Radish پنجره‌ای به دنیای رنگارنگ محتوا

interview with Radish app founder

Seung Yoon Lee زاده سئول، فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد و از کارآفرینان سان فرانسیسیکو است. او دارای تجارب جهانی در حوزه آموزش می‌باشد و ایده‌هایش همواره در جهت تغییر پارامتر‌های موثر در چاپ و نشر محتوا شکل گرفته‌اند.

تامین امنیت محتوا، جلوگیری از به سرقت رفتن آن و تامین حقوق نویسنده از اهداف Lee در مهاجرت به نیویورک برای توسعه اپلیکیشن Radish بوده است.

در یک کلام در دنیایی که سرگرمی، اصل مهمی در جذب مخاطب به شمار می‌رود Seung Yoon Lee با تولید Radish توانسته است شکاف بوجود آمده میان خواننده و نویسنده را ترمیم کند و آن‌ها را آشتی دهد.

اپلیکیشن Radish

شما را به مطالعه این مصاحبه خواندنی دعوت می‌کنیم:

اپلیکیشن Radish چطور کار می‌کند؟

ما امکان دسترسی کاربر را نه به کتاب کامل بلکه به محتوایی که بصورت سریالی منتشر می‌شود، فراهم کرده‌ایم. همانطور که می‌دانید تفاوت آشکاری بین انتشار کامل یک کتاب و انتشار سریالی یا تدریجی آن وجود دارد.

انتشار سریالی یا فصل به فصل که در آن کتاب به بخش‌های ریزتری تفکیک شده است، هسته اصلی تعامل و جذابیت بوده و همه چیز در این اپلیکیشن، در نوشتن همزمان محتوا و خوانده شدن آن توسط خوانندگان خلاصه می‌شود.

نویسندگان در اپلیکیشن Radish مثل نوشتن یک اپیزود از یک سریال چند قسمتی، محتوا تولید می‌کنند. شما هم می‌توانید یک ایده برای نوشتن این اپیزود داشته باشید. کافی است شروع به نوشتن کنید، بازخورد‌ها را زیرنظر بگیرید و دوباره بنویسید.

جالب است بدانبد این سبک در دوران ویکتوریا بسیار متداول بوده است. چارلز دیکنز و بسیاری از نویسندگان بزرگ دنیا از این راه محتوای خود را منتشر می‌کردند. رسانه‌ها هم امروز در حال حرکت به سمت همان سبک قدیمی در نوشتن هستند.

شیوه درآمدزایی کاربران در این اپلیکیشن به چه صورت است؟

شما با Radish می‌توانید بخش به بخش داستان خود را با استفاده از درگاه‌های پرداخت برای کاربران موبایل بفروشید. اساس کار Radish دقیقا به همین صورت است. کاربر بخشی از داستان را می‌خواند و برای این که بتواند به بخش بعدی دسترسی یابد، باید هزینه بپردازد.

اکنون یکی نویسندگان برتر ما از طریق همین سیستم فروش جزئی کتاب، بصورت ماهانه 15 هزار دلار درآمد دارد!

داستان این کتاب کاملا تخیلی است که در عصر ویکتوریا می‌گذرد و در آن فمنیست‌های اولیه در لباس مردان ظاهر می‌شوند و بعنوان منشی در کسب وکارهای بزرگ اقتصادی آن زمان فعالیت می‌کنند. در واقع این داستان بیانگر ترقی زنان از طریق نردبان اجتماعی می‌باشد.

محتوای تولید شده در Radish دقیقا از کجا می‌آیند؟

هدف من شناسایی این محتوا است و اساسا کار من پیدا کردن نویسندگانی است که این محتوا را تولید می‌کنند. در حال حاضر مدیریت و نظارت دقیقی روی کیفیت مطالب داریم و این روش خوبی است تا بتوانیم نشر محتوا را بصورت دموکراتیک درآوریم.

البته کاربران هم بعنوان خواننده، اوقات فراغت محدودی دارند و به دنبال بهترین محتوا برای این وقت کوتاه خود هستند.

اکنون مدل فعالیت ما بیش‌تر شبیه به Netflix است تا یوتیوب. پلتفرم ما یک پلتفرم غیررایگان است و موفقیت ما هم به تیمی بستگی دارد که بصورت داده‌محور همه چیز را تحت کنترل خود دارند.

این حجم از مخاطبان یا خوانندگان چطور به سمت این برنامه و خواندن محتوای موجود جذب می‌شوند؟

در حال حاضر تمام تمرکز ما روی تولید محتوای عالی برای جذب کاربر و البته دستیابی به نویسندگانی است که کم‎کم ما را به یک برند بزرگ تبدیل کنند.

نویسندگان زیادی وجود دارند که خودشان محتوای تولید شده خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و به اینکه چطور هنر خودشان را از طریق این فضا ارتقا دهند، کاملا مسلط شده‌اند.

آن‌ها می‌دانند چطور بوسیله محتوا، مستقیما به سراغ مشتری بروند. آن‌ها می‌دانند چطور باید ناشران را دور بزنند و محتوا را در سطح جهان منتشر کنند. اکنون 300 هزار نفر از این استعداد‌ها در پلتفرم ما ثبت نام کرده‌اند.

اپلیکیشن Radish

ایده ساخت اپلیکیشن Radish از کجا آمد؟

من قبلا منافع استفاده از این روش را در کشور‌های آسیایی مثل ژاپن دیده بودم. محتوای سریالی مفهوم تازه‌ای نیست و مدت‌ها در کشور‌های مختلف کاربرد داشته است و ما نمونه دیجیتالی آن را اختراع کردیم.

مثلا در ژاپن و در سال 2005، مردم داستان‌های مورد علاقه خود را بصورت پیام‌های متنی می‌خواندند. در کره جنوبی هم پلتفرم‌های زیادی برای ترویج این متد و برقراری ارتباط بین خواننده و نویسنده عرضه شده است.

در چین نیمی از جمعیت مردم، محتوا را بصورت سریالی با تلفن همراه خود دنبال می‌کنند. اکنون محتوای سریالی یک پدیده بین‌المللی می‌باشد و کارکرد آن نیز اثبات شده است.

در آمریکا هم داستان سری سینمایی محبوب fifty Shades of Grey به همین صورت در وب سایت fanfiction.ne منتشر شد. ما از این فرمت فروش، الهام و در قالب پلتفرم پرمیوم از آن بهره گرفتیم.

اپلیکیشن Radish

واقعا چرا سعی دارید مدل نشر و عرضه محصولات فرهنگی را به این شکل تغییر دهید؟

الان همه از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، فیلم‌های سه‎بُعدی و سنسور‌های تشخیص صدا صحبت می‌کنند. داستان و داستان‌سرایی پایه این تکنولوژی‌های جذاب و خلاصه همه چیز در دنیا است.

هر چیزی که قرار است تولید شود پُشت آن یک نویسنده و یک داستان وجود دارد. شما باید یک نویسنده ماهر باشید تا در هر زمینه‌ای بتوانید موفق عمل کنید.

صنعت تولید و انتشار محتوا هم صنعت بزرگی است و حداقل دوبرابر صنعت پُرمخاطب موسیقی می‌باشد؛ اما خب همانطور که می‌دانیم به اندازه موسیقی چندان چشمگیر و پُرزرق‌وبرق نیست.

تمام تلاش ما جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کردن این صنعت بود تا بتواند جایگاه اصلی خود را میان مردم پیدا کند.

نظرات و تجربیات شما؟

نظر شما در مورد ایده اپلیکیشن Radish و تاثیر آن بر جامعه امروز چیست؟ آیا نسخه وطنی آن وجود دارد؟ اگر علاقه‎مند بودید بعد از دانلود و در صورت استفاده از این برنامه حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شما می‌توانید اپلیکیشن Radish را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

همراهان اندرویدی در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم ها را دور بزنید.

Source: coolhunting

از دست ندهید!

دستبند Steer

دستبند Steer با استفاده از شوک الکتریکی، رانندگان خواب‎آلود را بیدار می‌کند!

شاید نوشیدن چای یا نوشابه‌های انرژی‌زا را برای بیدار ماندن هنگام رانندگی امتحان کرده باشید، اما خواب اگر بخواهد

ادامه مطلب...
آیفون 9

آیفون 9 احتمالا به بهترین گوشی سامسونگ تبدیل خواهد شد!

شایعاتی زیادی در مورد آیفون بعدی شنیده‌ایم و همه این پچ‌پچ‌ها، حباب بزرگی را شکل داده‌اند که خیلی‌ها را

ادامه مطلب...
فید جدید گوگل

فید جدید گوگل با استفاده از یادگیری ماشین امکان شخصی‌سازی نتایج جستجو را فراهم می‌کند

یادگیری ماشین این روزها غُرش‌کُنان به همه صحنه‌ها وارد شده است اما این مهندسان گوگل بودند که از ابتدا

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu