Pavel Durov

آینده متعلق به اپلیکیشن‌هایی است که پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی خوبی دارند

دسته : کسب و کار
پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

نتایج یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط Helpshift منتشر شد، نشان داد که کاربران بدنبال اپلیکیشن‌هایی هستند که از پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی خوبی برخوردار باشند.

قبل از پرداختن به جزییات بیشتر بد نیست بدانید که این نظرسنجی بصورت آنلاین و در بین بزرگسالان آمریکایی انجام گرفت.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی برنده نهایی را مشخص می‌کنند

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

طبق این نظرسنجی 81 درصد از 2170 شرکت کننده نشان دادند که از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. از جمله یافته‌های این نظرسنجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هشتاد و نه درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که اگر اپلیکیشنی دارای پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی خوبی باشد و در صورت بروز مشکلی آنها را کمک کند، آن را به دیگران هم توصیه خواهند کرد.
  • چهل و شش درصد گفته‌اند اپلیکیشنی که خدمات مشتریان درون اپلیکیشنی زنده را ارائه دهد را امتحان خواهند کرد.
  • سی و چهار درصد گفته‌اند، از اپلیکیشنی که خدمات مشتریان درون اپلیکیشنی را ارائه کند، پشتیبانی خواهند کرد.
  • بیست و سه درصد نشان داده‌اند که چنین اپلیکیشن‌هایی را به دیگران هم توصیه خواهند کرد.
  • شانزده درصد نیز گفته‌اند حاضر به خرید چنین اپلیکیشنی هستند.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

دردسر در دنیای اپلیکیشن‌ها

شصت و نه درصد از پاسخ دهندگان گزارش داده‌اند که با اپلیکیشن‌های موبایل مشکل دارند. بیست و هفت درصد آنها مشکلات روزانه و هفتگی کار با اپلیکیشن‌ها را گزارش کرده‌اند.

در این نظرسنجی مشخص شد که:

  • چهل و هفت درصد از پاسخ دهندگان، اپلیکیشن‌هایی را که خدمات مشتریان خوبی ارائه نکند را پاک خواهند کرد.
  • بیست و چهار درصد یک بررسی منفی در مورد این اپلیکیشن خواهند نوشت.
  • نوزده درصد نظر منفی خود در مورد چنین اپلیکیشنی را با دوستان دیگر در میان خواهند گذاشت.
  • هجده درصد به انتقاد از این اپلیکیشن‌ها در رسانه‌های اجتماعی خواهند پرداخت. 

به گفته Cindy Zhou، تحلیلگر ارشد Constellation Research، بررسی‌ها و امتیازات ارائه شده برای یک اپلیکیشن بخشی از اعتبار یک برند هستند و پاسخ به بازخوردهای مشتریان و رفع مشکلات اپلیکیشن باید در اولویت قرار گیرند.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

عادت‌های اپلیکیشنی

شصت و شش درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از اپلیکیشن‌ها برای چک کردن رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ 44 درصد برای خواندن اخبار؛ 44 درصد برای بازی‌های موبایل؛ 35 درصد برای سفارش غذا و 22 درصد نیز برای انجام وظایف مرتبط با شغلشان از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

مشتریان بصورت روزافزونی در حال استفاده از اپلیکیشن‌ها برای خرید هستند که در این نظرسنجی به آن اشاره‌ای نشده است.
این تحقیق بیشتر بر روی ارائه خدمات درون اپلیکیشنی به مشتریان تمرکز کرده است و بیشتر، اپلیکیشن‌های تحویل غذا یا اپلیکیشن‌های خبری را نشانه رفته است. در این نظرسنجی اشاره‌ای به مشکلات کاربران با اپلیکیشن‌ها هم نشده است.

به گفته Tripathy: تا آنجا که می‌دانیم بیشتر مشکلات کاربران، گزارشاتی در مورد باگ یا سئوالاتی در مورد تراکنش‌ها بوده است.
از کار افتادن اپلیکیشن‌ها یکی از مشکلات اصلی کاربران است. مشکلاتی هم در مورد اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که قدیمی هستند و توسعه دهنده  از آنها پشتیبانی نمی‌کند. در هرصورت کُندی اپلیکیشن‌ها و یا وجود مشکلات فراوان باعث افزایش آمار حذف اپلیکیشن خواهد شد!

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

نیاز به توجه بیشتر است…

به گفته Rebecca Wettemann، مسئول ارشد تحقیقات Nucleus Research، وقتی یک اپلیکیشن موبایل از هر جهتی با مشکل روبه‎رو می‌شود، حتی اگر این مشکل به پاسخگویی ربط داشته باشد، کاربران امنیت و پایداری آن را زیر سئوال می‌برند.

آینده از آنِ اپلیکیشن‌هایی است که قابلیت شخصی سازی بالایی برای مشتریان دارند، پیش‌بینی می‌کنند و گزینه‌های مختلف پیشنهاد می‌دهند و دارای تعاملات درون اپلیکیشنی به هنگام فوریت‌های مختلف به شیوه‌ای مفید هستند. پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی دلگرم کننده هستند چون تجربه فرد را شخصی سازی می‌کنند.

Cindy Zhou در این مورد می‌گوید: در حال حاضر دو میلیون اپلیکیشن در استورهای مختلف داریم، بنابراین مشتریان از نظر انتخاب محدودیتی ندارند.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

راه‌ حل‌هایی برای پشتیبانی درون اپلیکیشنی

راه حل‌های مختلفی در مورد پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی در بازار ارائه شده است که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. توسعه دهندگان یک اپلیکیشن می‌توانند از شرکت‌های دیگر برای ارائه پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی همه‌جانبه استفاده کنند.

برای مثال Helpshift یکی از کمپانی‌های است که به ارائه پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی در مناطق حساسی از جمله بازی‌های موبایل می‌پردازد، 34 بازی از 100 بازی برتر موبایل که 5تای آنها در بین 20 بازی برتر به گفته Apptopia قرار دارند؛ از پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی این کمپانی استفاده می‌کنند.

پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی

از جمله پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی می‌توان به بخش سئوالات رایج درون اپلیکیشنی، پشتیبانی از زبان‌های مختلف، تقسیم‌بندی هوشمند و متادیتاهای مشتریان، پوش نوتیفیکیشن و نوتیفیکیشن‌های درون اپلیکیشنی، بازخوردها و پیامرسانی درون اپلیکیشنی اشاره کرد.

پنجاه و نه درصد از مشتریان پیام را به ایمیل ترجیح داده‌اند چراکه استفاده از پیام برای مطرح کردن مشکلات را راه امن‌تری می‌دانند، اوبر از جمله اپلیکیشن‌هایی است که بتازگی چت درون اپلیکیشنی را جایگزین استفاده از اس ام اس کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا توسعه دهندگان برای حفظ کاربران خود و ارائه پشتیبانی‌های درون اپلیکیشنی مناسب می‌توانند به تنهایی عمل کنند یا بهتر است از منابع دیگر استفاده کنند؟

Source: crmbuyer

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu