بررسی اصول نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام در بازار آشفته امروز

دسته : کسب و کار
نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

یکی از مواردی که معمولا در بازاریابی و فعالیت مستمر در اینستاگرام نادیده گرفته می‌شود، نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام که همچون سکه‌ای دورو، اصول خود را دارد. اصولی که ما در هات اپ نیوز خیلی شفاف و روشن در ادامه به تشریح آن پرداخته‌ایم.

گویا فیلتر‌ها، افکت‌های زیبا، استوریز، لایو ویدیو و ایجاد آلبوم ویدیویی-تصویری در ویژگی گالری اینستاگرام، جهان را زیباتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

طبق معمول جنس خوب روی زمین نمی‌ماند، مردم دست روی دست نگذاشته‌اند و از تمام ظرفیت‌های دلبرانه و نوآورانه دنیای رنگارنگ اینستاگرام استفاده می‌کنند.

بگذریم از کاربرانی که با اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی تقریبا چیزی بدست نیاوردند اما در این مسیر، کسب وکارهای زیادی شکوفا شدند و به تعالی رسیدند.

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

کسب و کارهایی که در کنار نکات بی‌شمار بازاریابی و جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی، نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام را از مهمات امور خود قرار داده‌اند. 🙂

اکنون 36 درصد از بازاریابان دنیا (در مقایسه با 93 درصدی که از فیسبوک استفاده می‌کنند) کاربر فعال اینستاگرام هستند و این آمار بشدت رو به افزایش است.

این افزایش آمار و ظهور لحظه‌ای برندهای تازه‌وارد و صفحات تازه راه‌اندازی شده، بازاریابی و فعالیت در اینستاگرام را سخت کرده است؛ طوریکه اغلب برندها هیچ خیری از آن ندیده‌اند و فعالیت خود را بی‌سروصدا متوقف کرده‌اند.

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

بررسی اصول نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

How to Write The Best Instagram Captions

700 میلیون کاربر فعال در ماه و شکستن رکورد کاربران توییتر چیز کمی نیست! وقتی 60 درصد کاربران، جستجوی برند و محصولات خود را از طریق این درگاه انجام می‌دهند!!

در کنار این رقم، آمار بازدید بالای 4 درصد از هر یک از پُست‌های تجاری اینستاگرام، این نوید را به کسب و کارهای مختلف می‌دهد که می‌توانند روی این رسانه بعنوان یک ابزار بازاریابی خوب برای خدمات و محصولات خود حساب کنند.

به نظر می‌رسد نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام خیلی زودتر از بقیه شما را به این رقم از بازدید برای هر پُست می‌رساند.

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

برای هر کپشن یک تُن صدای متمایز ایجاد کنید

با ترکیب صدا یا تُن برند آشنا هستید؟ تُن صدای برند همان چیزی است که هر برند برای جذب مشتری و درخواست خرید، بدان نیازمند است. اما این تُن صدا چیست؟ صرفا یک صدای ساده از طرف فروشنده است که باید در اینستاگرام بنحوی عرضه شود یا اینکه منظور چیز دیگری است؟

تُن صدای مشتری روندی است که در لابه‌لای واژه‌ها جریان می‌‌یابد و بوسیله آن واژه‌ها، برند شما معرفی می‌شود. در واقع مقصود از این نام‌گذاری این است که هر برند دریابد اسم و رسمش مثل یک واژه است که قرار است سخن بگوید و آوا و لحن آن روی احساسات مشتری تاثیر می‌گذارد.

تُن صدای دل‌انگیز ما چیست؟ چه صدایی را دوست داریم؟ همان باید در قالب یک برند و بوسیله واژه‌ها و محتوایی که جریان می‌یابد، ایجاد گردد.

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

وقتی یک شرکت یا برند با استقبال متفاوتی روبه‌رو شده یا مشتریان، خدمات آنرا متفاوت با برندهای دیگر می‌بینند که با تُن صدای متمایز و دوست‌داشتنی فعالیت کند.

در اینستاگرام انتقال و شناساندن تُن صدای برند نسبت به فیسبوک، لینکدین و توییتر خیلی ساده‌تر است و هر برند قادر است در قالب تصاویری ساده و قابل درک، تُن خود را جاری سازد.

این روش سازگاری، شناخت و اعتماد بیش‌تری بین مشتری و برند ایجاد کرده و ماهیت واقعی آن را پُشت تمام ظواهری که مشتری مشاهده می‌نماید، آشکار می‌سازد.

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

حفظ ساختار کنید

اینستاگرام بر خلاف توییتر محدودیت کمی برای کاراکترهای کپشن دارد و تنها در مواقعی که خیلی حرف برای گفتن داشته باشید، مجبور هستید از کامنت‌ها برای بیان ادامه مطلب استفاده کنید.

اما تمام این مطلب در ابتدای کپشن و زمانی که کاربر آنرا مشاهده می‌کند ظاهر نشده و بعد از سه یا چهار خط، کاربر با “more” برای کلیک روی آن و مشاهده باقی متن روبه‌رو می‌شود.

از آنجایی که خیلی از کاربران ممکن است روی این بخش کلیک نکنند و فقط بخشی که کاملا مشخص است را در کپشن مطالعه کنند بهتر است:

  1. بخش‌های کلیدی و اصل مطلب را در همان سه یا چهار خط اصلی جای دهید و در ادامه به تشریح اصل مطلب بپردازید
  2. هشتگ‌ها را الزاما در پایان کپشن درج کنید
  3. هر چند که تا 2200 کاراکتر می‌توان کپشن نوشت اما بهتر است بجای درج مطالب و اطلاعات اضافی، کاربر را به لینک خارجی ارجاع دهید تا بازخورد منابع خروجی نظیر سایتتان هم بالا برود

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

احتمالا مدیریت این موارد را نمی‌توان به دست برنامه‌هایی مثل اپلیکیشن Rubric با تمام امکانات خوب و متنوعش سپرد و بهتر است شخصا به نگارش مطالب بپردازید. با این روش کاربر را به مطالعه ادامه مطلب نیز ترغیب کرده‌اید.

از طرفی هم هشتگ‌ها به دسته‌بندی و دسترسی ساده‌تر به مطالب کمک می‌کنند. اگر مرتکب اشتباهات متداول در هشتگ‌گذاری نشوید، به احتمال زیاد تا 12.6 درصد بازدید و تعامل پُست‌های مربوط به صفحه شما بالا می‌رود.

بصورت معمول پُست‌های اینستاگرام با 40 کاراکتر و کم‌تر تا 86 درصد ترافیک (بازدید) بیش‌تری دریافت می‌کنند.

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

به کاربران برای واکنش فراخوان بدهید

Call-to-Action یا ترکیب نام‌آشنا فراخوانی برای عمل خاص یعنی استفاده از تمام راه‌های ممکن برای اینکه مشتری را وادار کنیم حرف بزند، نظر بدهد، با ما ارتباط بگیرد و خلاصه برای خرید کردن، ذهنش به چالش کشیده شود.

تگ کردن دیگران، پاسخ دادن به سوالات مختلفشان یا سوال پرسیدن برای اینکه تعامل کاربران در بخش نظرات بالا برود تنها نمونه‌های اندکی برای این فراخوانی هستند.

بطور کلی اینستاگرام راه‌های زیر را برای Call-to-Action و بهره‌مندی از مزایای آن، پیش پای هر کاربر قرار می‌دهد:

  1. پرسیدن سوالات مرتبط از کاربران در کپشن
  2. هدایت کاربران به سمت لینک‌های موجود در بیوگرافی با نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام
  3. دعوت از کاربران به تگ کردن دوستانشان
  4. برپایی مسابقه در بخش نظرات

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

در تعیین اهدافتان اصول‌مند عمل کنید

در هر فضایی، چه شبکه اجتماعی باشد یا یک سایت، اصولی که شما برای خود مشخص کرده‌اید حرف اول را می‌زند. برای نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام باید استراتژی خاصی داشته باشید. مثلا بدانید که چرا این عکس را امروز منتشر می‌کنید و هدفتان از نگارش این کپشن‌های خاص چیست.

مدیر شبکه‌ اجتماعی هر برند بهتر است برنامه مشخصی برای آپلود تصاویر خاص داشته باشد و بداند امروز قرار است چه مطلبی را منتشر سازد.

بهتر است هر پُست از قبل نوشته شود تا در آینده وقت کافی برای اصلاح و بهبود کیفیت آن وجود داشته باشد و مجبور نباشید در یک زمان همه این کارها را انجام دهید.

نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام

بعد از ویرایش مطالب برای پُست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی، وقت‌شناس باشید. حتی در طراحی رنگ تصاویر و ترتیب درج عکس یا ویدیو هم بهتر است، قا‌عده‌مند عمل کنید.

سخن آخر:

هرچندکه ممکن است نسبت به کپشن‌های خود تاکنون بی‌تفاوت بوده باشید اما از حالا به بعد خیلی خوب می‌دانید که نگارش صحیح کپشن‌های اینستاگرام چقدر روی کیفیت کار و بازاریابی شما تاثیر خواهد داشت.

نظر شما چیست؟

شما کپشن‌های خود را چطور نگارش و ویرایش می‌کنید؟ قوانین کلی شما که تاکنون به رشد برندتان هم کمک نموده است، چیست؟ ما را از نظرات و تجربیات خود بی‌نصیب نگذارید.

Source: socialmediatoday

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu