چگونه استراتژی بازاریابی ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی بکار بریم؟

دسته : کسب و کار
استراتژی بازاریابی ویدیو

آیا می‌دانستید نرخ کلیک ویدیوها تا 96 درصد رو به افزایش است و 1200 برابر بیش از متن و لینک‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند؟! با این آمار و ارقام جای تعجبی باقی نمی‌ماند که همین الان به این فکر بیفتید که چطور استراتژی بازاریابی ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی بگنجانید و بدون معطلی ویدیو بسازید!

در حالیکه خوانندگان یک متن فقط در 10 درصد موارد، دیدگاه شخصی خود را با بقیه در میان می‌گذارند، 95 درصداز بازدیدکنندگان نظرات خود را زمانی بیش‌تر مطرح می‌کنند که محتوا را بصورت ویدیویی ببینند.

استراتژی بازاریابی ویدیو

تعجب واقعی مربوط به زمانی است که نسبت به اهمیت بازاریابی ویدیویی در تمام پلتفرم‌های دنیا آگاهی کافی داشته و همچنان برای تولید ویدیو تردید داشته باشید!

البته جای نگرانی وجود ندارد چون ما در هات اپ نیوز تمام ایده‌هایی را که برای به اشتراک‌گذاری ویدیو و وفاداری به اصل بازاریابی ویدیویی نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم. فقط کافیست چند ساعتی در هفته را برای رسیدگی به این مُهم فدا کنید!

استراتژی بازاریابی ویدیو

بکارگیری استراتژی بازاریابی ویدیو در شبکه‌های اجتماعی

How To Incorporate Video Into Your Social Media Strategy

یکی از موثرترین راه‌ها برای معرفی دقیق محصولات، ساخت ویدیو است. اخیرا امکان ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن و بارگذاری در اپ استور و گوگل‌پلی نیز فراگیر شده و تقریبا بازارایابی هر محصول حقیقی یا مجازی از طریق تولید محتوا صورت می‌گیرد!

استراتژی بازاریابی ویدیو

برخی از موثرترین راه‌های ممکن برای بکارگیری استراتژی بازاریابی ویدیو که می‌توانید امتحان کنید عبارتند از:

وبلاگ ویدیویی

تقریبا می‌توان مطمئن بود که قرار دادن محتوا در وبلاگ‎ها بصورت ویدیویی خیلی موثرتر از محتوای متنی است. این راه، فرصتی است تا افراد بتوانند دانش و آموخته‌های خود را با ساخت فیلم به اشتراک بگذارند.

پیشنهاد می‌کنیم لیستی از سوالات مخاطبان خود تهیه و پنج تا از آن‌ها که شاید سوال خیلی‌ها بوده را انتخاب کنید. حالا برای پاسخ‌گویی به هر یک از این سوالات، ویدیویی جداگانه تهیه نمایید.

استراتژی بازاریابی ویدیو

مثلا چرخه تولید اپلیکیشن، علامت سوال ذهن آشفته بسیاری از علاقه‎مندان بوده و هست. برای رفع این ابهام، ویدیویی نه خیلی طولانی با هدف پرداخت به سوالات و پاسخ به آن‌ها بسازید.

برای این سوالات یا هر چند سوال دیگری که در نظر دارید، بصورت یک‌جا و در یک زمان ویدیو تهیه کنید. بهتر است جهت ساخت ویدیو، یک زمان مشخص را در هفته تعیین و هربار برای اینکه نشان دهید ویدیوها در اوقات مختلفی ضبط شده‌اند، از پوشش‌های متفاوتی استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی ویدیو

انتشار حرفه‌ای ویدیوها

باید مطمئن شوید که تمام ویدیوها، برای کسب وکارتان و بصورت حرفه‌ای منتشر شده‌اند. ویدیو را در کانال رسمی یوتیوب خودتان بهمراه عنوان، توضیحات و تگ‌های اختصاصی منتشر کنید. دقت داشته باشید اگر این محتوا در فیسبوک منتشر می‌شود باید کپشن مناسبی نیز داشته باشد.

بد نیست بدانید 85 درصد از ویدیوهایی که در فیسبوک توسط کاربران مشاهده می‌شوند بی‌صدا هستند. بنابراین برای افزودن کپشن باید فایل SRT بسازید و آن‎را روی ویدیو آپلود کنید.

استراتژی بازاریابی ویدیو

فیسبوک لایو؛ پخش زنده فیسبوک!

Facebook Live، همان ویدیو زنده در فیسبوک است که نظیر آن را در سایر پلتفرم‌ها دیده‌ایم. قبل از اینکه برای بکارگیری فیسبوک لایو در استراتژی بازاریابی ویدیو اقدام نمایید، به اهداف خو فکر کنید.

قرار است این ویدیو به چه دلیلی ساخته شود؟ کاربران با دیدن آن چه چیزی نصیبشان می‌شود؟ بعنوان مثال یک رستوران‌دار از پُشت صحنه تهیه و تولید غذاها ویدیو می‌سازد تا به مشتریانش ثابت کند همه چیز در کمال رعایت اصول بهداشتی طبخ می‌گردد.

استراتژی بازاریابی ویدیو

محتوای این ویدیو هم کاملا به فعالیت شما بستگی دارد. مثلا در مثال بالا بد نیست رستوران‌دار برای ساخت ویدیو جزئیاتی را با مخاطبان خود در میان بگذارد و حتی آن‌ها را به تور آشپزخانه‌گردی رستوران خود دعوت نماید!

برای افزایش تعامل وترافیک کاربرانی که از ویدیو بازدید می‌کنند ساعت و روزی را مشخص کنید تا مشاهده زنده ویدیو برای اغلب کاربران ممکن باشد و قبل از رسیدنِ آن روز، حتما ساعت پخش فیسبوک لایو را اعلام کنید.

Live Video در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را دریابید! از آنجا که دسترسی به فیسبوک برای ما ایرانیان بدون دردسر نیست استفاده از لایو ویدئو اینستاگرام جایگزین خوبی خواهد بود.

استراتژی بازاریابی ویدیو

استوریز اینستاگرام

همه ما با امکانات استوریز اینستاگرام و لذتی که برای به اشتراک‌گذاری تک‌تک لحظاتمان در قالب عکس و ویدیو تجربه می‌کنیم، آشنا هستیم. اما وقتی که وارد فضای کسب وکار می‌شویم هر برندی باید استفاده از استوریز اینستاگرام را جدی بگیرد.

با استوریز اینستاگرام می‌توان به کاربران نشان داد که در پُشت صحنه کار ما چه می‌گذرد و شبانه‌روز چه کسانی در تلاش هستند تا ما به یک برند واقعی تبدیل شویم.

از آنجایی که استوریز بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شود، پس نیازی نیست بابت زیاد پُست گذاشتن و شلوغ شدن صفحه اینستاگرامتان نگران باشید.

استراتژی بازاریابی ویدیو

تصویر کاور در فیسبوک

کاور پروفایل در فیسبوک اولین جایی است که هر کاربر با بازدید از صفحه شخصی شما می‌بیند. فیسبوک این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده تا علاوه بر عکس بتوانند از ویدیو هم برای کاور پروفایل خود استفاده نمایند.

بنابراین می‌توان استراتژی بازاریابی ویدیو را روی همین کاور پیاده کرد. اما این دو نکته را حتما به خاطر بسپارید:

  1. طول ویدیو کاور فیس بوک باید بین 20 تا 90 ثانیه باشد
  2. سایز پیشنهادی برای ویدیو 820×312 پیکسل می‌باشد

هر چند که امکان بارگذاری ویدیو در کاور فیسبوک قابلیتی تازه نیست اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک و با گسترش امکانات آن، مورد توجه کاربران بیش‌تری قرار گیرد.

استراتژی بازاریابی ویدیو

سخن آخر:

تولید محتوای ویدیویی مطابق با استراتژی بازاریابی ویدیو کمی زمانبر و پُرزحمت‌تر از تولید محتوای عادی است؛ اما قطعا ارزشش را دارد.

برای تولید محتوای ویدیویی، تیم خود را بسیج کنید و سعی نمایید با ایجاد طوفان ذهنی از تمام ایده‌های نو کمک بگیرید. فراموش نکنید موزیک ویدیوها یا ویدیوهای تبلیغاتی، الهام خوبی برای ساخت یک فیلم آموزشی هستند.

مهم‌ترین نتیجه‌ای که بعد از بازاریابی ویدیویی بدست می‌آید؛ افزایش نرخ کلیک و به اشتراک‌گذاری آن توسط سایر کاربران است.

استراتژی بازاریابی ویدیو

راهبرد شما چیست؟

شما چطور از ویدیو برای رشد کسب وکار خود استفاده کرده‌اید؟ چه راه‌های دیگری جهت به اشتراک‌گذاری موثر در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌دهید؟

Source: forbes

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu