Batlle Bay

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

دسته : اخبار
اپلیکیشن اینستاگرام

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه کنند تا بتوانند نظر کاربران را بخود جلب‌ کرده و ماندگار شوند. یکی از این شرکت‌ها گوگل است که بعنوان قدرتمندترین موتور جستجو توانسته تا جایگاه خود‌ را تثبیت نماید، اما اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که خود را برای رقابت با غول‌ها آماده می‌کنند، یکی از این مواردِ محبوب، اپلیکیشن اینستاگرام است!

دلایل شباهت اپلیکیشن اینستاگرام به گوگل

اپلیکیشن اینستاگرام

زمینه

گوگل از زمان آغاز بکار تحت عنوان یک موتور جستجوگر ساده موفق شد تا براحتی از جَهات مختلف به زندگی ما ورود کند. گوگل بصورت مستقیم ارائه‌دهنده نقشه‌ها، ترجمه‌ها، سرگرمی‌ها و تصاویر بوده و توانسته تا سبب شکل‌گیری نوعی ارتباط جدید افراد با یکدیگر بواسطه تکنولوژی شود.

در سمت دیگر، اپلیکیشن اینستاگرام توانسته در بین تمامی شبکه‌های اجتماعی که دچار اُفت و حتی سقوط شده‌اند، خود را در رَده‌های بسیار بالا و قابل قبولی حفظ نماید.

سازندگان اپلیکیشن اینستاگرام بخوبی می‌دانند که برای حفظ این جایگاه بایستی همواره ویژگی‌های آنرا مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و اینکار را درطول سالیان گذشته با ارائه لایو ویدئو، فیلترها و توانایی اضافه‌کردن چندین عکس در قالب گالری به‌ اثبات رسانده‌اند.

اپلیکیشن اینستاگرام

سیر تکاملی

همانطور که همگان مستحضر هستید هر سرویسی برای ما کاربران دارای یک معنای خاص می‌باشد، بعنوان مثال؛ گوگل برای ما جستجوکردن محتوا و اپلیکیشن اینستاگرام نیز گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آنرا در ذهن ما تداعی می‌کند.

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام این بوده که ما قادریم با کارکردن برروی تصاویر خود و ایجاد افکت‌ها و بکارگرفتن فیلترها، تصاویر را تاحد بسیار زیادی زیبا کرده و به اشتراک بگذاریم.

درحالیکه شرکت Snap Inc از خود بعنوان یکی از فعالان در زمینه دوربین یاد می‌کند و در شرایطی که بسیاری اعتقاد دارند زاکربرگ با فیسبوک آینده واقعیت مجازی را رقم خواهد زد، AI و توییتر نیز خود را بعنوان یک پلتفرم برای مکالمه‌های بی‌وقفه معرفی کرده‌اند؛ اما اینستاگرام، هدف و دستورالعمل خاصی را بیان نکرده و فقط به گفتن جمله «اینجا مکانی برای داستان‌های بصری است» اکتفا کرده است!

شاید این بازبودن تفسیر، متناسب با نظر هرشخص و استفاده از آن؛ یکی از دلایل مهم رشد و توسعه اپلیکیشن اینستاگرام در بین تمامی کاربران فضای مجازی بوده است.

اپلیکیشن اینستاگرام

انقلاب

توجه داشته باشید، همانگونه که گوگل اطلاعات را در اختیار همگان می‌گذارد، اپلیکیشن اینستاگرام نیز با تصاویر و خاطراتمان چنین‌کاری انجام می‌دهد.

در حقیقت ما با اپلیکیشنی رو‌به‌رو هستیم که با آن می‌توانیم خاطراتمان را مرور کرده و تغییرات را در خودمان حس کنیم، همچنین اگر از تصاویری خاطرات بدی دارید براحتی قادر هستید آنها را حذف نمایید.

اپلیکیشن اینستاگرام این اطمینان را به همگان داده که می‌توانیم از گوگل بعنوان یک پلتفرم جهت ذخیره تصاویر برای جهانیان استفاده کنیم. از جستجو کردن یک هشتگ برای مواد غذایی inspo، ایده‌های تناسب اندام و تشکیل آموزش گرفته؛ تا موارد و امکانات دیگری که پایانی ندارند.

نکته قابل توجه این است که ما بجای داشتن یک صفحه پُر از لینکِ محصولات و اطلاعاتمان، یک صفحه پُر از تصویر داریم که در چنین وضعیتی، با این تعداد از شبکه‌های اجتماعی، تصاویر، جذاب‌تر بوده و نظر مخاطبین را بیشتر نسبت بخود جلب خواهد کرد.

اپلیکیشن اینستاگرام

رقابت

ویژگی‌هایی همچون ویدیو‌های Live و Swipe Up و همچنین تصاویری که ناپدید می‌شوند؛ سبب شدند تا اینستاگرام بتواند از Snap Chat سبقت گرفته و بعنوان بهترین اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصاویر معرفی گردد.

لازم بذکر است، اینستاگرام در ماه ژوئن اعلام کرد که بیش از 250 میلیون کاربر هرروزه درحال ایجاد استوری هستند و این درحالیست که کاربران روزانه که در Snap Chat حضور دارند؛ تا پایان ماه مِی 160 میلیون نفر بوده است، این مسئله بتنهایی بیانگر خیلی از موضوعات خواهد بود.

بنظر می‌رسد که اپلیکیشن اینستاگرام توانسته تا انقلابی را در زمینه اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو‌های کاربران در فضای مجازی ایجاد نماید.

اینستاگرام آموخته که چگونه به تمام کاربران، مصرف‌کنندگان و حتی کسب‌و‌کارها خدمت کرده و نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها، ویژگی‌ها و امکانات بهتری را جهت حفظ مخاطبان خود طراحی کند.

اپلیکیشن اینستاگرام

قانون جدید

همانند گوگل که توانسته یک انقلاب اطلاعاتی بوجود آورد، اینستاگرام نیز چگونگی ایجاد تصاویر و به اشتراک گذاشتنشان توسط کاربران را بطور کامل مورد بررسی قرار داده است.

لازم بذکر است که همین حساسیت‌ و بررسی‌هایی که اینستاگرام در تمامی زمینه‌ها انجام می‌دهد، سبب شده تا بتواند به یک هیبرید پلتفرم اجتماعی که بیشتر مخاطبین و کاربران آن از نسل جوان هستند، تبدیل شود و از رقبا فراتر رود.

نکته قابل توجه این است که اپلیکیشن اینستاگرام همواره درحال طی‌کردن مسیر تکاملی خود بوده و در حال راه‌اندازی و گسترش خطوط تولیدی برای محصولات جانبی می‌باشد.

اینستاگرام درحال ساخت ‌و ‌عرضه عینک‌هایی است که البته بعید بنظر می‌رسد قابلیت گرفتن عکس را داشته باشد؛ ولی اگر این قابلیت را نیز برای آن طراحی کرده باشند؛ یقین داریم به بهترین شکل ممکن ساخته خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز اپلیکیشن اینستاگرام را یک گوگل جدید می‌دانید؟

Source: medium

از دست ندهید!

تصاویر اپل واچ سری 3

تصاویر اپل واچ سری 3 با تاج قرمزرنگ خبر از یک ویژگی هیجان‌انگیز می‌دهند!

تصاویر اپل واچ سری 3 به نمایش درآمد و همانطور که قبلا هم گزارش شده بود اپل واچ جدید

ادامه مطلب...
آینده واقعیت افزوده

این استارتاپ‌ها آینده واقعیت افزوده را در نمایشگاه IFA 2017 به تصویر کشیدند

امسال هم شاهد برگزاری IFA، بزرگترین نمایشگاه مصرف کنندگان اروپا و رونمایی آخرین نوآوری‌ها بودیم اما موضوع آینده واقعیت

ادامه مطلب...
دستگاه Smell of Data

دستگاه Smell of Data به هنگام درز داده‌ها از گوشی یا رایانه، بوی آنها را در فضا منتشر می‌کند!

حفظ امنیت آنلاین در دنیای دیجیتال امروز به یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران تبدیل شده و دستگاه Smell of Data

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu