فلسفه به اشتراک گذاری زندگی در شبکه‌های اجتماعی یا بازاری به نام شبکه‌های اشتباهی!

دسته : تایم استاپ
به اشتراک گذاری

به اشتراک گذاری! اصطلاحی که این روزها بسیار پُرکاربرد است. در دنیای اپلیکیشن‌ها نیز اگر اپلیکیشنی گزینه به اشتراک گذاری شاهکارهای شما با دیگران را نداشته باشد، مایه خجالت خواهد بود!

به اشتراک گذاری منشا شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی امروز بود

بسیاری از رهبران شبکه‌های اجتماعی با شعار به اشتراک گذاری تمام لحظه‌های زندگی، به قدرت رسیدند. زاکربرگ با ایده ساده ارتباط دائم با دوستان و به اشتراک گذاری تمام اتفاقات در قالب عکس و ویدئو، به پنجمین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.

اینستاگرام بر پایه به اشتراک گذاری لحظات در قالب عکس شکل گرفت و پایگاه کاربران 700 میلیون نفری این اپلیکیشن حتی لیس‌زدن بستنی را هم به اشتراک می‌گذارند!!

به اشتراک گذاری

ایوان اشپیگل، بنیانگذار 26 ساله اسنپ چت نیز با سوار شدن بر همین ایده به اشتراک گذاری لحظات زندگی آن‌هم در شکل دائمی‌تر همچون استوریز که کلیپ‌های ویدئویی هستند که امکان به اشتراک گذاری هر دقیقه از زندگی با استفاده از آنها وجود دارد، توانست لقب جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان را از آنِ خود کند.

به گفته این میلیارد خودساخته ما چندان باحال نبودیم برای همین تصمیم گرفتیم محصولات باحال ارائه کنیم! به اشتراک گذاری یک سلفی در حالیکه به گوش حیوانات مختلف مزین شده است یا یک تاج گل مسخره که بر روی سر شما قرار گرفته یا در حال بالا آوردن رنگین کمان هستید، خیلی باحال است؟!

به اشتراک گذاری

لازم به ذکر نیست که او در حال حاضر سرمایه زیادی دارد! جالب است بدانید اشپیگل یکی از سردمداران ایده به اشتراک گذاری هم در زندگی کاری و هم در زندگی شخصی، به پنهان‌کاری اهمیت زیادی می‌دهد.

کارمندان این کمپانی اعتراف کرده‌اند تا محصولی به مراحل نهایی رونمایی عمومی نرسد هیچکس در مورد آن آگاه نخواهد شد.

 صرف میلیاردها دلار برای خصوصی نگه داشتن زندگی شخصی و کاری!

یکی از پنهان‌کاری‌های اخیر ایوان اشپیگل مربوط به مراسم ازدواجش با مدل استرالیایی Miranda Kerr بود که به گفته رسانه‌ها در شرایطی کاملا امنیتی و بدون حضور هیچ لنز دوربینی انجام گرفت و هیچ عکسی تاکنون از آن منتشر نشده است.

به اشتراک گذاری

مطمئنا برگزاری چنین مراسم ازدواجی توسط یکی از رهبران مطرح رسانه‌های اجتماعی عجیب است اما به نظر می‌رسد نسخه به اشتراک گذاری تمام لحظات فقط برای دیگران پیچیده شده است.

تمام میهمانان دعوت شده به این مراسم مورد بازرسی‌های شدید امنیتی قرار گرفتند و در وَن‌های مشکی با پنجره‌های دودی به محل استقرار عروس و داماد منتقل شدند.

به اشتراک گذاری

ایوان اشپیگل و میراندا کر به خانه گرانقیمت خود که آدرس قبلی هریسون فورد در 30 سال پیش بوده است نقل مکان خواهند کرد، این خانه چند هکتاری، دارای یک استخر، سالن بدنسازی و یک مهمانخانه بسیار بزرگ است اما آیا هیچکدام از این لحظات، ارزش به اشتراک گذاری را نداشته‌اند اما پیتزا خوردن یک کاربر معمولی باید سریعا به اشتراک گذاشته شود، مبادا دنیا بی‌خبر بماند!

پنهان‌کاری این رهبران تکنولوژی هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری در مقایسه با بی‌باکی و اشتیاق کاربران معمولی برای به اشتراک گذاری تمام لحظاتشان جای تامل دارد.

به اشتراک گذاری

چرا نسخه به اشتراک گذاری تمام لحظات فقط برای دیگران پیچیده شده است؟

شاید بگویید موقعیت شغلی این افراد باعث انتخاب چنین شیوه زندگی مخفیانه‌ای شده است اما اگر ایده به اشتراک گذاری لحظات چندان تایید شده نیست چرا به دیگران توصیه می‌شود؟

به اشتراک گذاری لحظات در بین کاربران امروز شبکه‌های اجتماعی حد و مرز نمی‌شناسد، از رنگ ملافه و نوع قفل کشوی کمد اتاق خواب گرفته تا شخصی‌تری لحظاتی که حتی گاهی با دیدن آنها به عقل خود شک می‌کنید، با افتخار به اشتراک گذاشته می‌شوند.

علاوه بر شجاعت عجیب اشخاص در به اشتراک گذاری سیر تا پیاز زندگی و خطرات احتمالی بعد از آن، باید به مسئله دیگری نیز اشاره کرد، شکل‌گیری شخصیت‌های جعلی!

به اشتراک گذاری

طبق یکی از تحقیقات انجام گرفته در مورد روانشناسی به اشتراک گذاری، افراد معمولا با این پنج هدف اقدام به اشتراک گذاری هر موضوعی می‌کنند:

  • برای انتقال مطالب ارزشمند و سرگرم کننده به دیگران
  • برای توصیف شخصیت خود برای دیگران
  • برای رشد و ادامه روابط با دیگران
  • برای خودشکوفایی!
  • برای اینکه دائما در جریان اخبار مربوط به موضوعات مورد علاقه خود باشند

به اشتراک گذاری

اما آیا تصویری که از خود برای دیگران به اشتراک می‌گذارید همان خودِ شخصی شما است؟ سئوال مهمتر اینکه از چه شیوه‌هایی برای خودشکوفایی استفاده می‌کنید؟

کاربران در دنیای امروز از خودِ حقیقی خود فاصله گرفته‌اند و شخصیتی را به اشتراک می‌گذارند که موردپسند کاربران دیگر است و در اینکه هیچکس ورژن اصلی خودش را به نمایش نمی‌گذارد، شکی نیست.

شبکه‌های اجتماعی امروز به بازاری تبدیل شده‌اند که هر کاربری خود را با برچسب قیمت مشخصی عرضه می‌کند.

به اشتراک گذاری

هدف اصلی به اشتراک گذاری راضی کردن دیگران است، اما راضی کردن دیگران به بهای به نمایش گذاشتن زندگی شخصی شما چندان معقولانه نیست، هست؟

به نظر می‌رسد روابط اشتباهی ما از روابط اجتماعی ما پیشی گرفته‌اند و به جای اینکه اجتماعی شویم اشتباهی شده‌ایم!

شما چه فکر می‌کنید؟

🙂 🙂 🙂

پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند بودید مطالب گذشته در بخش تایم استاپ را مطالعه نمایید:

دنگ‌دنگ‌های آزار دهنده – لطفا گوشی‌ها را در مکان‌های عمومی بی‌صدا کنید!

زشت بودن گوشی‌های هوشمند یا انفجاری نبودن آنها؟ مسئله این است!

لعنت به استارتاپ اونم از نوع ایرانیش! لعنت به ایده‌های قشنگی که خاک می‌خورن!

تلفظ اشتباه نام برندها و اپلیکیشن‌ها، اینِسْ تا گرام یا اینستاگرام؟

تاثیر تکنولوژی بر روابط عاشقانه را کشف کنید و هیجان‌زده شوید!

اپلیکیشن رایگان دلچسب‌تر است – علت روانشناسی این موضوع چیست؟

هجوم شکلک‌ها‍‍ – چالش استفاده نکردن از شکلک را امتحان کنید!

سندرم last seen و سندرم دَبل چک و فرشته‌ای به نام last seen recently!

بحران ظاهرگریزی ارمغان چهره‌های مصنوعی شاخ‌های اینستاگرم!!

روز مبادا در دنیای اپلیکیشن‌ها – لطفا گوشی تکانی کنید، به این همه نیاز ندارید!!

دنیا بدون لایک‌های اینستاگرام چه مزه‌ای داشت؟ اگر لایک نبود چه می‌شد؟

رنگ و قاب گوشی در مورد شخصیت افراد چه می‌گویند؟!

پست‌های اینستاگرام روی اعصاب هستند! کاربران ایرانی لطفا این فضای متشنج را آرام کنید!

بزرگترین مشکل اپل که هرگز حل نخواهد شد، نبود رقیب است!

کم‎رویی ناشی از موبایل ره‌آورد تلخ اما شیرین این روز‌های تکنولوژی!

ترول نباشیم! اوباشگری آنلاین، فضای اینترنت را ناامن کرده است!

لایک کردن یا لایک نکردن! اوضاع مشوش عشق در دوره اینستاگرام!

راز موفقیت بیل گیتس – پدر تکنولوژی، در مورد نحوه استفاده خود از تکنولوژی می‌گوید

کلکسیون گوشی‌های قدیمی با 3500 گوشی و بیش از 1231 مدل مختلف!

غیر قابل تعمیر بودن گوشی‌ها بلای جان مشتریان، صفای جیب سازندگان!

نظرات حیوانات وحشی در مورد گلکسی S8 سامسونگ را از دست ندهید!

جواب دادن یا جواب ندادن به تماس – جزو کدام دسته از کاربران گوشی‌های هوشمند هستید؟

شما چه کسی هستید؟ شخصیت واقعیتان در شبکه‌های اجتماعی را بشناسید!

تنهاترین مناظره نامزدهای اولین دوره انتخابات برای ریاست بر تمام اسمارتفون‌های دنیا در تهران!

چرا به یک قوم فالوور صفت تبدیل شده‌ایم؟ حال و روز این روزهای ما دیدنی است!

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu