رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی و بازاری که به مذاق توسعه‌دهنده خوش می‌آید

دسته : کسب و کار
رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

آیا می‌دانستید رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی هم برای کاربر و هم برای سازنده اپلیکیشن بیش‌تر است؟! انگار اپ استور چیزی در خود دارد که بیش‌تر به مذاق توسعه‌دهندگان خوش می‌آید!

وقتی حرف از اپلیکیشن یا برنامه موبایل و امثال آن به میان می‌آید نام دو غول بزرگ در ذهن ما نقش می‌بندد. دو غولی که نه فقط سکان بازار را به جهت درآمدزایی در دست گرفته‌اند؛ بلکه در قلب و روح کاربران هم به شکل عجیبی نفوذ کرده‌اند.

بله درست حدس زدید! اپ استور و پلی استور همان محصولات دو برند محبوب اپل و گوگل هستند که در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار برنامه‌های iOS و اندروید را در اختیار دارند.

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، توسعه‌دهندگانی که همزمان محصول خود را در اپ استور و پلی استور منتشر می‌کنند؛ جایگاه برجسته‌تری در اپ استور نسبت به بازار پلی استور پیدا می‌کنند.

درآمد حاصل از پرداخت درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌های مختلف در اپ استور (جدا از تبلیغات داخل برنامه) باعث شده تا بیش‌ترین توسعه‌دهندگان با درآمد سالانه یک میلیون دلار در اپ استور وجود داشته‌ باشند تا گوگل پلی!

این نشان می‌دهد وضعیت کسب و کار در اپ استور خیلی بهتر از پلی استور است و توسعه‌دهنده رونقی را که در بازار اپ استور وجود دارد در هیچ بازار دیگری تجربه نمی‌کند.

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

در نقد امروز اینبار از دید آمارها و شاخص‌های کسب درآمد توسعه‌دهندگان، وضعیت فعلی بازار بزرگ اپلیکیشنی اپ استور را به چالش می‌کشیم.

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی برای توسعه‌دهندگان

App Store growing more than Google Play

نگاهی به آنچه که در بازار اپلیکیشن‌ها می‌گذرد ما را با حقایق تازه‌ای آشنا می‌سازد. مثلا در سال گذشته توسعه‌دهندگان آمریکایی که در اپ استور برای اولین‌بار طی یک سال به درآمد یک میلیون دلار رسیدند دوبرابر بیش‌تر از گوگل پلی بودند. به نمودار زیر نگاه کنید:

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

اگر رسیدن به درآمد یک میلیون دلاری را بعنوان معیار در نظر بگیریم، 66 توسعه دهنده در سال 2016 در اپ استور توانستند به این میزان از درآمد برسند. این رقم نسبت به 39 توسعه‌دهنده گوگل پلی در همین سال 1.7 برابر بیش‌تر است.

این 66 برند رشد قابل توجهی را نسبت به آمار اپ استور در سال 2015 نشان می‌دهد و به نسبت 34 نفری که در سال گذشته توانستند به این مرز رسیده یا از آن عبور کنند، تقریبا دو برابر بیش‌تر شده است.

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

آمار توسعه‌دهندگان و سازندگان اپلیکیشن در گوگل پلی نسبت به سال 2015 در اپ استور دقیقا 2.8 برابر بیش‌تر شده است. این آمار امیدوار کننده علل افزایش درآمدزایی گوگل پلی را نسبت به سال قبل خود نشان می‌دهد و گویا به این دلیل است که توسعه‌دهندگان نسبت به این پلتفرم و افزایش درآمدزایی خود امیدوار هستند.

کدام دسته‌بندی‌ها پُررونق‌تر هستند؟

آمار مربوط به پُردرآمدترین توسعه‌دهندگان نشانگر رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی می‌باشد. اما در تفکیک تمام دسته‌بندی‌های موجود در این دو بازار در طول دو سال گذشته به آمار جالبی دست یافتیم.

آماری که نشان می‌دهد پُردرآمدترین طراحان روی چه حوزه‌ای تمرکز داشتند یا به زبان ساده‌تر اکنون کدام دسته از اپلیکیشن‌ها پول‌سازتر هستند.

نتایج همانطور که در تصویر زیر مشخص است تضاد قابل توجهی را در اپ استور و گوگل پلی نشان می‌دهد. به هر حال مبلغی که اپ استور به توسعه‌دهندگانش می‌دهد بیش‌تر است و به همین دلیل است که اپ استور به مذاق سازنده خوش‌تر می‌آید!

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

بازی‌سازان؛ موفق‌ترین توسعه‌دهندگان دنیا!

چه در اپ استور و چه در گوگل پلی، بازی‌سازان بیش‌ترین درآمد را نسبت به سایر سازندگان داشتند. البته به نظر می‌رسد اوضاع بازی‌سازان در گوگل پلی کمی از اپ استور بهتر باشد.

همانطور که در نمودار بالا دیدید 75 درصد از توسعه‌دهندگانی که به درآمد یک میلیون دلار در گوگل پلی در سال رسیدند، بازی‌سازی انجام می‌دادند. این رقم در اپ استور فقط 47 درصد است!

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

با این حال اپ استور موفق‌تر عمل کرده است. بیش‌تر توسعه‌دهندگانی که به مرز یک میلیون دلاری شدن رسیده‌اند (همان 66 نفر) روی دسته‌بندی‌های مختلف اپ استور تمرکز داشتند.

کل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی، سرگرمی، سبک زندگی و عکس و ویدئو 5 درصد این 66 نفر را تشکیل می‌دادند.

7 درصد از این 66 نفر را هم توسعه‌دهندگان برنامه‌های چت و دوست‌یابی تشکیل می‌دادند که شامل سازندگان اپلیکیشن‌های Coffee Meets Bagel ،Bumble و Clover هستند.

باقی این 66 نفر را هم طراحان اپلیکیشن‌های نسل جوان از جمله دو برنامه محبوب و مطرح چت استوری HOOKED و اپلیکیشن Musical.ly تشکیل می‌دهند.

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

در گوگل پلی جدا از بازی‌سازانی که در کسب درآمد از همه برتر هستند دسته‌بندی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های سرگرمی بیش‌ترین میلیاردرها را به خود اختصاص دادند.

بازار اپ استور؛ شلوغ‌تر از همیشه

داستان رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی به همینجا محدود نمی‌شود. بررسی‌ها نشان داده است تا سال آینده نه تنها مشتریان بیش‌تری زمان بیش‌تری را در اپ استور بعنوان دومین بازار اپلیکیشنی دنیا سپری می‌کنند؛ بلکه توسعه‌دهندگان بزرگ بیش‌تری هم می‌توانند از امتیازات مالی خیلی بهتری در اپ استور بهره‌مند شوند.

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

سخن آخر:

مطالعات ما روی میزان درآمدزایی توسعه‌دهندگان در پلی استور نشانگر حرکت مثبتی از سوی این بازار است؛ اما مسلما حجم دانلود برنامه‌ها و میزان پرداخت قابل ملاحظه‌ای که در اپ استور صورت می‌گیرد اصلا قابل قیاس با گوگل پلی نیست و خیلی فراتر از آن است.

قطعا جا پای اپل گذاشتن و دسترسی به بازار محبوب اپلیکیشنی اپ استور در آمریکا و کل جهان کار ساده‌ای نیست و گوگل پلی راه درازی برای دست یافتن به اکوسیستم مالی حاکم در اپ استور دارد.

تحلیل شما چیست؟

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی با توجه به گسترده‌تر بودن اپلیکیشن‌های اندرویدی و سازندگان آن‌ها را تایید می‌کنید؟ تحلیل خود را از آمار ذکر شده با ما در میان بگذارید.

Source: sensortower

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

1 دیدگاهOn رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی و بازاری که به مذاق توسعه‌دهنده خوش می‌آید

  • به نظرم این به خلق و خوی مشتریان اپل که بیشتر چشم و هم چشمی می کنن هم مربوطه !
    یعنی علاقه ی بیشتری نسبت به دانلود اپی که دانلود بیشتری داشتن….
    کاش در رابطه با متوسط درآمد\ تعداد توسعه دهنده \ تعداد اپ هم می نوشتید

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu