Pavel Durov

آمار حذف اپلیکیشن خود را با این 6 نکته به حداقل برسانید

دسته : کسب و کار
آمار حذف اپلیکیشن

بعد از بازبینی‌های متعددی که روی اپلیکیشن‌های مختلف انجام دادیم به نقاط ضعف مشترکی رسیدیم. نقاطی که قصد داریم برای کاهش آمار حذف اپلیکیشن با شما به اشتراک بگذاریم.

شدت رقابت بین اپلیکیشن‌ها و توسعه‌دهندگان حریصی که به دنبال درآمدهای رویایی از محصول خود هستند، دیگر تکراری شده است.

از هر منظر که نگاه کنیم نمی‌توانیم منکر تاخت و تاز بیش از دو میلیون اپلیکیشنی شویم که همه یک دستگاه موبایل را هدف خود قرار دارند و قصد دارند در گوشی‌‌های کل کاربران دنیا رخنه کنند.

اما توسعه‌دهنده هرطورکه عمل کند بازهم مخاطبش، مشتریانی کم‌تحمل، عجول، پُرمشغله و بشدت ریزبینی بوده که بدنبال یک برنامه ایده‌آل هستند و لاغیر!

کافی است تا یک سازنده یا برنامه‌نویس کم‌تجربه سهل‌انگاری کند تا آمار حذف اپلیکیشن خود را بلافاصله ظرف سه روز بعد از نصب، روی گوشی کاربران ببیند!

آمار حذف اپلیکیشن

کرش اپلیکیشن، باگ‌هایی که مانع اجرای صحیح برنامه می‌شوند و ضعف‌های ساختاری هر برنامه از عواملی هستند که کاربر را به سرعت از یک اپلیکیشن دلسرد می‌کنند.

اما آمار نشان داده است که 16 درصد کاربران با وجود کُندی اپلیکیشن که باعث آزار می‌شود فرصت دوباره‌ای به برنامه شکست‌خورده می‌دهند تا بتواند در بروزرسانی بعدی نواقص را جبران کند.

وقتی که کاربر چنین فرصتی را به توسعه‌دهنده می‌دهد اینبار نوبت به سازنده اپلیکیشن می‌رسد تا محصول خود را بازبینی کند.

آمار حذف اپلیکیشن

نکاتی برای کاهش آمار حذف اپلیکیشن

Tips to reduce App Uninstalls

قبل از این که برای کاهش نرخ حذف اپلیکیشن‌های موبایل اقدام کنیم لازم است بدانیم کاربران عمدتا با کدام بخش از محصول ما درگیر بوده‌اند و بیش‌ترین نارضایتی مربوط به کدام قسمت بوده است؟

به جز کرش یا باگ‌های احتمالی، عوامل زیر در نارضایتی کاربران نقش داشته‌اند:

  1. تجربه کاربری/ رابط کاربری نامطلوب
  2. مصرف بیش از حد باتری توسط اپلیکیشن
  3. ارسال اعلان‌های مختلف از سوی اپلیکیشن بابت بروزرسانی یا پرداخت درون‌برنامه‌ای
  4. پیچیدگی مراحل ثبت‌نام در اپلیکیشن
  5. بروزرسانی‌های مکرر
  6. عدم پشتیبانی سازندگان از کاربرانآمار حذف اپلیکیشن

قبل از هر چیز ابتدا به درد و دل مشتریان خود گوش بدهید. بعد از اینکه به مشکلات اصلی پی بردید با ترفند‌های زیر آمار حذف اپلیکیشن خود را به حداقل برسانید:

آنالیز‌ها را مدیریت کرده و ناظر نقاط ضعف خود باشید

برای اینکه بیش‌ترین تبدیل کاربر به مشتری را داشته باشید باید نفوذ خود را روی اطلاعات و دیتایی که در آنالیز و تحلیل و بررسی‌ها به دست می‌آید، بیش‌تر کنید.

باید بتوان KPI یا شاخص کلیدی عملکرد اپلیکیشن را بررسی کرد و تحلیل خوبی از آن داشت تا به این وسیله، نقاط ضعفی که کاربر با آن روبه‎رو است به چشم دیده شوند.

آمار حذف اپلیکیشن

موارد مختلفی وجود دارد که کاربر با آن مواجه می‌شود و در حقیقت یک نقطه ضعف برای اپلیکیشن هستند. مثلا اگر کاربر نتواند اطلاعات و سرویس مدنظر خود را در اپلیکیشن شما دریافت کند؛ مسلما اولین راهی که به ذهن او می‌رسد پاک کردن اپلیکیشن است.

برخی از اپلیکیشن‌ها ظاهر پیچیده‌ای دارند و در برخی هم آنقدر روند ثبت اطلاعات طولانی می‌شود که انگار خود سازنده علنا از کاربر می‌خواهد اپلیکیشن را ترک کند!

در سایر اپلیکیشن‌ها هم دقیقا همینطور است. مثلا اگر بازیکن مشغول بازی در یک بازی خاص باشد و به یکباره هویت او توسط برنامه زیرسوال و زحمات او از بین رود؛ مسلما از محصول شما ناراضی خواهد شد.

در برنامه‌هایی هم که درگاه پرداخت وجود دارد اگر مسیر رسیدن به این درگاه ساده نباشد و با هربار پرداخت، هزینه‌های دیگری از حساب کاربر کسر گردد؛ باید منتظر افزایش آمار حذف اپلیکیشن خود باشید!

یک توصیه ساده!

بهترین راه برای جلب توجه مجدد کاربر، پیدا کردن نقاط ضعف یا همان مشکلاتی است که باعث ناخوشی و نارضایتی کاربر شده است. ابزار‌های آنالیز داخل اپلیکیشنی زیادی وجود دارند که شما را شبانه‌روز در جریان اوضاع برنامه قرار می‌دهند. از این ابزار‌ها برای روشنگری مشکلات احتمالی غافل نشوید.

آمار حذف اپلیکیشن

به یاد داشته باشید که هر کاربر لزوما یک مشتری نیست. خیلی از افراد صرفا با هدف مقایسه قیمت وارد اپلیکیشن می‌شوند. اگر این واقعیت را بپذیرید؛ در هدف‌گذاری مشتریانتان موفق‌تر خواهید بود.

مشتریان خفته را با پیشنهادات ویژه بیدار کنید!

30 درصد از مشتریان قطعا به فکر بازگشت به اپلیکیشن هستند اگر شما با ارائه کُد تخفیف یا کوپن به عنوان یکی از ترفند‌های بازاریابی اپلیکیشن، آن‌ها را تشویق کنید.

توجه کنید برنامه‌های زیادی مثل برنامه شما هستند که از این روش برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. تنها زمانی این ترفند در کاهش آمار حذف اپلیکیشن موثر است که پیشنهاد شما محسوس و چشمگیر باشد.

آمار حذف اپلیکیشن

بهترین راه برای این که مشتریان خفته را بیدار کنید و به آن‌ها تلنگری برای خرید بزنید، شخصی‌سازی پیشنهادات ویژه تخفیف یا کوپن‌ها برای هر یک از کاربران است.

مثلا یک پیغام کاملا سفارشی بر اساس مبلغ سبد خرید ویژه همان کاربر طراحی کرده و بر اساس دفعات خرید و استقبال کاربر، این تخفیف را بیش‌تر و بیش‌تر کنید. این کار شبیه تنظیم برنامه وفاداری مشتریان به شما است.

از هر راهی که شده است با کاربر تعامل داشته باشید

یکی از اشتباهات در بازاریابی و جذب مشتری، قانع شدن است! هرگز نباید به وضعیت فعلی خود قانع شوید و اگر از پوش نوتیفیکیشن و پیام‌های درون‌برنامه‌ای برای ارتباط با مخاطب استفاده می‌کنید، حالا وقت آن رسیده است که از راه‌های متنوع دیگری هم بهره‌مند شوید.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، راه خوبی برای حفط این ارتباط با مشتری است. اینکه ایمیل مارکتینگ را به خاطر سایر روش‌های جدیدتر کنار بگذارید در واقع گرفتار تله‌های بازاریابی اپلیکیشن شده‌اید و فقط می‌خواهند شما را از روش‌های موثر و درآمدزا دور کنند.

هر روز ایمیل خود را چک کنید و به پیام‌های دریافتی پاسخ دهید. قطع‌کننده زنجیره ارتباطی نباشید و از هر راهی برای قانع کردن کاربر و ارتباط‌گیری با او استفاده کنید.

آمار حذف اپلیکیشن

جالب است بدانید بیش‌تر از بازاریابی ایمیلی، بازاریابی اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده برندها قرار می‌گیرد. طبق آمار، 83 درصد آمریکایی‌ها قطعا یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی دارند و 48 درصد از آن‌ها با برند یا کمپانی خاصی که در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده، تعامل پیدا کرده‌اند.

به عنوان یک برند سعی کنید حضورتان را در شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر کنید تا هرگز با افزایش آمار حذف اپلیکیشن روبه‌رو نشوید.

به بازخودرها بی‌توجه نباشید

می‌خواهید نظرات کاربران را درباره اپلیکیشن خود بدانید؟ مستقیم از آن‌ها بپرسید و پاسخشان را بشنوید! برای اینکه این تعامل بیش‌تر شود و توسعه‌دهنده به بازخورد برسد، افزایش راه‌های ارتباطی همانطور که توضیح داده شد لازم است.

کاربری که از برنامه شما ناراضی است احساس خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر یا اپ استور و گوگل پلی مطرح می‌کند.

بنابراین چون ارتباط مستقیم کاربر با توسعه‌دهنده کم‌تر می‌باشد بهتر است تمام راه‌های تعامل‌زا را باز بگذارید و بیش‌تر از گذشته فعالیت داشته باشید.

به جز فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بخشی را بعنوان بازخورد‌ها یا ارتباط با سازندگان در خودِ اپلیکیشن در نظر بگیرید. در این بخش کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند شکایات و احیانا نظرات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند.

کانال‌های ارتباطی فعالی بین خود و کاربران ایجاد کنید و سعی کنید حس اطمینان و اعتماد آن‌ها را نسبت به خود تقویت نمایید.

آمار حذف اپلیکیشن

از همان اول برای کاربر خاطره‌ساز شوید

وقتی اسم خاطره و خاطره‌سازی به میان می‌آید نزدیک‌ترین واژه‌ای که به ذهن می‌رسد، تجربه است. بهینه‌سازی تجربه کاربری در اپلیکیشن را قبلا مفصل بررسی کردیم. اما لازم می‌دانیم یک بار دیگر به این مهم بپردازیم.

قبل از اینکه طرح خود را برای تجربه کاربری بهتر کاربران خود ترسیم کنید دو فاکتور اصلی را به یاد داشته باشید:

تسهیل ورود کاربر

از ابتدا باید کاربر با سادگی هر چه تمام وارد برنامه شود. از این‌رو باید این مرحله تا حد امکان مختصر باشد. قبل از هرچیز به کاربر یادآوری کنید تمام اطلاعاتی که از او می‌خواهید محفوظ باقی می‌ماند.

در فرم ثبت نام از درخواست اطلاعات محرمانه و جزئی خودداری کنید و حتما امکان ورود با استفاده از اکانت فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی را فراهم سازید.

آمار حذف اپلیکیشن

توجه به مصرف باتری

اپلیکیشنی که باتری بُخورد جایی در گوشی ندارد! همین که میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن بالا باشد آمار حدف اپلیکیشن بالا می‌رود. حتما می‌دانید که پاک کردن اپلیکیشن فیسبوک 20 درصد مصرف باتری را کاهش می‌دهد!

حجیم بودن اپلیکیشن

مشکل بزرگ و مشترک اغلب کاربران امروزی یک چیز است: اپلیکیشن زیاد، حافظه کم! اگر اپلیکیشن شما فضای زیادی را در گوشی اشغال می‌کند ممکن است بین برنامه‌هایی قرار بگیرید که کاربر روزی مجبور شود برای آزاد شدن حافظه آن‌را پاک کند!

آمار حذف اپلیکیشن

اعلانات را ساده کرده و به حداقل برسانید

پوش نوتیفیکیشن ابزار مناسبی برای افزایش تعامل کاربر و سازنده است و ابدا نباید استفاده از آن را نادیده گرفت. اما اعلانات زیادی که وقت و بی‌وقت روی گوشی ظاهر می‌شوند، ممکن است منتهی به حذف اپلیکیشن شوند.

اصولا شنیدن صدای اعلانات اپلیکیشن چندان خوشایند کاربر نیست! همین مشکل دقیقا در سیستم رتبه‌بندی یا ریتینگ وجود دارد. صبر کاربر هم حدی دارد و وقتی که با هربار باز کردن برنامه مجبور به ستاره دادن و رتبه‌بندی باشد، پاک شدن آن اپلیکیشن دور از انتظار نخواهد بود.

بهترین راه، توجه به رفتار کاربر است. اگر یکبار کاربر از امتیاز‌دهی به اپلیکیشن شما خودداری کرد به او زمان بدهید و بلافاصله درخواست خود را مجددا تکرار نکنید.

آمار حذف اپلیکیشن

تجربه و نظرات شما؟

با ترفند‌های معرفی شده می‌توان آمار حذف اپلیکیشن را به کم‌ترین حد خود رساند. وقتی که اپلیکیشن کامل باشد و راه‌های تعامل با کاربر و بازاریابی هم مشخص باشند؛ می‌توان به آینده آن برنامه امیدوار بود. شما چه فکر می‌کنید؟

Source: business2community

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu