Pavel Durov

قبل از قیمت‌گذاری اپلیکیشن خود، این 3 نکته را در نظر داشته باشید

دسته : کسب و کار
قیمت‌گذاری اپلیکیشن

اینطور نیست که مدل فریمیوم همیشه بیش‌ترین جذب مشتری را داشته باشد؛ درحالیکه مدل پریمیوم هم تقریبا از کارافتاده و بدون‌طرفدار! اساسا قیمت‌گذاری اپلیکیشن کار ساده‌ای نیست. حال چه در مدل فریمیوم باشد، چه پریمیوم و چه بصورت رایگان!

غیرقابل پیش‌بینی بودن از خصیصه‌های بازار اپلیکیشنی است که این روزها بَلبَشو عجیبی در آن براه افتاده است. توسعه‌دهنده دقیقا نمی‌داند از کدام دَر وارد شود تا بتواند در قلب مشتری جا باز کند و در عین حال هزینه‌هایی را که برای تولید اپلیکیشن متحمل شده است جبران کند؛ سود و درآمدزایی که پیشکش!

قیمت‌گذاری اپلیکیشن

کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن آنقدر پیچیده شده است که هرگز نمی‌توان قطعا کارایی یک مدل درآمدزایی را نسبت به بقیه تایید کرد.

گاهی زحماتی که برای تولید و بهبود کیفیت اپلیکیشن می‌کشیم باعث می‌شود برنامه را با قیمت بالایی و در مدل پریمیوم بفروشیم اما به مشتریان حقیقی خود نرسیم.

گاهی هم ارائه یک اپلیکیشن حتی در مدل کاملا رایگان بازهم باعث نمی‌شود دید کاربران نسبت به برنامه ما عوض شود. انگار قیمت‌گذاری اپلیکیشن گِره کوری است که قرار نیست به این سادگی‌ها باز شود!

قیمت‌گذاری اپلیکیشن

هر چند که نمی‌توان کم بودن دانلود و تعامل با اپلیکیشن را صد در صد به یکی از شیوه‌های قیمت‌گذاری نسبت داد اما در این مطلب تلاش شده است تا شما بعنوان یک توسعه‌دهنده با سه فاکتور اساسی در قیمت‌گذاری صحیح محصول خود آشنا شوید و آگاهانه آن را ارزش‌گذاری نمایید.

نکاتی برای قیمت‌گذاری اپلیکیشن

Things to Consider Before Pricing Your Mobile App

فقط استراتژی توسعه اپلیکیشن نیست که می‌تواند در استقبال آینده از این محصول تاثیر بگذارد. قیمت اپلیکیشن و مدل ارائه آن به مشتری از مراحل طراحی اپلیکیشن هم مهم‌تر است و نباید نسبت بدان بی‌تفاوت بود.

قیمت‌گذاری اپلیکیشن

در مدل درآمدزایی خود با مشتری شفاف‌تر از قبل باشید

خیلی از توسعه‌دهندگان به خاطر اینکه تجربه کاربری از گشت و گذار در اپلیکیشن در بهترین سطح خود قرار داشته باشد؛ بخش پرداخت درون‌برنامه‌ای را آنقدر بی‌سروصدا در اپلیکیشن می‌گنجاندند که هیچکسی از امکان پرداخت و برخورداری از قابلیت بیش‌تر در برنامه باخبر نمی‌شود.

قیمت‌گذاری اپلیکیشن

اگر بدنبال درآمدزایی هستید شفافیت در قیمت‌گذاری اپلیکیشن و معرفی مدل درآمدزایی لازم است. به این ترتیب کاربر خیلی خوب متوجه می‌شود هزینه چه چیزی را در برنامه قرار است بپردازد.

به تک‌تک مشتریان خود فکر کنید!

وقتی که اپلیکیشنی را طراحی می‌کنید حین قیمت‌گذاری و تعیین مدل کسب وکار به مشتریان احتمالی خود نیز فکر کنید. مثلا یک مدرسه که قرار است تبلتِ تمام دانش‌آموزان خود را به برنامه شما مجهز کند، چطور باید پرداخت درون‌برنامه‌ای را در این سطح قرار دهد؟

این بی‌توجهی یعنی غفلت از کاربرانی که می‌توانستند مشتری شما باشند. توصیه می‌کنیم حین قیمت‌گذاری توجه کنید که امکان پرداخت را علاوه بر دستگاه‌های شخصی برای سطوح بالاتر هم فراهم آورده‌اید.

قیمت‌گذاری اپلیکیشن

سنجیده و با چشم باز قیمت‌گذاری کنید!

یک توسعه‌دهنده بعد از مدتی مخاطب و مشتریان خاص خود را پیدا می‌کند. سازنده‌ای که مخاطبانش مدارس و ارگان‌های بزرگ باشند و محصولات باکیفیت تولید کند؛ بعد از مدتی معروف می‌شود.

در این مواقع که مشتریان به برنامه‌های پولی اما درست و حسابی عادت کرده‌اند عرضه اپلیکیشن رایگان کمی برای کاربران یا مشتریان شک‌برانگیز است.

سازندگان از این تجربه باید درس بزرگی در قیمت‌گذاری اپلیکیشن خود بگیرند. سازنده باید یاد بگیرد اگر محصولش باکیفیت است و به قول معروف سرش به تنش می‌ارزد، بی‌پروا آن‌را قیمت‌گذاری کند و بصورت پولی بفروشد؛ بدون اینکه به خاطر از دست رفتن مشتریان ترس داشته باشد!

قیمت‌گذاری اپلیکیشن

سخن آخر:

در مجموع یک توسعه‌دهنده باید بداند که محصول خود را دست‌کم نگیرد و جرات قیمت‌گذاری حتی بالا را داشته باشد، به مشتریان خود با مدل فریمیوم فرصت تست اپلیکیشن را بدهد و در نهایت امکان خرید را با پرداخت درون‌برنامه‌ای برای تک‌تک مشتریان فراهم سازد.

نظرات و تجربیات شما؟

توصیه شما برای کسب درآمد بهتر و تعیین قیمت مناسب هر اپلیکیشن چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

Source: tech

از دست ندهید!

دستبند Steer

دستبند Steer با استفاده از شوک الکتریکی، رانندگان خواب‎آلود را بیدار می‌کند!

شاید نوشیدن چای یا نوشابه‌های انرژی‌زا را برای بیدار ماندن هنگام رانندگی امتحان کرده باشید، اما خواب اگر بخواهد

ادامه مطلب...
آیفون 9

آیفون 9 احتمالا به بهترین گوشی سامسونگ تبدیل خواهد شد!

شایعاتی زیادی در مورد آیفون بعدی شنیده‌ایم و همه این پچ‌پچ‌ها، حباب بزرگی را شکل داده‌اند که خیلی‌ها را

ادامه مطلب...
فید جدید گوگل

فید جدید گوگل با استفاده از یادگیری ماشین امکان شخصی‌سازی نتایج جستجو را فراهم می‌کند

یادگیری ماشین این روزها غُرش‌کُنان به همه صحنه‌ها وارد شده است اما این مهندسان گوگل بودند که از ابتدا

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu